Recenze hry Nintendogs + cats. Vyzkoušejte si tamagochi na steroidech

Šimon Kolář

Šimon Kolář

26. 4. 2011

OBR.: KočkaUrčitě to každý zná. Dítě by chtělo pořídit pejska, jenže bydlí v panelákovém bytě 1+1 nebo nemá čas se o mazlíčka neustále starat. Přesně pro tyhle případy je tu hra pro Nintendo 3DS, která simuluje péči o psího kamaráda (nebo kočičího).

OBR.: Se psem na procházce

Se psem musíte chodit na procházky, Zdroj: nintendo.com

Původní Nintendogs vyšly již roku 2005 pro handheld Nintendo DS. Hra slavila veliký úspěch a posbírala mnohá ocenění včetně těch za nejinovativnější titul. Není tedy divu, že po launchi nového Nintenda 3DS se stala jedním z jeho prvních titulů. Interakce se svým psíkem ve 3D je přecejen pro zákazníka velkým lákadlem a pro výrobce skvělou příležitostí prezentovat funkce nového handheldu.

Jako živí

Těch hra, jako jedna z mála, využívá opravdu naplno. Vývojáři z Nintenda zapojili svou fantazii a pro každý z ovládacích prvků konzole nalezli smysluplné využití. Na začátku hry si zvolíte rasu, pohlaví a barvu vašeho pejska, přičemž dostupná plemena se liší v závislosti na vámi zakoupené verzi hry. Ty jsou celkem tři a každá obsahuje 9 odlišných psích druhů.

Když si zvířátko přivedete do vašeho herního domova, následuje logicky pojmenovávací procedura. V té je využit integrovaný mikrofon 3DSka, pomocí kterého naučíte psa poslouchat na jméno. Pokaždé, když na něj potom zavoláte, přiběhne k obrazovce vaší konzole, opře se o ni pacičkami a nechá se od vás drbat. To děláte prostřednictvím spodního dotykového displeje.

OBR.: Pes a dvě kočky

Ve hře se alespoň nikdy nepoperou

Dále s ním můžete provádět všechno, co by vás tak napadlo, že se psem provádět budete. Musíte ho krmit, přes dotykový displej koupat a chodit s ním na procházky. Venku navíc můžete nalézt i nějaké užitečné předměty pro vašeho mazlíčka, jako jsou například obojky nebo psí známky. Podobně jako jste psa učili jeho jméno, ho můžete naučit i některé základní povely.

Nintendogs u vás v obýváku

Hra také využívá funkci takzvané augmentované reality, kterou 3DS podporuje. Papírovou kartičku, která je u každé nové konzole přibalená, položíte kamkoli ve vašem bytě a když se na ní podíváte skrze objektiv vašeho 3DSka, uvidíte na kartě stát vašeho virtuálního svěřence. Celý výjev můžete následně fotografovat, a pořídit si tak zajímavé 3D snímky.

Třetí rozměr ještě posiluje faktor roztomilosti hry, která už i ve 2D dokáže rozněžnit i toho největšího drsňáka. Když zvířátko zevnitř vyskočí na displej vaší konzole a začne ho olizovat, může to působit trochu kýčovitě, ale je jasné, že na cílové publikum tohle prostě platit bude. 3D efekt je opravdu patrný a dobře provedený. Nintendo se určitě velice soustředilo, aby ukázalo, co jeho nový handheld dokáže.

Hra je očividně zaměřená na jinou sortu hráčů, než jsou ti, kteří hrají klasické videoherní tituly. Přesto si troufáme říci, že i oni by kouzlu nintendogs dokázali podlehnout. Hra je i určitým způsobem odstupňovaná a některé možnosti se vám odemknou až později, takže i po delší době hraní pořád dokáže překvapit. Nenásilně navíc dokáže využít všechny ovládací prvky 3DS, a právem tak patří mezi nejlepší hry z launchové nadílky.

Žánr: Simulátor
Vývojář: Nintendo
Distributor: Conquest