Recenze hry Pro Evolution Soccer 2011 3D. Posunulo 3DS kopanou na další úroveň?

Šimon Kolář

Šimon Kolář

29. 4. 2011

OBR.: Souboj Sneidera s AmbrosinimDalší díl známé fotbalové série se dočkal svého portu i pro nejnovější přírůstek mezi kapesními konzolemi. Přesné pasy do uličky, nechytatelné střely a tvrdé obranné zákroky, to vše si teď můžete vychutnat ve třech rozměrech.

OBR.: Lionel Messi

Barcelonský Messi je reklamní tváří nového Pro Eva, Zdroj: nintendo.com

Fotbalovou sérii PES zná určitě každý, koho alespoň okrajově zajímají hry s tématikou tohoto nejpopulárnějšího sportu světa. Právě této japonské značce se jako první podařilo narušit letitou hegemonii FIFY na poli fotbalových her a mnozí její fanoušci na ni nedají dopustit. Nyní se tato série pokouší prosadit i v dosud neprobádaných vodách Nintenda 3DS.

Vzhůru do Ligy mistrů

Pokud jste hráli některý z předchozích dílů „pro eva“, budete v základním menu hry jako doma. Máte zde na výběr ze tří hlavních režimů. Prvním z nich je klasická exhibice, kde se proti sobě postaví dva týmy podle vašeho výběru. Dalším herním modem je Champions League. Tuto světoznámou soutěž má hra licencovanou, a těšit se tak můžete na typickou znělku Ligy mistrů před každým zápasem.

V rámci Champions League si můžete zvolit buď exhibiční zápas nebo odehrání celého turnaje tak jak jej známe z televize. Posledním režimem je Master league. V něm si na začátku zvolíte tým a ten následně vedete v průběhu několika sezón. Nakupujete hráče, bojujete o postup do vyšších soutěží, zkrátka všechno, co znáte z reálného fotbalového světa (snad jen ti kapříci tu neplavou).

OBR.: Milánské derby

A teď si to zkuste představit ve 3D.

Samotný průběh zápasů se podobá některým starším dílům PES na velkých konzolích. Hráči se pohybují pouze po osmi fixních osách, takže nějaký velký prostor pro kličkování tu nenajdete. Přesto se vám po osvojení ovládacích prvků hra dostane pod kůži a povede se vám provádět i některé akce, které můžete znát ze skutečných fotbalových utkání. Fyzika míče je obstojná a góly jsou tak poměrně různorodé.

Chyběl kousek toho štěstíčka

Bohužel se zde dají najít i některé klasické nešvary sportovních her, jakým jsou třeba secvičené akce, které vedou zaručeně vždy ke gólu. Například s Cristianem Ronaldem jsme několikrát v průběhu jednoho zápasu nasprintovali ze strany do velkého vápna a nikým neatakováni pohodlně zakončili ke vzdálenější tyči. Zpracování míče často také vypadá velice podivně, protože kulatý nesmysl odskakuje nepřirozeně daleko od nohy.

To, co všechny zajímá především je ale nejspíš samotná 3D technologie a její využití ve hře. Tady máme dobrou zprávu. Třetí rozměr je opravdu efektní a co víc, pozitivně ovlivňuje i samotnou hratelnost. Pokud hrajete z pohledu kamery za ramenem hráče, je tato změna nejpatrnější. Skutečně můžete vnímat prostor před sebou a daleko přesněji posílat nejrůznější přihrávky do běhu a časovat obranné zákroky.

Pro Evolution Soccer 2011 3D je důstojným launchovým titulem pro nový handheld a naznačuje potenciál třetího rozměru jakožto hratelnostního prvku. I přes některé nedostatky se hraje pohodlně a skýtá prakticky totožné možnosti jako verze pro velké konzole. Na překážku může být tradičně nízký počet licencovaných týmu, které jsou tu nahrazeny smyšlenými celky.

Žánr: Sport
Vývojář: Konami
Distributor: Conquest