PREVIEW: Thor: Temný svět. Režisér Hry o trůny slibuje skvělou podívanou

Vendula Kadlecová

Vendula Kadlecová

3. 11. 2013

FOTO: Thor: Temný svět - Chris Hemsworth a Natalie Portman - FalconNa počátku byl téměř neznámý severský bůh s kladivem, kterého později proslavily komiksy z dílny Marvel Comics. Dnes se Thor těší popularitě i na filmovém plátnu a chystá svůj velkolepý návrat do kin s podtitulem Temný svět.

Když se před dvěma lety dostal Thor do rukou divadelního režiséra Kennetha Branagha, reakce byly rozporuplné. Komiksoví fanoušci však měli jasno hned a kritikou na jeho osobu rozhodně nešetřili. Druhé pokračování Thorova dobrodružství (nepočítáme-li multihrdinský snímek Avengers) bylo tentokrát svěřeno Alanu Taylorovi (Hra o trůny), do něhož všichni díky zkušenostem s fantasy vkládají velké naděje.

„Víte, Kenův první snímek byl velmi úspěšný. Dal dohromady úžasné herecké obsazení a jeho zaměření na rodinné rozpory mezi bratry či synem a otcem byly geniální. Mou jedinou pochybností okolo filmu bylo to, že bylo všechno až příliš nablýskané a nové,“ podotkl diplomaticky k předchozí režisérské práci Alan Taylor. Jeho záměrem je tuto nablýskanost trochu ztlumit a ukázat více surového městského prostředí: „Snažím se zachytit všední podobu Londýna, kde se děj odehrává, a zároveň ji propojit s radostmi ve stylu marvelovských filmů. Uvidíme, jestli to bude fungovat.“

Thorovo mocné kladivo Mjöllnir. S tím by se klepaly řízky jedna radost. Zdroj: Falcon

Thor: Temný svět volně navazuje na události v New Yorku, které diváci mohli vidět ve výše zmíněném snímku Avengers. Nebezpečí hrozí tentokrát ze strany starobylé rasy v čele s temným elfem Malekithem. Ten se vrací jen z jediného důvodu – aby celý vesmír opět uvrhl do temnoty. Thor (Chris Hemsworth) se kvůli záchraně Asgradu i celého světa (a nejen kvůli ní) opět setkává s krásnou Jane (Natalie Portman), do které se zamiloval.

Navíc musí také překousnout trvající rodinné spory a prosit o pomoc svého nevlastního bratra Lokiho (Tom Hiddleston), který byl až dosud vězněn. Jestli to byl dobrý tah nebo se opět dočká zrádného bodnutí do zad, se ale dozvíme až v kinech. Stejně jako to, jestli odvážné srdce, nepřemožitelné kladivo a pár výhodných spojenectví bude stačit Thorovi k tomu, aby vyhrál svou dosud největší bitvu a zachránil tak celý svět před jistou zkázou.

Natáčení probíhalo na odlehlých místech na Islandu, kde se filmaři zdrželi především u vodopádu Dettifoss, který se musel kvůli následné počítačové animaci nasnímat pomocí vrtulníků z několika různých úhlů. Kromě toho se štáb vydal také k nejmagičtějšímu místu celé Anglie, konkrétně k záhadným kamenům Stonehenge, které podle Taylora do některých scén ve filmu perfektně zapadají a dokreslují tajemnou atmosféru.

Nenechte se zmást. I ti nejhorší padouši chodí do knihovny. Zdroj: Falcon

Sami vidíte, že se okolo filmu točí jen samá nej – od slavného režiséra jednoho z nejpopulárnějších seriálů současnosti, přes herecké obsazení, až po nejkrásnější filmová místa na světě. Jestli to opravdu stojí za to, se můžete přesvědčit už od 7. listopadu, kdy startuje promítání Thor: Temný svět i v českých kinech.

Hodnocení snímku:

The Wrap: Thor: Temný svět přináší akci, nadpozemskou velkolepost, romantiku i humor – naprosto nad rámec jeho předchůdce.
Time Out: Většina toho, co fungovalo v prvním díle, funguje i tady: zrádný Hiddleston, Hemsworth jako štěně a slušná řádka vtipů.