Menu
FANZINE.cz
Filmy a seriály

Metal Gear Rising: Revengeance je dítkem hned dvou vývojářských studií

Jan Perlík

Jan Perlík

21. 8. 2012

Metal Gear Rising: Revengeance byl původně projekt, který se hodil do koše. Vývojáři z Platinum Games se rozhodli projekt podpořit a opět rozšiřují jeho potenciál. Vyvíjí se hra desetiletí?

FOTO:Metal Gear Rising: Revengeance

Vypukne japonská řežba, rychle popdněte zbraně do ruky. Zdroj: Vydavatel hry

Prvotně byla hra oznámena v roce 2009, základní koncept se měl lišit od ságy Metal Gear Solid. Studio nám v několik trailerech nechalo nahlédnout, jak pracuje čepel režimu Raiden. Tento režim je založen na konceptu Zan-Datsu, neboli řezat a vzít , kde postava řeže nepřátele na malé kousky a následně je bere do své kybernetické části těla k pokroku. Zdálo se, že to dohromady bude fungovat.

Čtěte také: VIDEO: Metal Gear Rising se ukázal v traileru. Vraždí se v něm pojaponsku

Povstání (Rising) je z klíčových prvků katany, které měl mít na starost japonský vývojář. U japonských studií hledala společnost Kojima Productions vývojáře se zkušenostmi v akčních hrách. Tak se na vývoji začali podílet Platinum Games. Ti se proslavili velkými tituly jako je Bayonetta nebo Vanquish. Měli dokončit práci, kterou Kojima team začal. Platinum Games však chtělo začít od začátku a z původního projektu si vzít jen pár tematických a herních hodnot.

FOTO: Metal Gear Rising: Revengeance - 2

Očekávání stoupá, otázkou je, zda bude naplněno. Zdroj: Vydavatel hry

Byl to velký požadavek na tým tvůrčího producenta Korekada. Ačkoliv měli příběh, postavy a systém bitvy, návrh od Platinum Games se mu zamlouval. Mohlo by se totiž stát, že dokončení původní práce by mělo za následek nesouvislý příběh, nesrovnalosti v bojích a ostatní nedostatky. V konečném hodnocení by byly brány jako negativa a ze hry by se tak stal propadák.

Sám Korekado řekl, že pokud chtějí vytvořit dobrou hru, musí mít skvělý design, který sedí s hratelností. Jakmile vojáka přenesete do války, stane se z něj nemilosrdný zabiják. Režim Raiden vybízí ke zkoumání. S Platinum Games je tedy svoboda v oblasti herního světa zcela zajištěna.

Čtěte také: První dojmy: Dishonored připomíná industriální Skyrim běžící na velrybí tuk

Kojima Productions ovládá příběh a filmové scény, kdežto Platinum Games je mistr ve vývoji hratelnosti a herního světa. Snaží se vytvořit hru s pevně daným cílem. Chtějí hru, která uchvátí, kterou hráči dohrají a budou chtít hrát zase další. Pokud se jim plán povede, vypadá to na solidní řežbu.

Revengeance bude jistě s vysokým napětím očekávána. Přichází na trh 19.února v USA a Evropě, následně 21. února v Japonsku na PS 3 a Xbox 360.

 

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Metal Gear Rising: Revengeance je dítkem hned dvou vývojářských studií

Hide picture