Recenze hry Brink: Ochutnejte dortík pejska a kočičky. Břicho z něj nezabolí

Dominik Butschek

Dominik Butschek

17. 5. 2011

Brink ResistanceAkční střílečka s prvky RPG a parkourem. Velmi lákavá představa, ale realita je zatím trochu jinde. K dokonalosti má Brink stále ještě daleko, ale pořád jde o velmi slušnou pařbu.

Brink Security

Klaďasové v akci foto: distributor hry

Brink je počin od vývojářského studia Splash Damage, které můžete znát zejména díky Wolfenstein: Enemy Territory. Pod svá křídla hru vzala Bethesda, proslavená svou sérií The Elder Scrolls a Fallout 3. Ve zkratce vývojáři slibovali kombinaci těch nejlepších prvků z her, jakými jsou třeba Mirror’s Edge, Team Fortress 2 nebo legendární Unreal Tournament.

Vývojáři pracovali s biblickým motivem potopy světa. Většina pevniny zmizela pod mořskou hladinou. Zkáza se stala nevyhnutelnou. Poslední nadějí lidstva je obrovský komplex s příznačným názvem Arc poskytující poslední útočiště zbytkům lidské populace spravovaný tvrdou diktaturou.

Uprchnout, nebo zachránit?

Hned při prvním spuštění hra vyzývá k vytvoření postavy, do jejíž kůže se během celé hry  postupně vžijete. Hned na začátku stojí hráč před důležitým rozhodnutím, a sice jestli bude chtít hrát za Security (zachránit Arc) nebo za Resistance (uprchnout). Tato volba ovšem není nijak postatná, protože si můžete u jedné postavy nadefinovat vzhled pro obě frakce a hrát s tou samou postavou za obě strany.

Obě frakce se od sebe dají celkem jednoduše rozeznat podle vzhledu – zatímco Security má novou výbavu, Resistance se musí spokojit s improvizovanou a zejména poškozenou výzbrojí. Zbraně však jsou stejné pro všechny, takže žádná strana není nijak znevýhodněna. Ve vzhledech zbraní i oblečení lze, pokud si hráči hru předobjednali, narazit na skiny zbraní a výzbroje odkazující na legendární hry Fallout a DOOM.

Věcí však není zrovna mnoho, snad autoři budou postupně přidávat další a další oblečení a vizuální doplňky v nějakých updatech, aby se mohl vyřádit doopravdy každý. Navíc se věci odemykají na základě dosažené úrovně hráčovy postavy, takže na počátku hry je jedinou možnou customizací výběr barev oblečení.

Brink Zasobnik

Hej kámo, chytej munici!

Ne všechny úpravy postavy mají dopad jen na její vzhled. V preview zmíněná stavba těla má zcela zásadní vliv na styl hry. I když má Heavy nejvíce životů, nedokáže šplhat. Naopak Light se složí po pár zásazích, ale dokáže se dostat na místa, kam ostatní ne. Ze začátku je však naštěstí k dispozici i kompromis mezi těmito typy a až po dosažení určitého levlu si budete moci charakter obdobným způsobem změnit.

Týmová spolupráce je klíčem k úspěšnému hraní. Vojáci doplňují týmu munici, medici léčí a resuscitují a inženýři zvyšují damage zbraní. Dohromady tvoří dobře fungující stroj, ale jakmile nebude některá z těchto složek fungovat, může se tento stroj celkem snadno zadrhnout. Řetěz je prostě stále silný tak, jako jeho nejslabší článek.

Říkáte si, kam se poděla poslední třída zmíněná již v preview, tedy Operative? Ti se dokáží převléci za padlé nepřátele a dostat se tak do zad druhému týmu. Pokud vám to lehce připomíná Team Fortress 2 (kde je rozdíl akorát v tom, že k převlečení nepotřebujete mrtvého nepřítele), tak se nemýlíte. Podobnosti s jinými hrami doopravdy v Brinku budete potkávat prakticky na každém rohu.

Další zajímavostí jsou úkoly. Z otřepané Capture the Flag se dá vytvořit útěk s biologickým materiálem nebo třeba klíčem k důležitým datům. Hackování, opravování a vyhazování věcí do vzduchu je zde na denním pořádku, takže o nudě spočívající v opakujících se úkolech se mluvit nedá. Navíc je k dispozici spousta vedlejších podpůrných úkolů, které vašemu týmu přinesou výhody napříkald v podobě zkratek.

Hra vhodně kombinuje osvědčené prvky z jiných her, ale do dokonalosti má daleko. Vizuální úpravy charakterů jsou pěkné, ale k dispozici je celkem málo obsahu. AI je celkem slušná, ale taky má své mouchy, proto je tato hra nejlepší při hře s více reálnými lidmi. Pokud se autorům podaří v patchích a updatech opravit některé chyby a přidat další obsah, bude mít Brink mnohem větší potenciál.

Brink
Žánr: Akční střílečka/RPG
Vývojář: Splash Damage