Menu
FANZINE.cz
Technologie

Nástavec pro PS3 Sharpshooter. Účelový pomocník nebo plast na vyhození?

Marek Jedinák

Marek Jedinák

17. 3. 2011

Sony se rozhodla hráčům stříleček naservírovat speciální nástavec pro Playstation Move ve tvaru futur-retro samopalu. Během intenzivního testu jsme tímto nástavcem postříleli desítky nepřátel v populární hře Killzone 3. Stojí investice za to?

Barevná kombinace je dosti výstřední Foto: Petra Prokopová

Myšlenka střílení do obrazovky plastovou pistolkou není žádnou novinkou. Využívala ji už celá řada her s širokou tématikou. Od Ztraceného světa po Hvězdné války. Naopak patřila k jedné z hlavní předností videoherách automatů, které se tak měli možnost odlišit od běžných konzolí. Výrobce tedy pouze resuscitoval už dlouhou dobu zapadlý koncept.

Samotné hraní se speciálním nástavcem vypadalo v případě námi testované hry asi tak, že v oblasti, kde rukou podpíráte hlaveň zbraně, pomocí vloženého ovladače páčkou určujete pohyb postavy vpřed, dozadu a do stran. Samotným mířením na obrazovku pohybujete zaměřovacím křížkem a při najetí ke kraji obrazovky se otáčíte.

Majiteli, dej si pozor!

Na první pohled může hráče vyděsit naprosto šílené ovládání pohybu. Problém je v tom, že nastavení optimální citlivosti je až neuvěřitelně individuální, proto nejprve doporučuji danou kalibraci několikrát vyzkoušet a upravit. Osobně jsem za ideální považoval nastavení citlivosti otáčení na pouhých 10%. U hodnot vyšších se hra stávala prakticky neovladatelnou, jelikož se při i jen drobném posunutí kurzoru na okraj obrazovky má postava otočila klidně o celých 360°.

Po správné kalibraci je hratelnost úplně o něčem jiném. Troufnu si tvrdit, že po nějakém tom tréninku ovladač padne do ruky i hráčům multiplayeru, jejichž denním chlebem je počítání zastřelených nepřátel při online hraní.

Tlačítka jsou umístěna intuitivně Foto: Petra Prokopová

Pokud si na hráč na nástavec zvykne, při každém dalším hraní FPS bez něj bude jeho absence znát. Prostě už to nebude úplně ono. Samotná zbraň dodává hrám na atmosféře. Skvěle řešené je třeba nabíjení, kdy máte na výběr mezi cuknutím přední částí, podobně jako u brokovnice, nebo mezi stisknutím tlačítka umístěného na spodní ploše zásobníku.

Na internetových fórech se často řešilo, že je během hraní nutné držet samopal u boku. Mně nejvíc vyhovovalo držet samopal před sebou, jako bych bez míření střílel ze samopalu. Zkoušel jsem držet zařízení podobně jako útočnou puškou, s pažbou zapřenou o rameno, ale tato pozice mi přišla dosti nepohodlná, jelikož z ní po nějaké době bolí ruce. Na druhou stranu to je taková ideální a pro někoho třeba příjemná posilka.

Zadarmo to fakt není

PS Sharpshooter je ve své jednoduché podstatě samopalem, do kterého šikovně umístíte svůj standardní Playstation Move ovladač, ale potřebujete také Sub Controller (malý, oproti klasickému ovladači zhruba poloviční joystick). Umístění všech tlačítek je intuitivní, takže se s ním během několika hodinek hraní plně sžijete. Jedinou výtku bych měl vůči tlačítku start, které se nachází na pravé části hlavně. Pokud máte třeba takové Killzone 3 už několikrát odehrané, bude hráče obtěžovat, že při každé videosekvenci, kterých má hra požehnaně, bude muset pro její přeskočení změnit pozici a tlačítko pracně hledat.

Nezapomeňte, že musíte mít PS Move a Sub Controller Foto: Petra Prokopová

Jednou z nejpodstatnějších nevýhod je hlavně to, že pokud ještě pohybový ovladač Move nemáte, budete muset vysolit poměrně vysokou částku. Jen základní set ovladače a kamerky zákazníka vyjde přiblížně na 1 500 Kč, Sub Controller stojí okolo 600 Kč. Takhle snadno se dostáváme přes 2 000 Kč a to ještě nepřišla řeč na pistolku samotnou. Její cena se pohybuje lehce nad 1000 Kč.

Otřesné zpracování

První věc upoutavší pozornost novopečeného majitele bude zcela určitě barva. Oproti poměrně elegantní kombinaci šedé a oranžové, známé z testovacích videí, se do sériové výroby dostalo dosti prapodivná směsice podivné červené a bílé. Díky tomu si ji člověk neznalý snadno zamění s dětskou hračkou vyrobenou za časů hluboké totality. Samotný plast působí velice lacině, osobně bych pochopil a akceptoval vyšší cenu při použití alespoň o něco lépe vypadajících plastů.

Celou dobu během testu jsem měl pocit, že držím nějakou starou hračku. Materiál neustále vzbuzuje otázku, jak dlouho asi tahle záležitost vydrží. Během hry jsem si neustále dával pozor na to, abych redakční kus nepoškodil.

Hodnocení

Sharpshooter je zajímavý kousek, který pozvedne hraní stříleček o třídu výš a parádně zahustí okolní atmosféru. Jelikož se jedná o snad jediný hardware svého druhu dostupný na next-gen konzolích, nebudu uvádět klasícké procentuální hodnocení, ale shrnu jednotlivá pro a proti.

Klady: Atmosféra, umístění většiny tlačítek, ovládaní

Zápory: Cena, barva, všudypřítomné a lacině působící plasty, zatím malé množství podporovaných her

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Nástavec pro PS3 Sharpshooter. Účelový pomocník nebo plast na vyhození?

Hide picture