×
FANZINE.cz

Outsourcing IT: Na co si dát pozor před najmutím externího IT specialisty

Outsource it služeb
Zdroj: Shutterstock

IT outsourcing poptává stále více firem. Díky němu se totiž mohou plně soustředit na předmět svého podnikání a nezatěžovat se správou serveru, aktualizacemi a kyberbezpečností. Externí firma to zkrátka dělá za ně. Jsou však věci, které byste měli vědět předtím, než se do outsourcování pustíte. 

Nejprve si ujasněme, proč se vaší společnosti outsourcing IT vyplatí. Hlavní výhodou je především cena. Díky externímu dodavateli můžete ušetřit až 70 % mzdových nákladů. Služby, které budete dostávat, budou navíc při správné volbě dodavatele dosahovat velmi vysoké kvality. Nehledě na fakt, že najít dobrého interního IT specialistu, může být na dnešním pracovním trhu celkem dřina. 

Množství služeb, které budete pravděpodobně potřebovat, je dosti široké a velikost vašeho interního IT oddělení by tomu měla odpovídat. Outsourcováním IT služeb, potřeba vlastního IT oddělení prakticky mizí.

Nejčastěji outsourcovanými službami jsou:

  • Infrastruktura a monitoring
  • Správa a podpora aplikací
  • Vzdálená správa serveru
  • Zákaznický servis/help desk
  • Patch management a asset management
  • Vývoj softwaru
  • ServiceDesk
  • Kyberbezpečnost
  • Zákaznické telefonní služby
  • Web hosting
  • Cloudové služby

Pokud jste malou nebo střední firmou, je velmi pravděpodobné, že se vám IT outsourcing vyplatí. Na co si však dát před výběrem externího dodavatele pozor?

Tip: Srovnejte si všechna pro a proti externího a interního IT specialisty.

Bezpečnost především

Eliminace úniku informací a ochrana duševního vlastnictví by měly být při výběru externího dodavatele prioritou. Mějte, proto ve smlouvě jasně řečeno, že veškeré duševní vlastnictví patří vám, jakožto klientovi externí IT společnosti. Smlouva by se také měla zaměřit na zachování důvěrného charakteru vámi poskytovaných informací či dohodu o mlčenlivosti. Jistě nechcete, aby se k vašim datům dostala konkurence. 

Informujte se 

Buďte obeznámeni s tím, jaké všechny služby váš externí specialista nabízí a jaké metody používá. Vy ho naopak jasně informujte o vašich obchodních cílech a IT potřebách, které vám pomohou k jejich dosažení.

Dohodněte se na reportingu. Díky pravidelným schůzkám, telefonátům či textovým výkazům budete mít přehled o tom, jak externí správce sítě odvádí svoji práci a můžete včas podniknout patřičné kroky v případě, že s ní nejste spokojeni.

Stanovte míru kontroly

Může se stát, že outsourcováním ztratíte kontrolu nad určitými firemními oblastmi. Pokud si například najmete IT společnost, která bude poskytovat zákaznické telekomunikační služby, můžete mít pocit, že nemůžete ovlivnit, jak externí tým jedná s vašimi klienty. Před outsourcingem je tedy důležité si vyjasnit, jak velkou kontrolu si chcete zachovat u služeb, které budete outsourcovat. Poté si tyto požadavky vyjasněte s dodavatelem, kterého najímáte. 

Česká firma je výhodou

Spousta společností, které poskytují IT outsourcing, sídlí v zahraničí. Při jednání s nimi je tedy nutné počítat s jazykovou bariérou, případně brát v potaz různá časová pásma, ve kterých se země pohybují. Pokud jakožto externího IT specialistu zvolíte českou firmu, vyhnete se těmto obtížím.  



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.




Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..