Mass Effect 3 působí jako hollywoodský velkofilm. Klíčové budou intimní vztahy
Marek Jedinák
20. 7. 2011
!Video!Producent vesmírné trilogie Mass Effect Casey Hudson se rozpovídal na jednom z největších setkání všech geeků. Comic Con v americkém San Diegu tak pomohl ucelit komplexní představu o závěrečném dílu trilogie.
Producent hry Casey Hudson se v pětiminutovém rozhovoru pěkně rozpovídal, a přiblížil tak hráčům komplexní pohled na novinky ve třetím dílu zase o něco blíž. V první řadě půjde o změny v akční části hry. Boj má být mnohem taktičtější, hlavní postava nyní dokáže šplhat, lépe se krýt a za běhu přeskakovat překážky. Vyšší význam bude věnován i boji na blízko. Speciální holografickou paži omni tool bude možné přeměnit na nebezpečnou čepel.
V moskevské kanceláři vznikly graffiti na motivy hry Crysis 2! Podívejte se na video
Společnost stojící za hrou si je vědoma hráčské kritiky hry Mass Effect 2, studovala hráčská a komunitní fóra a na základě feedbacku více rozvine RPG prvky hry. Jednotlivé zbraně bude nově možné customizovat a vylepšovat. Na palubě kosmické lodi Normandy tak hráč může třeba měnit kapacitu zásobníků, zaměřování nebo třeba intenzitu poškození. Všechny změny budou znatelné i na vizuální podobě zbraní.
Příběh v hollywoodském stylu
Hlavní devizou má být pak propracovaný příběh. Boj o přežití života je vyvrcholením celé trilogie. Fanoušci se jej nemohou dočkat a scénář jako z Hollywoodského trháku má velikou šanci přitáhnout i nové zákazníky, kterým má být příběh servírován tak, aby jej byli schopni pochopit i bez předchozích zkušeností se značkou. Postavy budou podle producenta hry velice detailně propracované. Sociální a hlavně intimní vztahy mezi postavami opačného pohlaví navázané v předchozích dílech budou hrát zcela zásadní úlohu.
Nepřátelé budou mnohem rozmanitější. Likvidace některých z nich bude vyžadovat velice přesnou kooperaci s ostatními herními parťáky ovládanými počítačem a hráčovými příkazy. Na bojišti se objeví nový mech známý již z traileru řízený těžce obrněným vojákem. Po jeho zabití bude možné mecha osedlat, a stát se tak pánem bojiště.
V regionech s nadprůměrným počtem hráčů her je nižší kriminalita. Proč?
Grafika, přestože poběží na starém, již známém enginu, díky vylepšené optimalizaci umožní více lahůdek. Na obrazovce tak při zachování výkonu může být větší počet postav a prostředí bude graficky mnohem zajímavější. Zatímco v prvním dílu všechno vypadalo velice podobně a jednotvárně, jen se měnili barvy, v závěrečném dílu bude mít každá lokace svůj jedinečný osobitý ráz.
Mass Effect 3 vyjde 6. března následujícího roku.