×
FANZINE.cz

Preview hry L.A. Noire. Čeká nás nevšední detektivní zážitek od studia Rockstar?

OBR.: Detektiv v krytuPíší se 50. léta. Vyšetřovatel Cole Phelps společně se svým nemluvným kolegou usedá do hlídkového vozu LAPD a po několika minutách proplétaní se ulicemi L.A. dorazí na místo činu. Jeho pozornost si okamžitě vyžádá zbídačené nehybné tělo. Vyšetřování může začít.

OBR.: Cole Phelps
Hlavní hrdina hry Cole Phelps Zdroj: rockstargames.com

L.A. Noire se zanedlouho po svém oznámení stala jednou z nejočekávanějších her tohoto roku. Stojí za ní známé studio Rockstar Games, které je zodpovědné za sérii GTA nebo oceňované Red Dead Redemption, a první zveřejněné trailery vypadají opravdu úchvatně. Přesto hra není takovou sázkou na jistotu, jak by se na první pohled mohlo zdát. To, co ze začátku vypadalo jako další GTA klon v jiném dobovém zasazení, je ve skutečnosti hodně netradiční projekt.

Adventurní GTA ?

Ve hře se zhostíme role válečného hrdiny Colea Phelpse, který se po návratu do své vlasti stává strážníkem losangelské policie. Ta je tak zkorumpovaná, že jediná cesta, jak si svůj obraz alespoň trochu vylepšit, spočívá právě v sázce na Colea jakožto pověstného bílého koně. V průběhu hraní tak zažijeme skutečný kariérní postup z obyčejného pochůzkáře až k vedoucí pozici.

Celá hra by se měla skládat z jednotlivých detektivních případů, které jsou založeny na skutečných událostech dané doby. Setkat se tak můžeme například se známým příběhem Černé Dahlie a dalšími. Celé pojetí tohoto interaktivního zážitku je velmi silně ovlivněno slavnými filmy ze zlaté éry žánru noire. To znamená především hutnou temnou atmosféru, cynické hlavní postavy a výraznou pochmurnou hudbu.

OBR.: Dialog v L.A.Noire
Někdy bude z výrazu obličeje skutečně těžké cokoliv vyčíst

Pokud bychom měli L. A. Noire zařadit do nějaké již existující žánrové škatulky, nejspíš by to byla krabice označená jako adventury. Hra by se skutečně měla více než na akční složku soustředit na hledání jednotlivých stop a vyslýchání klíčových svědků. To samozřejmě neznamená, že bychom se nedočkali nějakých divokých automobilových honiček nebo napínavých přestřelek. Tyto prvky, které jsou pro hry od Rockstaru tak význačné, tu budou pouze trochu vytlačeny do pozadí.

Face to face

Všechny detektivní případy ve hře by měly začínat na místě činu. Tam se také bude odehrávat jeden ze stěžejních prvků hratelnosti a tím je hledání stop. Zatím to vypadá, že to celé bude probíhat podobně jako vyšetřovací pasáže ve hře Heavy Rain. Prostě se budeme potulovat v okolí místa činu a pátrat po nějakém důkazním materiálu. Napovídat by nám měly vibrace v ovladači, které budou sílit s tím, jak se budete blížit k nějakému klíčovému místu. Podobně by měla gradovat i hudba.

OBR.. Cole Phelps střílející z brokovnice
Přestřelky bohužel/bohudík nebudou chybět. Vyberte si sami,

Další unikátní featurou hry mají být pasáže, kdy budete někoho vyslýchat. V té chvíli se kamera přepne do pohledu z vlastních očí a vy budete moci detailně pozorovat mimiku podezřelého. Na základě toho se pak musíte rozhodnout, zda jeho výpovědi věříte, nebo si myslíte, že před vámi něco tají. Při výslechu můžete vždy zaujmout jedno ze tří stanovisek.

To, co vám daná osoba říká, můžete buďto bezvýhradně přijmout, anebo zpochybnit, pokud se vám něco nezdá, případně dotyčného rovnou označit za lháře na základě nějakého důkazního materiálu, na který jste v předchozím průběhu hraní narazili. Celý systém vyslýchání se tak spíše než na nějaký hráčský skill zaměří na vaši přirozenou vnímavost, díky které dokážete rozdílné typy lidí zatlačit do kouta.

Celý tento herní mechanismus je postaven na dokonalé obličejové animaci, kterou se L. A. Noire může pyšnit. Právě to je možná v současnosti jejím největším tahákem. Ve hře byla poprvé využita metoda takzvaného motion face capture. Pokud znáte klasický motion capture, který je v současnosti ve hrách standardně využíván, tak toto je v podstatě to samé, akorát aplikované na lidský obličej.

OBR.: Vražda v autě
Tady bude asi zapotřebí Viktor Čistič

Několik speciálních kamer snímá každý pohyb, který se odehraje ve tváři herce a poté tuto mimiku dokonale přenese na model postavy ve hře. A z dosud zveřejněných videí je skutečně poznat, že obličejové animace v L. A Noire budou o úroveň jinde než ostatní hry. Jednotlivé výrazy postav jsou naprosto uvěřitelné a přirozené, což si můžete ověřit v přiloženém videu.

Policejní rutina

Jak už jsme zmínili, hra by měla obsahovat i něco ze standardních mechanismů známých z ostatních her od Rockstaru. Těšit bychom se měli na přestřelky založené na klasickém krycím systému, pěstní souboje a jízdu v autech. Ta by měla fungovat takřka identicky jako v GTA IV. Z pozice policisty můžete zabrat jakékoli auto, které  si zamanete, ale hra vás bude trestat, pokud toho budete zneužívat.

Stejně tak budete pokutováni za ničení veřejného majetku v případě, že selžou vaše řidičské dovednosti. Minimapa už by neměla obsahovat GPS, která vám automaticky vyhledá nejkratší možnou cestu k vašemu cíli tak jako tomu bylo například i v Red Dead Redemption. Město bude naprosto otevřené, jak jsme zvyklí, přesto by se nemělo jednat o klasickou sandboxovou hru.

To hlavně v důsledku toho, že příběh bude rozparcelován jednotlivými detektivními případy. Kromě těch hlavních příběhových bychom se měli na našich toulkách ulicemi L.A. setkat i s náhodnými incidenty, jako je třeba vyloupení obchodu nebo pokus o sebevraždu. O těchto generovaných případech se budeme dozvídat prostřednictvím vysílačky v hlídkovém autě.

L.A. Noire vypadá zhruba měsíc před svým vydáním opravdu zajímavě. Kombinuje známé herní mechanismy s těmi, které jsou naprosto unikátní a neotřelé a snaží se v jednom fungujícím celku skloubit akční a adventurní složku hratelnosti. Podobné pokusy o míchání žánrů většinou dopadnou buď jako velké fiasko, anebo jako přelomové tituly, které se navěky zapíší do herní historie. Který z těchto případů nakonec L.A. Noire bude, zjistíme již 20. května, kdy hra vychází pro Xbox 360 a Playstation 3.



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.




Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..