Menu
FANZINE.cz
Technologie

Hráli jsme demo Syndicate. Zanechalo v nás rozpačité dojmy

Marek Jedinák

Marek Jedinák

1. 2. 2012

Cyberpunková střílečka Syndicate splňuje řadu faktorů nutných k tomu stát se kvalitním trhákem. K tomu je však nezbytná jejich optimální kombinace. Přečtěte si dojmy ze hry na TOPZINE.cz.

Syndicate se prezentuje parádní grafikou. Její potenciál se však topí v příliš sterilním prostředí zdroj: ea/syndicate.com

Hra Syndicate si propůjčila název od své téměř dvacet let staré předlohy, z níž vysála díky licenci propracované univerzum plné transnacionálních korporací ovládaných ziskuchtivými kapitalisty. Ačkoli hráči díky hlavnímu motivu extrémně podobnému velmi kvalitnímu RPG Deus Ex očekávali podobný žánr plný emocionálního rozhodování a stovek dialogů, Syndicate se vydalo cestou poctivé střílečky.

Čtěte také: Mobily vytlačují ze záchodů časopisy. Každý patnáctý spadne do mísy

Střílečky, kterých je na trhu velké množství a řada z nich ve tvrdém konkurenčním boji neuspěje.

Jedná se o čistě koridorovou akci plnou hvízdajících kulek a pokročilých technologií umožňující zvrátit i tu nejsvízelnější pouliční přestřelku. Graficky je na velice vysoké úrovni a stejný engine použit pro jednu z nejlépe vypadajících her současnosti, Battlefield 3, se rozhodně nezapře. Oproti němu jde však o zcela novou sérii, které současná ekonomická situace obecně za to nepřeje.

Prostředí hry je však poněkud sterilní a rozhodně nepůsobí příliš živě, což evokuje paralelu s nepříliš komerčně úspěšnou střílečkou Brink. Na rozdíl od něj je však alespoň kompenzována efekty v podobě padajících kapek pleskajících do obrazovky.

Pestřejší levely působí dle dosavadních screenshotů krabicoidně a mdle

Nenechá-li se hráč opít rohlíkem v podobě grafiky, zjistí, že demoverze působí podobně jako velký propadák Bodycount. Fanoušci mohou zatím pouze doufat v propracovaný příběh, který neskončí  jako v RAGE.

Velmi podobný Battlefieldu 3 je i celkový koncept hry stylu na mulťák orientovaný Resident Evil Raccoon City. Získávání bodů za nejrůznější úkony, ať už za fragy, léčení, resuscitaci spolubojovníků a tak podobně, všechno evokuje pocit, jako by měl hráč tu čest s pouze již zmíněnou válečnou střílečkou. Vyjma několika nových vychytávek v podobě high tech funkcí futuristických agentů však nenabízí vůbec nic odlišného.

Čtěte také: Kinect Star Wars se snaží zaujmout trapnou ukázkou. Zesměšněním Vadera

Bude to však v drsné konkurenci stačit? Dá se předpokládat, že hlavní devizou titulu bude především kooperační režim a hra více hráčů. Sám co-op mód je sice zábavný, avšak nudné prostředí nedokáže spolupráci s parťáky přetavit v nic víc než jen pouhý průměr. A pakliže hráč nehraje se svými kámoši, vlastně ani nepozná, jestli s ním hrají živí parťáci či boti.

Z hlediska klasického multiplayeru lze snad již nyní považovat Syndicate za nadprůměrný titul, avšak komplexní úhel pohledu bude znám až po datu vydání hry stanoveném na 21. února.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Hráli jsme demo Syndicate. Zanechalo v nás rozpačité dojmy

Hide picture