×
FANZINE.cz

Dojmy z betatestu hry Darkspore. Podívejte se, jak lze „zmutovat“ původní hru Spore

Darkspore - Titan, The ImpenetrableOtevřený betatest Darkspore začal a máme pro vás exkluzivní první dojmy. Darkspore je rádoby pokračováním Spore, hitovky od Maxisu, v trochu lepším RPG systému a propracovanějším příběhem. No konečně něco! Ale stojí to za to?

Darkspore - Zrin The Sun Fist
Dáš mi to nebo ne ?? Zdroj:EA

Málokdy se stane, že se hra dostane hráčům k otevřenému betatestu. EA se vydalo dobrým směrem a až překvapivých pár hodin zábavy uvolnilo beta-verzi nebo možná spíš i demo připravované RPG tvořící arkády. Komu by se to nelíbilo. No, asi těm, co mají pomalejší připojení. Beta klient Darkspore má sice jen 150 MB, ale po spuštění se stáhne a nainstaluje dalších skoro 5 GB.

To je docela dost, ale na druhou stranu, demo je rozsáhlé a objem dat tomu odpovídá. Po instalaci to po vás chce váš EA účet nebo alespoň registrovat nový. Z toho je jasné, že pro hraní Darkspore je a bude potřeba připojení k síti. Když se přes tohle přenesete, chystá se na vás graficky hezky ztvárněná… blbinka. Darkspore má s původním Spore jen málo společného. Nečekejme žádné tvoření příšer, jen jednoduchou RPG úpravu přednastavených charakterů. To se dá dobře opomenout, jelikož charakterů je přesně 100 různorodého vzhledu a tříd.

Darkspore - výběr příšer
Ententýky, dva špalíky, půjdem spolu do politiky ? Foto:Martin Mašek, Topzine.cz

Příběh Darkspore se motá kolem inteligentní rasy Crogenetors, genetických vědců, kteří bloudí po galaxii a na různých planetách utváří a přeměňují život na molekulární úrovni. V pěti galaxiích bylo objeveno a aplikováno pět metod rekonstruování života: Plasma, Necro, Cyber, Quantum a Bio. Každá metoda pak dala život několika hrdinům, kteří svou silou převyšovali všechno, a stali se tak živoucími zbraněmi.

To bylo Crogenetorům málo, tak vymysleli ještě nebezpečnější zbraň – Exponenciální DNA, zkráceně E-DNA. Bohužel tenhle experiment jak už to tak bývá nevyšel a zrodilo se Darkspore, mutantní rasa. Netrvalo dlouho a všech pět galaxií padlo, genetičtí hrdinové a Crogenetorové byli zabiti nebo přeměněni na Darkspore.

Díky bohu, několik málo Crogenetorů přežilo, a začali tak válku proti Darkspore. Jedinou pomocí jim je počítačový systém Helix a několik nezkažených vzorků a zárodků genetických hrdinů.

Rovnýma nohama do hry

Na začátku je k dispozici pouze dvojice příšerek – Blitz, plazmový válečník, a Sage, bio ostřelovač/kouzelník. To pro prvních pár kol stačí. Další hrdiny je možné odemknout po postupu na další level, to znamená za každý level jedna příšerka. Hra samotná, respektive singleplayer, není až tak zábavná, ale jako trénink to stačí.

Celý singleplayer je přísně lineární a misemi se musí postupovat  přímo, od prvního levlu až do posledního bez možnosti odletu někam jinam. Stejně jsou na tom i samotné mapy misí. K cíli vede vždy jen jedna cesta, a to přes hromady mrtvol Darksporu.

Darkspore - rubanice
Píchni ho, řízni ho, pusť mu žilou !!

Během mise je možné si připravit trojici hrdinů, mezi nimiž je možné libovolně přepínat. Každý hrdina má tři speciální kouzla nebo dovednosti, a další tři jsou pak společná v závislosti na tom, jací hrdinové se v partě nachází. Mise samotná je jen postupování, ničení Darkspore, sbírání bodů DNA, které slouží jako platidlo, zdraví, energie, která je potřebná pro aktivaci kouzel a dovedností, a předmětů, které se používají k vylepšení hrdinů nebo orbů a vylepšují statistiky přímo v boji.

Cestou je možné potkat i obelisky obsahující buď předměty a orby, nebo zdraví a energii. Na konci každé mise, který lze poznat podle červeného teleportu, se vždy nachází buď horda Darkspore, nebo dokonce i obrovský boss, jenž nejde jen tak lehce zabít.

Samotný editor je pak jen malou kopií editoru ze Spore. Původní tělo příšerek na úrovni upravit nejde na rozdíl od detailů, jako jsou rohy, výrůstky, výčnělky a podobně. Upravit lze pouze jejich pozici a velikost, i když je to celkově zbytečné, jelikož na bojišti detaily nejsou tak vidět. Přidat se mohou předměty, které se dají najít nebo koupit v obchodě. Předměty jsou rozděleny podle druhu, některé jsou určeny přímo jednotlivým příšerkám. I tak se dá v editoru vyhrát a udělat si příšerku podle svého.

Darkspore - hodně velká potvora
A když bude hodně papat, budeš třeba takle velkej !

Nejzábavnější částí je pak Matchmaker, obdoba singleplayeru, který najde několik hráčů podobného levelu a pošle je na mise dohromady. Během testování se taková mise skládala ze dvou až čtyř hráčů. Je mnohem výhodnější hrát co-op než obyčejný singleplayer. Při co-op se dá najít více předmětů a více bodů DNA.

Na misích se nic nemění, snad jen tuhost některých nepřátel a bossů. Ale na druhou stranu, lépe se tak uplatní jednotliví hrdinové a hlavně jejich schopnosti. Díky velkému výběru hrdinů se pak málokdy stane, že se na bojišti sejdou stejní hrdinové, a když už ano, díky editoru a předmětům pak vypadá každý jinak.

V misích jsou i vedlejší úkoly, které nijak neovlivňují výsledek mise, ani nepřináší body navíc. Jediný výnos je po konci mise možnost vylosovat si speciální a vzácné předměty, nebo si nechat možnost přenést do další mise, a zvětšit tak šanci získat ty nejlepší předměty s vlastnostmi, které výrazně mění statistiky.

Za DNA, které slouží jako platidlo, se dají kupovat nejen nové zbraně pro hrdiny, ale i vylepšení lodi nebo statistiky. Nalezené předměty, které nejsou potřeba, se dají prodat a získat z nich trochu DNA navíc.

Něco tomu chybí, přidej pepř

Další kapitolou je multiplayer nebo lépe řečeno PvP souboje. Bohužel, PvP soubojích jsou jen arény, kde si mezi sebou vyřizují účty příšerky v boji. Chybí tomu nějaký nápad, nějaká finesa. PvP souboje jsou nejspíš jen pro přátele, kteří chtějí poměřit síly svých příšerek. Jinak je multiplayer smutný, bez života. Hlavní devizou Darkspore bude proto jen singleplayer nebo jeho kooperativní verze.

Tím by bylo testování hotovo. Darkspore se i přes první dojem blbinky dá hrát a je to zábava. Má sice ještě pár chyb, zejména proto, že je to teprve hratelná beta. Mnohokrát se mi stalo, že během Matchmaker se hrdina zasekl a nešel dál, stejně tak spoluhráči. Celý svět okolo byl v pohybu, jen ty naše postavičky se ne a ne hnout.

Bohužel poprvé to byla už třetí mise v řadě, a já tak přišel o trojici předmětů v závěrečném losování, jelikož jsem si zvolil možnost losovat až později. Nezbývá než doufat, že se tyhle chybičky do vydání ostré verze spraví. Ale i přes to udělal Maxis hodně dobrou práci a na vydání ostré verze se budeme těšit.



Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.




Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..