×
FANZINE.cz

Dragon Age 2 v Katovně. V čem Bioware zklamali?

!Druhý pohled!Jedni hru proklínají, druzí ji milují. Dragon Age 2 je kontroverzní hrou roku. Ne však díky svému obsahu, nýbrž díky celkové hratelnosti. Co se tedy nepovedlo?

Nikdy neříkej nikdy chlapče zdroj: archiv Roman Šeiner

DAO má oproti svému potomkovi nejednu výhodu. Reálnější pohyb jednotek po bojišti, vyvážená kouzla, kouzelnější questy, lepší dialogy, a tak dále. V podstatě ani nejde tyhle dvě hry porovnávat. Nové mechanismy ze hry udělaly úplně jiný zážitek, byť je hra s jedničkou v základech víceméně totožná. Vlastně nám vznikl takový kočkopes.

Každá mince má dvě strany. V tomto případě  je jedna strana s hlavou Sheparda a druhá s obrázkem draka . Nic mezi není a být asi nemělo. Nápad zavést do DA2 nový systém dialogů byl ok a ve hře se docela chytil. Hrdinovi jste mohli změnit fasádu (obličej), takže tady asi není jádro pudla. Že by příběh, souboje, inventář nebo kamera? Ano, tohle všechno táhne hru ke dnu.

Brekeke

Předně už nesbíráte části zbroje pro své spolubojovníky, jen zbraně a bižuterii. Brnění se postavám změní vzhledově maximálně jednou za hru, a to je škoda. Nevaříte lektvary, nevytváříte granáty ani bomby. Sice lze přidávat runy na obranu či útok, ale to je prostě málo. Celou dobu máte nutkání předat tu či onu část zbroje parťákům, ale hra vám to prostě nedovolí. Hvězdičkový systém si navíc někdy trapně protiřečí.

boj trvá teprve pár vteřin, když se protivníci změní v krvavý obláček

Nelíbí se nám ani souboje. Taktika omezená na minimum, boje jsou šílenou řezničinou. Lotři a warrioři lítají po bojišti jako prd na náledí. Jakákoli iluze pravého boje zmizela a smrt je až příliš často kašovitého charakteru (z protivníka zbytou jen boty). Souboje jsou jednoduché a těžší obtížnost náhodně přiteleportuje nové nepřátelé doprostřed boje, kde je čeká rychlá a trapná smrt. Taktéž zmizela epická zabití ve zpomaleném čase.

Ani chování kamery nesedí každému. Kdekdo miluje, když si může oddálit bojiště co nejdál a vidí tak na každého grázla, který vylezl z kanálu. DA2 to ale nedovolí. Neustále koukáte vybrané postavě na záda. Neustále musíte natáčet a rotovat kameru, abyste všechno viděli. Není to dvakrát přehledné a strašně to otravuje.

Pan Neuvěřitelný

A story pana Hawka? I zde jsou rezervy. S postavami se moc nepomazlíte, zapomeňte na časté rozhovory u ohníčku. Jejich osobní questy jsou zajímavé a mají výrazný vliv na hlavní dějovou linku, ale rozhodně nejsou hráči dobře podané. A retrospektivní vyprávění? “Chééchééé” zpoza rohu Nelson ze Simpsonů. Finální souboj je pak příšernou parodií na epické boje z jedničky.

DA2 znovu? To radši kudlou do oka

Legendárním hrdinou se asi Hawk nestane, protože vám nedá důvod. Ano, zachrání Kirkwall, ano, pomlátí stovky potvor, ale hrdinovi z Fereldenu nesahá ani po zaschlou krev na pravé patě. Questy jsou takové nijaké a často nudí. Běháte stále po stejném městě, sem tam za humna do divočiny. Žádné nové lokace, žádná jiná království či světy. Hawk se v průběhu šesti let nezmění a jen málo hráčů ho bude chtít ještě někdy vidět v hlavní roli.

V průběhu plytkého děje potkáte pár známých. Vlastně dost známých. Když pominu lehkonohou Isabelu ve vaší partě, tak třeba obchodníky Bohdana se Sandalem. Spoilerům (nápovědám, které prozrazují děj) se snažíme vyhnout, ale třeba setkání se Stenem je příšerná zkušenost. Proti vám v ulici vyběhne několik quanari válečníků v čele se Stenem, zabijete ho. Za rohem se odnikud reinkarnuje a vy ho zabijete znovu. Vyběhnete do patra a kdo proti vám nevytáhne sekeru? Zase Sten. Mohl by mít aspoň svůj meč z jedničky!

DA2 je více akční než jednička. Bohužel až neúnosně, protože pak sklouzne do mělkých vod blízko Nudné pláže (ne nuda-pláže). Hawk se z ničeho stane hrdinou, ale hráči to vůbec nepřijde. Elementy od Sheparda sice fungují, ale nic světoborného to tedy není. Hra zklamala hlavně po stránce soubojů a nám tedy nezbyde nic jiného, než čekat na DA3. Pokud na nás tedy nevybafne datadisk.

Název: Dragon Age 2
Žánr: RPG
Vývojář: Bioware
Distributor: EA czech
Multiplayer: NE
Platforma: PC/Xbox 360°/PS3
Česká lokalizace: Ne (zatím)
Doporučená cena: 1 099 Kč

Hodnocení: *** 75%
Klady
grafika
známý svět
Zápory
příliš zběsilá akce
umělá inteligence
souboje
hlavní příběh
questy
osekané na minimum



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.




Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..