RECENZE: Call of Duty: Modern Warfare 3 je stejný brak jako Battlefield

Dominik Butschek

Dominik Butschek

20. 11. 2011

Call of Duty Modern Warfare 3 eifellovkaSérii Call of Duty se vysoké prodeje upřít nedají, ale zaslouží si je? Hra zůstává pořád stejnou s velmi málo inovacemi. Čtěte recenzi na TOPZINE.cz.

Call of Duty Modern Warfare 3 mariňák

Bitvu o New York hráč zažije z pohledu mariňáka, Foto: distributor hry

Mnoho hráčů má tendence srovnávat Modern Warfare 3 s Battlefieldem 3.  Nemá to smysl. Obě hry mají singleplayer víceméně jen z povinnosti a hlavním tahákem je multiplayer. Zatímco Battlefield vsadil na taktiku, střety skupin vojáků a velké mapy s bojovou technikou, Modern Warfare 3 znovu obsahuje rychlou akci typu zabij-zemři-zabij. Obě hry jsou tak ve finále zaměřené na zcela jinou skupinu hráčů.

RECENZE: Skyrim vás naučí, že skolit draka není žádná sranda

Singleplayer je nejslabší článek hry. Hráč je hnán úzkým koridorem, bez možnosti se o čemkoli rozhodnout. Většina misí už postupuje uvěřitelným způsobem: Začíná se potichu, následuje katastrofa a vše končí útěkem jako z Ramba. Na druhou stranu za vypíchnutí stojí okamžik, kdy se jako osobní strážce ruského prezidenta účastníte přestřelky na palubě ruského ekvivalentu prezidentského speciálu Air Force One. Při každé turbulenci poznáváte sílu gravitace (respektive její ztráty) a ve stavu téměř beztíže se snažíte zamířit na teroristy, kteří se potýkají se stejným problémem.

Oproti svému největšímu konkurentovi je však Modern Warfare 3 v mnoha ohledech kvalitnější. Nabízí větší počet předskriptovaných megalomanských scén, které jsou u obou koridorově pojatých kampaní jedním z klíčových elementů budujících atmosféru.

Call of Duty Modern Warfare 3 ac130 siroky

Oblíbené střílení nepřátel z AC-130 je zpět

Naopak za zcela zbytečnou pasáž se dá označit kontroverzní bombový útok, který zabije nevinnou rodinu. Dle mého názoru je to čistě jen pokus, jak získat na poslední chvíli hráče, protože tato scéna nehraje v příběhu žádnou zásadní roli. V Modern Warfare 2 měla nechvalně proslulá mise No Russian svůj účel, bylo jím vyvolání války mezi USA a Ruskem. Navíc hra hráče donutí přijít blíže k bombě, jinak se ani nespustí.

RECENZE: Battlefield 3 je slabší Call of Duty se špičkovou grafikou

Kooperativní mód hry nabízí kromě tradičního procházení singleplayerových misí (tentokrát ve zkrácené podobě, bez zbytečné omáčky) i Survival mód. Je velmi jednoduchý a dá se jím na pár hodin zabavit. Proti hráčům nabíhají vlny nepřátel. Po každé vlně dostanou peněžní odměnu, za kterou nakupují nové zbraně, miny a letecké útoky.

Multiplayer obsahuje pár změn, z nichž nejvíc vyčnívá změna systému killstreaků a perků. Killstreaky jsou nyní pointstreaky. Hráč tedy nemusí být nejlepší střelec, ale stačí, když získá body například ukradením nepřátelské vlajky nebo položením bomby. Objevil se i nový herní mód, Kill Confirmed. Hráčům zde nestačí zabíjet, ale musí i po mrtvolách sesbírat psí známky. Pokud se jim je nepodaří sebrat, kill není započítán do skóre. Pokud je sebere tým, který o tohoto hráče přišel, kill se taky nezapočítává. Občas je tedy vidět zoufalý sebevražedný běh s cílem sebrat psí známky a upřít tak nepřátelům body.

[youtube_660]1xjCdN_rWCE[/youtube_660]

Zbytek multiplayeru zůstává prakticky při starém. Jedná se o rychlou akci, v níž žádný hráč nemůže vydržet naživu příliš dlouho. Od toho se taky odvíjí prodlevy mezi respawny – žádné nejsou. Hráč se objeví, zabije někoho a dostane do zad dávku od protivníka. Tomu o vteřinu později ustřelí hlavu sniper, který si zrovna tak nekryje záda. Takto se dá pokračovat donekonečna. Hráč se pak znovu objeví o kousek vedle a za chvíli je na stejné pozici.

Hra rozhodně zabaví na několik desítek hodin. Zápletka příběhu by však vystačila na maximálně béčkový americký film se Sylvestrem Stalonem v hlavní roli. Na druhou stranu, kdyby mě někdo posadil před multiplayer s tím, že je to Modern Warfare 2 s novou mapou, tak mu uvěřím. Ve skutečnosti by hra měla být vydána jako datadisk k MW2, nikoli jako celá hra za plnou palbu.

Hodnocení: 80 %

• Klady: svižný multiplayer,  nové herní módy
  • Zápory: vysoká cena za málo nového obsahu, zastraralá grafická a zvuková stránka hry, horší příběh