Recenze Fight Night Champion. Šampiónem v boxu na vlastní kůži

16. 3. 2011

Sportovní hry byli tématem samy o sobě.  Fotbal a hokej byli stále stejné kaše pořád dokola, jen s novými soupiskami a drobným vylepšením. Nyní nastupuje první sportovní hra (box) s příběhem, který není jen okrajovým doplněním. Čeká nás nový Rocky?

Andre Bishop Zdroj: electronicatrs.cz

Stát se šampionem

V kampani se vžijete do role legendárního boxera, jménem Andre Bishop. První setkání se koná na podlaze ve vězení, kam vás dostala pěkně mířená hlavička.  Celý příběh je dobře situován a je velmi propracovaný. Celá cesta našeho boxera je od mistra v amatérském boxu přes vězeňské potyčky až po souboje v profesionální lize. Dále nebudeme příliš spoilerovat. Cutscény jsou velice vyvedené. Trenéra máte jako Rocky Balboa, staršího ale velice schopného. Překrásnou manažerku a samozřejmě nemůžou chybět lidi, kteří vám chtějí znepříjemnit život a zamezit cestě na vrchol.

Úhlavní nepřítel, nebo jen strašák?

Příběh není nikterak originální a kopíruje známe klišé z boxerských filmů a jiných sportovních předloh. Jako u většiny her se snažíte dostat nahoru, ale něco vám v tom zabrání, v tomto případě odmítnutí vlivného manažera, který nikdy nehrál a nehraje čistou hru. Mafián se naštval a zařídí našemu boxerovi nepříjemný podraz, díky kterému Andreho zavřou do chládku.  Dál si to již každý domyslí nebo v lepším případě zahraje.

Kamera, akce, střih

Kampaň obsahuje i velké množství filmových scén, které vypadají vskutku dobře a umí vtáhnout do děje. Andre se postupně mění z naivního kluka v zarostlého potetovaného cynika, který si veškerou naivitu vymlátil ve vězeňském ringu bez rukavic, kde zápasy jsou opravdu dosti krvavé. Každý zápas je většinou něčím ozvláštněn. První  slouží jako těžký trénink a hra vás prostě nepustí dál, dokud se nenaučíte správně ovládat vašeho boxera (kombinovat útok s krytím a pohybem), ale nezoufejte, v pozdější fázi hry se vám to bude velice hodit.

Souboj neni nic lehkého

Souboj, který nám dělal, asi největší problémy byl, jeden z prvních a to s chlápkem, který se stále bránil a útočil jen na jistotu. To jsme museli hned změnit taktiku z šíleného mlátiče na taktizovaného boxera. Další chuťovky byly například, zápas se zlomeným zápěstím pravé ruky (té silnější), takže uboxovat velkou černou gorilu jen s levou rukou nebyl žádný čajček. Nebo podplacený rozhodčí, takže jediná cesta k vítězství byla přes knock out.

Síla není všechno

Co se týče samotného systému boxu, vše je přizpůsobenou tak, aby hru mohl hrát téměř každý. Kdo má chuť, zůstává mu ovládání v podobě dvou analogů – jeden pro pohyb boxera, druhý pro údery. Kdo by se necítil, může se spolehnout na klasická tlačítka.Jde spíše o nouzovku pro skutečné začátečníky, kteří si zrovna nechtějí zvykat, anebo pro návštěvy, které nemají tolik zkušeností jako vy a chtěli by si zahrát proti vám.

Chtěl by si někdo zacvičit?

Co se týče celkové fyziky hry, je na tom velice dobře. Nyní se můžou údery setkat ve vzduchu, kolikrát do sebe narazí nebo se otřou a vychýlí ránu z trajektorie. Menšími úpravami prošlo i zpracování výdrže a zdraví, obojí nyní působí poměrně přirozeně. Takže když vlítnete do soupeře a nedáte mu po pár kolech knock out může se stát, že již vám nevyzbyde žádná výdrž a soupeř vás pak udolá.

Legacy a vše zajímavé

Zachován samozřejmě zůstal Legacy mód, okořeněný o širší editaci vlastního boxera a úpravy tréninku, regenerace a rozpisu zápasů. S vytvořeným boxerem se můžete pouštět do online klání a dostat se na vrchol i přes skutečné hráče. Nebo si sdílet svoje boxeru s ostatníma a naopak. V online režimu si můžete také založit vlastní tělocvičnu, do které můžete nabrat své kamarády a bojovat za její slávu, abyste začali, vůbec sezónu musí být ve vaši tělocvičně minimálně dva boxeři.

The YouTube ID of oJQ67oRr75Y&feature=related is invalid.

Za zmínku určitě stojí vymodelování ňader dam, které při zápase nosí tabule s číslem kola. Je samozřejmě fajn když se houpou tak jak by měli, ale nevýhodou je když se podíváte na jejich obličej na který nějak vývojáři zapomněli.

Velmi zdařilé oživení série, příběhová kampaň je velice povedena a zabere i dost času, který se určitě nebudete nudit. Drobným vylepšením byl i legacy mód a online klání. Celková fyzika, ovládání a grafické zpracování funguje na jedničku. Pro fanoušky bojových sportů můžu jen vřele doporučit.

Fight Night Champion
Hodnocení:***** 90 %
Žánr: Sportovní