Hry

RECENZE: Borderlands: Handsome Collection válí i na PS4

6. 4. 2015

Vývojářské studio Gearbox splnilo sen mnoha fanoušků. Kultovní cellshadové hře Borderlands se dostala pocty. Její poslední dvě pokračování vychází v elegantní kompilaci na jednom disku pro konzole nové generace. Disk napráskaný dodatečným obsahem vyzkoušela redakce webu FANZINE.CZ na konzoli PlasTation 4. Čtěte recenzi nabouchané pecky z postapokalytpticky vypadající planety Pandora.

Borderlands 2 souboj s bandity

Borderlands vynikají především netradičním výtvarným zpracováním. zdroj: vydavatel hry

Před několika lety rozčeřila vody herních stálic hra Borderlands, která si okamžitě získala spoustu fanoušků. Studio Gearbox si uvědomilo potenciál nové, komiksově vypadající střílečky a v pravidelných intervalech začalo rozšiřovat portfolio titulů spadajících do rodiny těchto akčních stříleček kombinovaných silnými RPG prvky. Nejnovější kompilace s podtitulem Handsome Collection obsahuje dva nejnovější tituly z této kultovní série, jmenovitě Borderlands 2 a příznačně pojmenovaný, ještě před druhým dílem odehrávající se Pre-Sequel. Hned na úvod je dobré si zmínit, že si tak hráči mají možnost pořídit desítky hodin herního obsahu v kompaktním balení za obstojnou cenu okolo 1 300 Kč. Součástí kolekce jsou také všechna DLC s výjimkou jediného, které je nutné stáhnout společně s 8 GB patchem.

Stažení patche lze ve verzi pro PlayStaton 4 více než doporučit, neboť se bez jeho stažení výrazným způsobem zasekává právě Pre-Sequel, což jej činí sice hratelným, ale kvalita herního zážitku dramatickým způsobem klesá.

Kvanta obsahu

Výhody oproti předchozím dílům se nečítají pouze množství obsahu, ale jsou patrné na první pohled. Klasické, nepříliš nápadité menu dává hráčům na výběr ze dvou pokračování hry. První, dle mého názoru nejlepší, díl bohužel v tomto kompilátu chybí, což je vskutku trestuhodné. Přesto však titul nabízí desítky hodin zábavy, což je na současné poměry neskutečný výkon.

Největším lákadlem hry je především framerate celých šedesát snímků za vteřinu, čímž plně vyniknout krásy barevného světa Pandory. Nádherná cellshadová grafika parádním způsobem doplňuje atmosféru charakteristickou plejádou stylových hlášek. Díky tomu lze doporučit hru jak ostříleným veteránům série, tak nezkušeným nováčkům. Parádní je, že nové lze Borderlands lze hrát až ve čtyřech hráčích na jedné obrazovce. Nepraktické je pouze rozdělení to, že je potřeba mít dostatečně slušnou televizi s rozumnou uhlopříčkou. Hrání ve čtyřech na jedné konzoli je totiž sice papírově super, ale díky pouze malé části obrazovky věnované jednomu hráči to není žádná výhra. Hraní ve dvou hráčích ve split-screenu už je přijatelné, ale lepší zážitek je kompenzován poklesem poštu snímku za vteřinu na oldgenových třicet.

Borderlands HC

Nejdůležitější devizou tohoto setu je však samotný obsah geniální střílečky skloubené s propracovanými RPG prvky. Ne úplně špatný příběh celé kompilace je věnován postavě Handsome Jacka, charismatického padoucha, jehož proměnu v největšího bastarda galaxie můžou hráči prožít v prequelu. V každém z titulů mají hráči na výběr jednu ze šesti postav s unikátními schopnostmi. Každý charakter má unikátní strom dovedností, jenž se postupně odemykají přerozdělováním zkušenostních bodů získaných za plnění nejrůznějších questů. Těch jsou ve hře desítky, spíše stovky. Je potřeba ocenit především jejich inovativní roviny. Díky implementaci velkého počtu DLC se výrazně rozšiřuje obsah samotných vanilla verzí.

Ocenit je třeba různorodost postav. Každá třída je zcela odlišná, díky čemuž si každý hráč může zvolit mezi mnoha herními styly. Na výběr jsou postavy specializované na devastaci všeho živého prostřednictvím těžkých zbraní, nebo naopak bojovníci spoléhající na chladné zbraně a revolvery. Klasikou je dnes již běžne rozšířená možnost úpravy vzhledu hráčovi postavy dle jeho libosti. Třešinkou na dortu je černý humor a neskutečně silná atmosféra v lecčems připomínající kultovního Mad Maxe.

Výrazný rozdíl v hratelnosti přináší Pre-Sequel odehrávající se v prostředí s nižší gravitací. Nové prostředí činí souboje s nepřáteli daleko více variabilními a zábavnějšími. Korunu celému zážitku nasazuje solidní soundtrack.

Borderlands: Handsome Collection je solidní kompilací dvou stylových RPG stříleček se stylovou grafikou a rozsáhlými možnostmi úprav postavy. Dva volně na sebe navazující příběhy nabízejí desítky hodin zábavy, korunovaných zdarma stahovatelným obsahem. Jediným nedostatkem hry je absence prvního dílu. Lehce nepříjemná je také nutnost stažení 8 Gb patche, bez nějž výrazně klesá framerate Pre-Sequelu.

Hodnocení: 80 %

Klady: Všechna DLC. RPG prvky, Cellshade grafika

Zápory: Chybí první díl, drobné bugy