Recenze hry DC Universe online. Je libo padouch či hrdina?

19. 3. 2011

MMORPG je na počítačovém trhu přehršeně, ať již za měsíční poplatky či „free to play“ s mikro transakcemi. Na konzolích tento žánr zatím stále chybí. Hlavní předností je využití universa DC. Kdo by třeba nechtěl nakopat Supermana do jeho elasťáků?

Některé rány musí bolet Zdroj: dcuniverseonline.com

Celkový zájem o tuto hru vznikl vypuštěním traileru na, kterém si to superhrdinové rozdávají s padouchy ve zničené metropoli. Musím říct, že filmeček se onen filmeček fakt povedl. Grafika výborná a pojetí hrdinů zvedne ze židle snad každého komiksového čtenáře.

Hned ze začátku si troufnu tvrdit, že DC Universe online(dále DCUO) není hrou pro každého. Pro někoho, kdo nemá vůbec ponětí o postavičkách a příběhu z dílen DCU bude orientace v prostředí hry značně obtéžná, naopak ten, kdo se ve světě superhrdinů vyzná, bude mít nesmírnou výhodu a hru si užije na sto procent.

Osobně jsem si vystačil se znalostí Supermana ze seriálu Smallvile a lehkou znalostí Batmana z filmů, a pár hrdinů jsem poznal z jiných her či filmů. Znalost postav v mnohém navyšuje zážitek ze hry, postavy působí poměrně věrohodně a jejich osobnosti se skutečně podobají těm z jejich předloh. Každý hrdina má prostě svůj styl. Jako každou online hru musí doprovázet příběh a musíme říct, že ten v DCUO rozhodně naplnil očekávání.

Tak kdože je ten zloduch?

Od padouchů se nedá očekávat nic dobrého, ale když situaci nezvládnou ani  hrdinové, katastrofa je na světě.  Lex Luthor, jeden z hlavních záporáků,vymyslí, jak definitivně porazit Supermana. Plánuje  odčerpávat sílu z umělé inteligence Brainiacka,  s jehož pomocí stavěl armádu. Vše se vymkne kontrole, jelikož si superpočítač Brainiac začne uvědomovat svoji moc a z dobrého sluhy je náhle zlý pán.  Lex se vrátí v čase před zničení celé Metropole do města znaveného bojem gangů a hrdinů o nadvládu a známé komiksové hrdiny varuje před blížící se apokalypsou.

Ve hře můžete narazit i na větší bosse

Stávající aktéři se společně shodnou na vytvoření nových superhrdinů a padouchů (rovnováha musí být), provedou tedy de facto takový malý nábor, a společnými silami se pokusí zastavit Brainiacka. Boj o nadvládu nad městem, stejně jako každodenní problémy obyvatel neustávají, takže zachraňování civilistů nebo v případě zlých postav ničení obranných složek zůstává samozřejmostí. Rozšíření řad místní hrdinské smetánky je pro vaši postavu samozřejmě nabídkou, která se neodmítá.

Mám být zelený, nebo mi stačí jen super elasťáky?

Nyní se dostáváme k jedné důležité věci a tou je tvorba vašeho hrdiny. Tím se stanete tak, že vám malý nanobrouci nalezou do hlavy, trošku morbidní metoda, pravda. První volba není nijak originální, pouze si zvolíte  pohlaví,velikost tělesného vzrůstu. Od prcka až po tlustou velkou gorilu. Zcela klíčovou volbou je pak výběr přesvědčení, od toho se odvíjí, kdo bude váš mentor, v jaké čtvrti budete začínat a samozřejmě úkolová linie. Mentoři jsou za každou stranu tři a to ti nejznámější jako je Superman, Batman, Joker, Lex Luthor a tak další.  Jejich hlavní účelem je předat hráčově postavě alespoň část svých vlastních superschopností.

Zásyp kulek

Poté přichází na řadu modelování vašeho hrdiny od kostýmů a účesů až po nejrůznější doplňky. Se vzhledem svého hrdiny si můžete opravdu hodně pohrát. Na výběr je také, jak se budete pohybovat je libo létání,  rychlost fleshových botiček nebo dáte přednost raději akrobatickým kouskům alá Catwoman? Už nám zbývají poslední dvě věci, tou jsou zbraně, ano chcete mít raději ruce z olova nebo dáte přednost palebné síle střelných zbraní či luku, nebo vám postačí obrovská palice. Celé to můžete okořenit dávkou magie v podobě ohně nebo ledu. Efektní show.

Celý svět jako na dlani

Zatím jsme se zmiňovali pouze o Metropolis a její „Watchtower“, kde se odehrával filmeček, nýbrž kromě prosluněného Metropolisu můžete také zavítat do věčnou tmou zahaleného města Gotham (známého z Batmanovské série), ale všude na vás čeká spousta práce a nepřátel. Musím říci, že města jsou výborně vymodelována a situována. Nějakou dobu vás bude bavit se jen tak nad nimi prolétávat , skákat ze střechy na střechu nebo si jen tak rychlostí proběhávat po místní komunikaci.

Tak kdo zaútočí první

Úkoly jsou, jako u většiny MMO dosti jednoduché. Jdi tam, tolik jich zabij, tohle znič a tamtoho zachraň. Neúkolové Dungeony jsou už o mnoho zábavnější, opět výborně sestaveny a na konci vždy čeká nějaký ten boss se zajímavým lootem, takže když seženete dobrou partičku lidí, hra vás zabaví o pár dalších hodin na víc. Tím se dostáváme k jednomu malému neduhu ve verzi pro PS3, kde naťukat něco na gamepadu zabere přeci jen nějakou tu chvilku. Komunikace s parťáky je tedy poněkud obtížná. Hra sice nabízí několik automatických vět, které lze vyvolat zmáčknutím kombinace tlačítek, na rozumnou domluvu to však zdaleka nestačí.

Jsou superhrdinové ještě v módě?

Co se týče PvP, arény, kde se poměřují vaše postavy, nejsou špatné. Ovšem Legends, kde se do sebe pouštíte v kůži velkých superhrdinů, jako je Superman, nebo Joker mi přišly trošku nevyrovnané. Někteří superhrdinové jsou silnější a hra bude potřebovat trochu doladit, což se naštěstí neustále děje. Takže se stále můžeme těšit na nějaký ten nový obsah a doladování chybek formou patchů.

Vývojáři celé hře dávají určitě hodně ze své práce i po vydání, hra oplývá vším, co by správné MMORPG mělo mít. DCUO mě osobně nijak nepřekvapilo, ale naštěstí ani nezklamalo. Vše probíhá svižně a na maximální level se dostanete docela brzy, pak už je na vás jestli s hrou budete dále pokračovat nebo vám bude měsíc  dva plně stačit. Hře hodně odebírají na atraktivitě vysoké měsíční poplatky, model hry by více seděl stylu  „free to play.“ Při stanovení nižší poplatkové sazby by hra jistě dokázala vytvořit stabilní a širokou komunitu stálých hráčů. I přes tyto neduhy považuji toto MMORPG za silně nadprůměrné.

DC Universe online
Hodnocení:**** 80 %
Žánr: MMO RPG