Menu
FANZINE.cz
Technologie

Diablo 3 a peněženky. Poznejte finanční praktiky úspěšné herní společnosti

Roman Šeiner

Roman Šeiner

12. 8. 2011

Zatímco svět sžírá ekonomická krize a vývojářské firmy se potápějí jedna za druhou, studio Blizzard se rozhodlo této situaci už dávno předejít a zavedlo poplatky do World of Warcraft. Studio si už takhle přišlo na 800 milionů dolarů.

V kobce je zima, proč se nezahřát? zdroj:diablo3.com

Udržovat sítě v chodu není zadarmo. Jeden den provozu světa WoW stojí společnost 137 000 dolarů. Hráči tak krom měsíčních poplatků platí mikrotransakcemi i neobvyklé úkony, jako třeba změna serveru, další místo pro postavu nebo změnu strany v herním světě. Ostatní herní pařanstvo ale nechce podobné praktiky i v Diablu 3.

Pytel zrní za brnění

Přibyde aukční síň, ve které hráči mohou prodat jakýkoli předmět ze svého inventáře buď za zlato (herní peníze), nebo za dolary či eura (opravdové peníze). Tím se celý systém hry, jejíž hlavním tahákem je hledání lepších a lepších předmětů, stáčí k čistému obchodnímu závodění.

Podívejte se na velkolepé a patetické video z Resistance 3!

Asijská herní scéna známá svými neúnavnými hráči snadno zaplní trh a hráči budou hrát, aby vydělali. Klidně to může být vaše nová práce. Bohužel podobný systém nefunguje, protože vaši cenu ostatní snadno a chytře podhodí, nabídnou menší částku, a předmět tak neprodáte za jeho pravou cenu.

O to víc je tento způsob zarážející, neboť nás čeká i řezničina v PvP (hráč vs. hráč). Takže vlastně stačí jen koupit na trhu zelenou sekeru a protihráč skápne, byť je na mnohem vyšším levelu. Jinými slovy, pokud do hry investuje člověk víc peněz (=bude krmit nenažraného Otesánka), tím méně musí hrát, aby jeho postava byla konkurenceschopná. Hrát pečlivě, vlastně staromódně, se vůbec nemusí vyplatit.

Podívejte se na sběratelskou edici LOTR:War in the north!

Další zprávou pro už tak kyselé obličeje je, že budou zakázány hráčské modifikace. Ano, bohužel. Módy, které dodnes drží při životě Diablo 2, budou ve smluvních podmínkách výslovně zakázány. Stejně jako u Stacraftu 2 nebude umožněno hraní přes lokální síť. Je to vlastně jedna z dalších obran proti pirátství, celkem pochopitelná.

Do data vydání, které beztak nikdo nezná, zbývá ještě hromada času. Komunita ale už teď bije na poplach. Diablo 3 může kralovat na herní scéně, být sebelepší a vyvolávat nové závislosti, nové absťáky, ale v podstatě jde o jednu velkou pijavici, která se maskuje pod oblíbenou značkou. Koncem roku snad budeme moudřejší.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Diablo 3 a peněženky. Poznejte finanční praktiky úspěšné herní společnosti

Hide picture