Recenze: Bad Company 2 na PC. Nával adrenalinu podruhé

2. 6. 2010

perex!E-SHOP!

Série Battlefield je legendárním počinem společností EA a Dice. V prvním díle se hráč ocitl jako řadový voják ve druhé světové válce a teď nás vývojáři zavádí až do moderní války. Pokračování veleúspěšného prvního dílu je zde. Předvede nám čtveřice vojáků další vtipné podání války? Bude multi-player opět bomba, jak je zvykem?

movie

Filmové vsuvky vždy navodí skvělou atmosféru Zdroj: www.games.softpedia.com

Příběh o záchraně země v podání hochů z Bad Company, hráči zaručuje skvělý příběh a hromadu vtipu. Vše doplňuje excelentně vytvořený multi-player, který vám dává možnost užít si atmosféru bojiště.

Single-player a čtveřice neohrožených dobrodruhů

V sérii Battlefield hráč rozhodně není zvyklý, že obsahuje i single-player. V tomto případě se ale jedná o příjemné seznámení s hrou. Příběh se odehrává po celé zeměkouli a jednotlivá prostředí jsou značně rozmanitá. Jako první vás přivítá dobové oblečení vojáků za druhé světové války. Zde příběh začíná a je hráči zároveň vysvětleno základní ovládání.

Vše se točí kolem Operace Aurora, v kůži jednoho z amerických vojáků se stanete svědky výbuchu ničivé bomby. V tomto okamžiku se děj přesunuje do Ruska, kde za společnosti svých známých kolegů spatříte zážitek hodný mistrů. Tým zpočátku postupuje hladce, přesně podle plánu, avšak vše se rázem změní a začíná boj á la Bad Company. Právě v této části si skvěle vychutnáte zničitelnost prostředí a poznáte, že granátomet není žádná hračka. Klidný začátek je tedy fuč a hra rychle seznamuje s hlavním důvodem vašeho týmového bádání.

Jednotlivé přesuny mezi prostředími jsou skvělé. Od studeného Ruska po teplou poušť nebo zrádnou džungli. Autoři vypracovali design jednotlivých úrovní výborným způsobem a je radost se vší tou krásou pokochat.

hra1

Boje s přáteli jsou bezkonkurenčně nejzábavnější Zdroj: www.games.softpedia.com

Bohužel vše kazí slabá AI nepřátel, která nedokáže moc pozlobit. Na to, že hra je považována za čistě multi-playerovou, je ale příběh opravdu špičkový. Velmi často se zasmějete a dobře si zastřílíte. Vše se mi povedlo dohrát za pouhých šest hodin, takže pokud čekáte dlouhou kampaň jako například v konkurenčním Call of Dutty, zde ji rozhodně nenajdete.

Multi-player, kamarád do deště a probdělých nocí

Hra velmi silně kolísá po stránce hry pro jednoho hráče, ale co se souboje po internetu týká, zachovává si svou vysokou kvalitu a nasazuje laťku opět o něco víš. Vše, co najdete v kampani, naleznete i zde. Veškeré úrovně, kde jste bojovali za záchranu světa, si projdete proti svým kamarádům po internetu. Vše se skvělými efekty a s levelováním vaší postavy. Levely se nezvyšují vůbec zadarmo a dá pěknou práci, než si potěžkáte zbraň, která stojí alespoň trochu za to. Vaše bitevní úroveň je prezentována jako hodnost a každé přibrání zkušeností vám přinese nové zbraně a bonusy.

hra5

Džungle je prostě úžasná Zdroj: www.games.softpedia.com

Co se týče povolání, na výběr máte čtyři, z nichž si vytvořite stroje na zabíjení. Přednostmi assault vojáka a zároveň hlavního dodavatele munice jsou rychlost a ničivá síla. Medik léčí, oživuje a v rukou třímá kulomet, kterým dokáže krýt cizí ústup. Enginer je expert na opravu techniky a zároveň na její ničení. K dispozici má raketomet a lehký samopal, čímž se stává v rukou šikovného hráče nebezpečím nejen pro vozidla. Osobním favoritem recenzenta je Recon. Speciální jednotka, vybavená odstřelovací puškou, dokáže potrápit nejednoho pěšáka a díky výbušninám a bombardování také vozidla.

hra2

Destrukce vás zabaví na dlouhé hodiny Zdroj: www.games.softpedia.com

Se svými přáteli se budete moci utkat ve čtyřech herních modech, a to jmenovitě Conquest, Rush, Squad Rush a Squad Deathmatch. Tyto mody se odehrávají na deseti mapách s ohromnou rozlohou. Jednotlivá místa jsou rozdílná podnebím, čímž dokážou dost razantně znepříjemnit boj. Na zimních mapách vám bude stínit sníh a vuvidíte jen na pár metrů, zatímco v tropech pozlobí koruny stromů. Aby hra byla ještě zajímavější, můžete na výpisu serverů najít i hry, které jsou realistické, což česky znamená ztížení podmínek a nižší výdrž při zásahu. Ve hře samozřejmě nechybí ani vozidla, a proto dostanete možnost si vyzkoušet tank, čtyřkolku nebo například hummer. Pro létavce jsou připraveny i helikoptéry, jak pilotní, tak bezpilotní, které jsou ovládané ze stanoviště. Letadla však nehledejte, ztráceli byste čas.

Vzhled není vše, ale zde vás dostane…

V hrách by nemělo jít jen o grafické zpracování, ale zde vás opravdu dostane. Skvělé úrovně vymodelované do posledního detailu a efekty zničitelnosti prakticky všeho vás dokonale vtáhnou do boje. Na zimních mapách vás ovane studený zimní vzduch a naopak v poušti nepříjemně zahřeje teplý písek a oslňující slunce. Přestřelky jsou kvalitativně někde úplně jinde, a pokud pár metrů od vás uletí kus domu, je to efekt, který nadchne i věčné odpůrce. Hra si skvěle hraje i s větrem a se zvuky. Při pádu budovy vyletí prach a skřípění traverz je ohlušující.

hra3

Hra jednoho hráče je krátká, ale zábavná Zdroj: www.games.softpedia.com

Nutnost krytí pochopíte vlastně okamžitě, viditelnost je sice v určitých podmínkách mizerná, ale sniper si vás najde i tak. Budete tedy děkovat za každou jámu nebo kámen. Bohužel i v této části jsem se setkal s nepříjemnostmi – chybami v grafice. Vše bylo způsobeno špatným nastavením ve hře. Bylo nutno ručně upravit soubor a aktualizovat ovladače, ale jednalo se o zanedbatelný problém, který se dal lehce vyřešit. Zvuk v Bad Company 2 je, jak už jsem naznačil, skvělý a bitevní vřava chvílemi i děsivá. Bohužel grafika i zvuk mají dost velké nároky a pro kvalitní vizuální zážitek budete potřebovat lepší PC sestavu. Kvalitní audio zajistí trochu výkonnější reprosoustava.

Závěrem lze říct, že se jedná o skvělou hru s konečně propracovaným, i když krátkým příběhem. Graficky je hra na skvělé úrovni a při bojích po internetu vás jistě jen tak nepustí. Ke kvalitnímu zážitku je však lepší PC soustava nutností.

Poznámka redaktora: Pokud máte také problém s grafikou, napište do komentářů a pošlu vám návod, jak vše opravit.

Název hry: Battlefield: Bad Company 2
Výrobce: Dice