Hitman je neskutečný borec. Stal se tváří nejen počítačových her, ale i komiksů a filmů. Na Gamescomu 2012 jsme měli možnost otestovat demoverzi hry. GAMEZINE.cz přináší svým čtenářům exkluzivní první dojmy přímo ze hry!
Hitman nezapomněl na svůj charakteristický oblek ani stylové tetování na temeni hlavy Zdroj: vydavatel hry
Hitman není tichý zabiják pouze jakožto postava agenta 47, stejně tichý je i příchod nejnovější hry této série s podtitulem Absolution. Během posledních měsíců se neobjevuje žádné závratné množství nových informací a herní média jako by na něj zapomněla.
Připomeňme však, že jde o velmi sofistikovaný titul, v němž se hráči zhostí bezejmenného agenta 47, postavy sloužící tomu, kdo zrovna platí nejlépe. Herní série vyniká především možností několika voleb, jakými splnit zadaný úkol, což je naprosto charakteristický prvek vývojářského studia Square Enix, jež jej mistrně využilo například v luxusním Deus Ex.
Nejnovější Hitman se nese především v duchu prvních dílů série, snaží se z nich vypreparovat ty nejúčelovější prvky, aby je dále mohl nakombinovat s dostatečným množstvím inovací.
Přeplněné asijské tržnice
V časově omezené demoverzi bylo hráčovým úkolem zlikvidovat tři osoby na poměrně uzavřené asijské tržnici plné lidí. Xboxová verze běžela bez poklesu frameratu, a to i přesto, že se na uzavřeném prostoru mačkalo přibližně čtyři sta postav. Každá z nich byla velmi jemně zpracovaná, žádná z nich nepůsobila genericky.
Je nutné podotknout, že grafika vypadala naprosto parádně, přičemž zvládla vykreslovat stovky postav.
Absolution se sice tváří jako otevřená hra ve stylu GTA, v demoverzi tomu tak však rozhodně nebylo. Hráči sice měli k dispozici několik postupů, jak své cíle zlikvidovat, každý z nich však v zásadě má předdefinovaný ten nejsnadnější a nejsprávnější. Plná verze hry by však podle vyjádření vývojářů měla obsáhnout rozsáhlý, otevřený svět, jako tomu bylo v téměř dvacet minut dlouhé ukázce přímo ze hry.
Pomalu, ale jistě
Policejní hlídku v demoverzi je například nejprve nutné odlákat spuštěním automobilového alarmu, načež je následně možné proniknout do budovy, odkud lze sniperkou na dálku zneškodnit jednu z obětí.
Hráči mají na výběr také mezi celou řadou možností, jak smrt vyvolených nešťastníků naaranžovat. Lze je na férovku zadusit ocelovým lankem, nebo jejich smrt narafičit jako nešťastnou náhodu.
Využívat lze také přestrojení za oběti. Hra je však natolik inteligentní, že pokud se hráč zbaví jednoho člena drobné policejní hlídky, ostatní z nich nejsou úplní idioti a velmi snadno poznají, že jeden z jejich parťáků chybí a podivný holohlavý týpek mezi ně rozhodně nepatří.
Hra nabízí na současné poměry dost lineárních prvků a nebojí se experimentovat. Dalšími pozitivy je perfektně vyladěná hratelnost a široký inventář.
Jedinými zatím nedořešenými prvky je tedy definitivní podoba otevřeného světa a příběh.
Hra vychází 20. listopadu letošního roku pro Xbox 360, PlayStation 3 a PC.