Menu
FANZINE.cz
Recenze her

Recenze hry Call of Juarez: The Cartel. Splňte si svůj americký sen

Marek Jedinák

Marek Jedinák

9. 8. 2011

Hry s tématikou divokého západu jsou díky své originalitě poměrně oblíbené. Série Call of Juarez se však posunula v čase. Do současnosti. Každý si nyní může splnit novodobý americký sen plný drog, děvek a chlastu.

Akční přestřelky jsou hlavní a možná jedinou náplní hry Call of Juarez: The Cartel. Zdroj: distributor hry

Akční přestřelky jsou hlavní a možná jedinou náplní hry Call of Juarez: The Cartel. Zdroj: distributor hry

Studio Techland stojící za původní sérií akčních FPS her Call of Juarez vsadilo na novou, divokou kartu a netradičně hru přesunulo do současnosti. S tím samozřejmě souvisí i určité faktografické změny. Poklad, po kterém hráči pátrali v prvním díle je nyní v muzeu a staré revolvery nahradily brokovnice, samopaly a moderní jednoruční kvéry. Lidstvo je však stále stejné, takže prostitutky a chlast zůstaly. Násilí a rasismus nevyjímaje.

Vymetání póvlu z ulic

Již při spuštění hry je k dispozici jedna ze tří postav, se kterou je možné absolvovat kampaň. Hráč má na výběr mezi atraktivní, lehce snědou ženou z FBI, floutkem z jednotek DEA (úřád pro kontrolu obchodu s drogami) a příslušníkem policejního sboru LA, potomkem hlavních postav z předchozích dílů. Možnost volby se tváří jako neuvěřitelně variabilní, každá postava má představovat pro průchod hrou určité výhody, nicméně reálně tomu tak prakticky vůbec není.

Přečtěte si, proč norské řetězce stahují z prodeje násilné hry!

Jednotlivé mise zůstávají být stále stejné, mění se pouze drobné vedlejší úkoly. Každá ze tří osobností totiž není taková, jak se na první pohled zdá, a některé si dokonce samy nejsou jisté, za jaký tým na obří šachovnici vlastně hrajou. Protidrogový agent si třeba může bokem přivydělávat prodejem zabaveného kontrabandu. Hraní za více postav pak pomůže hráči pochopit chování hlavních hrdinů.

Hra je klasickou přímočarou akcí, kterou však zpestřují různorodé mise

Vzhledem k situování děje do míst americko-mexického pomezí se scénář více či méně věnuje určitým regionálním klišé jako ilegální migrace hispánců do USA, obchod s drogami a bílým masem a soukromé armády amerických milionářů lačnící po vytlačení přístěhovalců a regulérní válce. Fanoušci filmu Mačeta od Roberta Rodrigueze budou ve svém živlu.

V Číně vyrostla falešná Apple stores. Zaměstnanci neměli o podvodu ani tušení!

Samotá hra se prakticky skládá ze zhruba patnácti jednotlivých misí, kterým popravdě nechybí určitá nápaditost. Přestože si jsou z hlediska level designu poměrně podobné, jsou různorodé a zábavné. Hráči si užijí automobilové přestřelky, pronásledování utíkajících zločinců nebo pěstních soubojů s americkými hiphopery.

Fyzikální peklo

K reálné fyzice a vůbec skutečnosti má hra pekelně daleko. Vybuchující auta létají vzduchem ještě více, než ve známém seriálu Kobra 11. Hlavním neduhem je však jejich vzhled. Automobily vypadající spíš jako nějaké lacině působící krychle na čtyřech kolech. Jízda je pak extrémně arkádová a poměrně snižuje celkový dojem ze hry.

Noční klub stylizovaný co podoby chrámu Neřesti. Kluky ze sídliště bude hra jistě bavit

Na druhou stranu má hra i své světlé stránky. Jednou z nejzajímavějších misí je hned první úkol, ve kterém maskovaní policisté zaútočí na gang pěstitelů marihuany, vyhodí do vzduchu stany s materiálem a okolí posprayují symboly nepřátelského drogového kartelu. Vyprávění většiny příběhu probíhá skrze nadprůměrná videa a během loadingů mezi misemi hráče informují zpravodajské relace z místních televizních vysílání.

Jak je to s tou grafikou?

V recenzích konkurenčních herních médií je často kritizována grafická stránka hry. Rozdíl mezi okolními kulisami obšlehnutými z předchozích dílů nesoucích stejný název a mezi moderním prostředím zaplivaných velkoměst je vskutku velmi znatelný. Některé levely působí velice nedodělaně, jsou takzvaně šité horkou jehlou. I přesto však nejde o nijaký extrémní propadák, grafika na mě působila lépe, než u podobně kritizovaného Homefrontu.

Topzine.cz ví, kdo napíše scénář k připravovanému filmu Mass Effect!

Naprosto šílené je však odporné hlavní menu. Zvolený font písma je opravdu nevhodný a pozadí tvoří zpackaný model revolveru. Je to sice ve své podstatě drobný detail, ale hráče, který do hry vrazil poslední peníze může při zapnutí konzole šokovat, slabším náturám i způsobit infarkt.

Na druhou stranu je konzolová verze hry pro Xbox 360 poměrně slušně optimalizovaná a drží stabilní framerate (počet snímků za sekundu),  a to i ve scénách, kde je najednou více než třicet postav. Modely zbraní jsou vcelku slušně zpracované a rozdíl mezi nimi hráč skutečně pozná.

PC verze oproti konzolové verzi hry pak nabízí mnohem lepší grafické zpracování a především české titulky.

Verdikt

Call of Juarez: The Cartel je lehce nadprůměrnou střílečkou, která může svým odchýlením se z prostředí divokého západu naštvat skalní příznivce původních dílů. Doplácí na uspěchaný vývoj, nicméně je třeba podotknout, že PC verze už je na tom díky pozdějšímu datu vydání o něco lépe.

Hra si se svou sympatickou cenou 999 Kč nehraje na buhvíjaký AAA titul a v této cenové relaci jde o poměrně slušnou hru, která hráče na šest až devět hodin zabaví.

Call of Juarez: The Cartel

Žánr: FPS střílečka
Vývojář: Techland
Distributor: Conquest/Playman
Multiplayer: Ano,
Platforma: Playstation 3, Xbox 360, PC
Česká lokalizace: pouze PC verze
Doporučená cena: 699 – 999 Kč

Hodnocení: *** 65 %

  • Klady: různorodost misí, herní prostředí, optimalizace
  • Zápory: slabý a nezajímavý příběh, modely automobilů, hlavní menu

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Recenze hry Call of Juarez: The Cartel. Splňte si svůj americký sen

Hide picture