Duch hrubého násilí, divokého sexu a obhroublé spodiny libující si v prostředí zaplivaných hospod znovu prostoupí brlohy pařanů. Od našich severovýchodních sousedů už podruhé dorazí tajemný Zaklínač. Na co se můžeme těšit v dalším pokračování?
Holt Poláci mají k Zaklínači blízko. Sapkowského romány o bělovlasém „vlku“ Geraltovi z Rivie patří k úspěšným počinům. První hra na motivy stejnojmenných knih položila základy pro RPG, ve kterém se prolínají náležitosti typické pro Sapkowského tvorbu – vulgarismy, erotika i sociální problémy. Druhý díl na těchto základech staví a podle dostupných informací to bude jeszcze lepsze.
Geralt z Rivie už dávno není postavou, kterou znají pouze čtenáři románů Andrzeje Sapkowského. Díky úspěšnému prvnímu dílu, který sklidil úspěchy i na mimoevropském trhu, se tento charizmatický zabiják nestvůr zapsal také do podvědomí hráčské komunity. Neinformovaní lidé by jen těžko uvěřili, že Zaklínač byl první hrou polského CD Projektu.
Přestože trpěl několika neduhy, na které hráči upozorňovali, jednalo se o skvostný fantasy RPG titul. Pokud stejně jako já patříte mezi nadšence, kteří se druhého Zaklínače nemohou dočkat, pojďte se společne se mnou podívat, na co se můžeme těšit.
Králové kralují, vrahové vraždí krále
Jedním z hlavních prvků hry je příběh. Ten navazuje na události prvního dílu, kdy Geralt zachránil Foltesta, krále Temerie, před neznámým útočníkem. Geralt je nyní ve službách krále využit k jiným záměrům, než jak je u zaklínačů zvykem – nastolení míru v zemi.
Nicméně hrdinu zajímá, co byl onen tajemný vrah zač. Když vyjde najevo, že se v zemi pohybuje jakýsi cech zabijáků, kteří vraždí panovníky a také mají něco společného se zaklínači, pátrání začíná.
Velký vliv na dění budou mít vaše rozhodnutí. Ať už správná, nebo ne, budou mít vliv na postoj, jaký k vám zaujímají okolní lidé. Díky tomuto prvku bychom se měli dočkat několika různých konců hry.
Děj rozhodně nebude lineární a na základě vámi vykonaných rozhodnutí se dočkáte také vedlejších úkolů. Mimo to vás čeká mnoho dialogů, setkání se známými postavami, a celkově by hra měla nabýt filmovějšího dojmu. Zajímá-li vás také erotický obsah, můžete se těšit na jeho realističtější zpracování.
Na soubojový systém prvního dílu se sneslo mnoho ohlasů ze strany hráčů, kterým se zdál poněkud složitý. Stálé přepínání postojů podle toho, s jakým typem nepřítele bojujete, nebylo pro někoho příliš intuitivní.
S tím je v druhém Zaklínači amen. Postoje byly odstraněny a k dispozici jsou už jen dva typy úderů – rychlý a tvrdý. Souboje by tedy měly být o něco dynamičtější. Nebyl by to Zaklínač, aby v něm nehrála roli magie. Tou si samozřejmě souboje můžete zpestřit. Navíc lze upravovat vlastnosti kouzel, takže můžete například posílit jejich účinnost.
Bez výstroje ani ránu
Dynamičtější akci napomáhá také nemožnost zastavit čas, jako tomu bylo v prvním díle. Tentokrát lze čas pouze zpomalit, díky čemuž budou souboje opravdu plynulé. V boji s klasickými nepřáteli stačí pouze správně klikat, s příchodem bossů a jiných těžších nepřátel si už vyzkoušíte nějaké to taktizování, kdy budete uhýbat a všemožně tancovat dokola.
Vývojáři také slibují opravdu velkou škálu předmětů, zbraní nebo brnění, které si budete moci vyrobit. Mělo by jich být přes 200, což je oproti minulému dílu obrovský kus cesty vpřed.
Každopádně tím počet vytvořených předmětů nekončí. S rozšířenými možnostmi kombinace si lze z více předmětů vytvořit například nový meč. Totéž platí i o brnění, které půjde taktéž vylepšovat.
Vývojáři zjednodušili inventář, který je tentokrát schopen pojmout neomezené množství předmětů. Nemusíte se tedy bát sbírat vše, co se vám dostane pod ruku. Vystřídáte-li jednotlivý kus brnění, bude skutečně vidět, že máte na sobě jiný. To platí i o ostatních doplňcích šatu.
Vývojáři vynaložili velké úsilí k vymodelování rozsáhlých lokací. Kromě různých přírodních scenérií navštívíme také hrady a vesnice. Svět by měl každopádně vypadat uvěřitelně, včetně chování obyvatel.
Při procházení lokací by hráč měl mít pocit, jako by procházel živým světem, v němž se stále něco děje. Hru pohání nový engine, který kromě možnosti vymodelovat takto rozsáhlý svět s velkou mírou interakce, servíruje parádní grafické zpracování.
Pokud druhý Zaklínač splní vše výše popsané, bezpochyby se zařadí mezi největší hity letošního roku. Herní doba by se měla pohybovat okolo dvaceti hodin, přičemž jsou minihry ve hře opět k mání. Těšíme se, až dáme nějakým těm vandrákům v hospodě do řepy. Každopádně kvality této hry si budeme moci prověřit již 17. května.