RECENZE: Deskovka Sexperimenty přináší milencům novou hravou inspiraci

26. 6. 2017

Nejen v Kámasútře najde člověk návod, jak si zpestřit sexuální život. Konečně, rady tohoto typu se dnes nabízí na každém rohu a do nových hávů se obléká jedno a to samé. Do jaké míry má kdo tuto oblast zmapovánu, to může nově zjišťovat skrze hru Sexperimenty.

Náplň práce nejstaršího řemesla představuje i v teoretické rovině trvale výnosný byznys. Média o tom mohou stále psát, nebo vysílat reportáže, protože si vždy najdou své čtenáře, posluchače i diváky. Danou tematiku lze považovat za sázku na jistotu, jelikož sex zkrátka bude mít pokaždé své příznivce, ať již půjde o jakoukoli jeho podobu.

V některém z četných výzkumů již někdo přišel na to, že lidé hraví všeobecně, jsou hraví i v posteli. A že hry a sex jdou dohromady dobře zkombinovat, to v praxi ověřilo hned několik herních výrobců. Na českém trhu se vyskytuje již řada erotických deskovek, mezi nimi například Harašeníčko, Francouzská hra lásky či Nevinné hrátky pro dva. Aby si však mohly páry ještě více vybírat, přibyla do sbírky desková hra Sexperimenty, jejímž výrobcem je společnost Assadron.

TIP: Rádi si hrajete ve dvou? Vyzkoušejte i jiné erotické stolní hry. Ať už právě zmiňované Harašeníčko nebo třeba erotické kostky.

Asi ani nelze od her podobného typu čekat zvláštní důraz na strategii či taktiku. Vlastně si ze všech schopností a dovedností procvičí účastníci jen jedno. Přesto se jistý přínos nezapře, minimálně inspirace a apel na fantazii. Otázka velikosti inspirace a rozmanitosti úkolů se při dnešní osvětě dá posuzovat jen těžce. S velkou pravděpodobností řada účastníků nenarazí v deskovce na nic, o čem by alespoň někdy neslyšela. To si však může s hrou Sexperimenty ověřit a nejednu věc z nabídky rovnou vyzkoušet v praxi.

Jak již vyplývá z kontextu, hra Sexperimenty je především o úkolech. U některých se předpokládá, že je účastníci vyplní hned, u jiných se doba vykonání odkládá až na neurčito. Důvody se různí. V jistých případech by nejspíše hráči v rámci partie nedisponovali všemi potřebnými rekvizitami, například převlékací kabinkou, a i při maximální vybavenosti musí pár odložit samotný koitus alespoň do doby, než doputuje do cíle. Vydržet hrát až do konce se zde považuje za základní pravidlo deskovky. Kdo bude v tomto případě předbíhat událostem, ten automaticky prohrává.

Sexperimenty obsahují to, co obyčejná tradiční deskovka. Rozložitelný hrací plán, figurky, kostku a k tomu čtvercové kartičky s úkoly, jež si před partií musí hráči nastříhat. Z karet se dobře pozná, jaká je doba vykonavatelnosti úkolů. Ty, jež se provádí okamžitě, mají text na růžovém pozadí, ostatní na zeleném. Liší se i barva samotných textů. Hráči tak vidí na první pohled, který z úkolů náleží čistě ženské polovičce a který mužské. Klasicky černé písmo neznačí žádné zvláštní určení.

Počet hráčů a minimální věk snad ani netřeba blíže rozepisovat. Ač by o dané problematice mohla s přehledem přednášet dítka školou povinná, pořád zde figurují určité zákonem nastavené mantinely. Otázkou zůstává, jak by právě v tomto případě šlo v praxi ohrožení mravní výchovy mládeže zabránit. Asi si lze jen těžko představit, že by prodávajícího trestně stíhali za to, že prodal nezletilému erotickou deskovou hru. Obal každopádně předem upozorňuje, od kolika let mají zájemci deskovku hrát, nechtějí-li se zkazit příliš brzy.

Co se týká návodu, samotný systém hry by ho nejspíš ani nepotřeboval. Posunovat dle hodů kostky figurkami, jít po jednosměrné trase ze startu do cíle a přitom plnit různé úkoly z karet, pokud člověk zrovna stoupne na políčko s písmenem K nebo šedivou bublinou, to zvládne vesměs každý. Lze tedy pravidla i systém suverénně označit za triviální, což ale znamená jednu výhodu. Hráči se tak mohou plně věnovat hlavnímu smyslu deskovky, aniž by něco výrazněji narušovalo jejich pozornost.

Aby však nebyl pár vázaný jen na jednu možnost, nabízí se jich hned několik. Účastníci si mohou zvolit buď light nebo hard core verzi, přičemž každá má svou stranu plánu, svou barvu (light do hněda, hard core do fialova), a pochopitelně svůj okruh otázek a úkolů. Ačkoli obě varianty splývají (i co do doprovodných obrázků) a příliš se od sebe neliší. Nejen z tohoto důvodu lze obě hromádky karet smíchat v rámci jedné parite dohromady.

Pokud by se ani s těmito variantami pár nespokojil, nachází se v balení Sexperimentů ještě třetí balíček karet, na něž se váží speciální, ovšem podobně náročná pravidla. Název Sexeso mluví vesměs za vše, ale pokud by někdo přeci jen tápal, stačí pro bližší představu dodat pexeso alá kámasútra. Sadu zde ještě ozvláštňuje jedna sólo karta navíc, jež znemožňuje remízu.

V rámci zmíněných obrázků, jež hráči najdou na hrací desce a sexesu, se nedá hovořit ani o cudnosti, ale nejspíše ani o vyloženém pornu. Jednak jde pouze o kresby, a jednak zakrývají nejednu intimní partii jiné, více či méně související obrázky. Konečně, má-li se fantazie hráčů podpořit, mělo by se na ní také něco nechat.

Pokud se to shrne, Sexperimenty mají potenciál zaujmout dostatek hráčů, a to převážně vzhledem ke své tematické stránce. Samotný systém a celkové zpracování by kvůli zjevné obyčejnosti hráč-profesionál nejspíše roznesl na kopytech. Ovšem ten, kdo chce především sexperimentovat a využít pro to netradiční doplněk v podobě hry, ten jistě uvítá především škálu speciálních inspirativních úkolů, a nejspíš i onen herní princip, jenž cestu k samotné pointě deskovky do značné míry usnadňuje.

Název hry: Sexperimenty
Typ hry: Desková, erotická, pro páry
Výrobce: Assadron