Menu
FANZINE.cz
Recenze her

Dungeon Siege 3. Zavzpomínejte na časy legendární hry Diablo

Roman Šeiner

Roman Šeiner

23. 6. 2011

!Recenze hry!Po březnové faux-pas nejočekávanějšího RPG Dragon age 2 přichází diablovka jako vyšitá. Nebo ne? Zajímavější je o to víc, že přichází i na konzole. Přečtěte si recenzi hry Dungeon Siege 3!

Zelená je zdravá, o tom žádná, ale tohle?! zdroj:foto Roman Šeiner

Famfáry nehrají, davy nešílejí a ani ženy orgasmem neomdlévají. Dungeon Siege 3 se tak nějak vylíhl na začátku parného léta a všichni lovci pokladů (alias vykradači hrobek) budou znovu podrobeni klikfestivalu jako za starých časů. A právě to je největší lákadlo celé hry. Další diablovka. I když tahle se zasekla na půli cesty.

Přečtěte si také recenzi na rozporuplnou hru Duke Nukem Forever!

Nepřátelé všeho druhu, rasy i kosterní soustavy čekají hezky ve skupinkách, pár metrů za sebou každé rasy a za zády se silnějšími bossy, kteří vydrží nejednu ránu palcátem po čumáku. DS3 má nálepku další diablovka, a tak se vývojáři rozhodli, že tentokráte to udělají trochu jinak. Zjednodušit hru na minimum, což odpovídá trendu poslední doby. Stejnou filosofii zvolili i autoři hry Dragon Age 2.

Pravice a levice

Vzhledem k portu na konzole je to logická volba. Pro PC hráče se však hraní může stát děsivou zkušeností. Hra se totiž ovládá naprosto atypicky, dovoluju si říct, že příšerně. Ano, je to o zvyku, ale já jsem si na systém pohybu a útoku nezvykl ani za deset hodin a pochybuju, že se tak vůbec kdy stane.

Pohyb postavy zajišťuje držení pravého myšítka, levé slouží klasicky k sekání a mlácení. Fór (nebo spíše nepovedená židovská anekdota) je v tom, že útok probíhá pouze ve směru, kterým je váš avatar natočený. Zapomeňte na jednouché kliknutí na terén – sem doběhni, prostě to nejde.

Takhle nějak vypadají gethové ve fantasy světě

Pravá ruka má na starosti víc. Kouzla, která jsou naráz použitelná maximálně tři, jsou primárně nastavena na 1234 (ne na numerické klávesnici). WSAD mohou nahradit funkci pravého myšítka, ale to pak nestíháte kouzlit a chodit. Kamera častokrát přiblble skáče a neumožní dobře vidět na dění na bojišti. Celkově prostě ovládání na PC překáží, je příjemné asi jen pro konzole.

Hop a kop za deset životů

Na začátku jsou hráči nabídnuty čtyři charaktery, typické pro sto plus jedna jiných RPG her. Mají předem nastavenou fasádu, takže zapomeňte na piplání vlasů a délky nehtů na nohou. Ať si vyberete jakýkoli, zbylé tři do děje vážně promluví jako vaši parťáci ve zbrani. Je to fajn, můžete jim měnit libovolné kusy brnění a celkově se o ně staráte jako o hlavní, vámi vybraný charakter (mimochodem, copatá žena je příšerně nadabovaná).

Strom dovedností je docela jednoduchý a nezajímavý. Překvapivě je zde hodně textu, takže dvakrát přečíst, než něco potvrdíte! Žádné jednoduché „+ 20% k útoku“, hezky přečíst, milé děti. Každá postava má dva unikátní styly, kupříkladu bojovník má obouruční zbraně nebo jednoruční plus štít (ano, vskutku unikátní, pozn.red). Celkem se tedy naučíte tři kouzla pro každé odvětví plus tři obranná kouzla.

Rande v kryptě, ty seš mamlas!

Inventář je rozdělen na část pro brnění, část pro helmu, část pro nárameník, část pro boty. Vše je tak rozkouskované, až to není hezké. V průběhu hry se oblečení vaší postavy mění velmi sporadicky, hra téměř ignoruje fakt, jak vypadá kus zbroje v inventáři. Zbraně jsou výjimkou. Rozdělení předmětů od obyčejné bílé po úžasné oranžové, obdobně jako je tomu u hry s největším počtem závisláků World of Warcraft, je v dnešních hrách nutností.

Nakonec Japonec

Japonec nebude, leda zase vyskočí z kufru (Pařba v Bankoku)? V podstatě se na hratelnosti nic nezmění. Příběh je dobrý, ale nic co vás donutí vstát a popsat svůj pokoj jmény herních postav. Klikání myší je rychlé a zběsilé, ale tak nějak to není ono.  Chybí lahvičky na životy a mana, místo toho nepřátelé nechávají léčící či manové globy. Narovinu, tahle cesta vede do Krchova.

DS3 se hraje docela dobře, ale chce to odhodlání naučit se nový systém ovládání a skousnout jednotvárný vývoj postav. Sem tam je šarvátka opravdu zábavná a mrtvol utěšeně přibývá, jindy dostanete nakládačku ani nevíte jak. Hra si jistě najde své fandy, ale díky osekání starých mechanismů z předchozích dílů spíš ztratí své staré příznivce.

Alice: Dungeon Siege 3

Žánr: RPG
Vývojář: Obsidian Entertainment
Distributor: Cenega
Multiplayer: Ano
Platforma: PC,PS3, Xbox 360
Česká lokalizace: Ne
Doporučená cena: 899 Kč (PC),  1 499 Kč (Konzole)

Hodnocení: 75 %

  • Klady: nová diablovka, někdy dobrá mela, jednoduché
  • Zápory: nic moc grafika, ovládání je prostě nezvyk, nic navíc, jednoduché, AI

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Dungeon Siege 3. Zavzpomínejte na časy legendární hry Diablo

Hide picture