Recenze hry Super Street Fighter IV 3D. Král bojovek se vrací

Šimon Kolář

Šimon Kolář

30. 4. 2011

OBR.: Kombo ve Street FighteroviSérie Street Fighter nedávno zažila veliký comeback v podobě svého již čtvrtého pokračování. To přišlo po jedenácti letech od vydání trojky, a u kritiků z celého světa sklidilo velice pozitivní ohlasy. Jeho 3D verze se k nám dostává mezi launchovými tituly nového Nintenda 3DS.

OBR.: Souboj ve Street Fighterovi IV

Vidět Ryua ve 3D je opravdu zážitek, Zdroj: nintendo.com

Předem je asi třeba zdůraznit, že série Street Fighter je tu s námi už od roku 1987 a od té doby si vydobyla nezpochybnitelný kultovní status. Je to jedna z vůbec prvních klasických z boku viděných bojovek, ke kterým patří například Tekken nebo Mortal Kombat. Verze, která se nyní dostává na Nintendo 3DS je portem úplně posledního čtvrtého dílu z roku 2008.

Důstojný Street Fighter?

Nutno říci, že je portem takřka dokonalým. Nedošlo zde k žádnému osekání hratelnostních prvků nebo herních režimů. Hra je naprosto plnohodnotným převedením původní hry na novou platformu. Naleznete tu stejné herní režimy od tréninku přes online souboje až po režim Arcade, který je připomínkou starých automatových časů. Musíte v něm absolvovat řadu soubojů s vámi zvoleným charakterem.

Těch se ve hře nachází kolem čtyřícítky. Každý z nich má logicky unikátní bojovou techniku a zážitek se tak často diametrálně liší. Někteří bojovníci se hodí spíše na taktické souboje z větší vzdálenosti, jiní upřednostňují bitky tělo na tělo. Znalci série jistě všechny postavy okamžitě poznají a už od začátku budou vědět, co která postava umí. Nováčkům nezbývá než postavy postupně zkoušet a odhalovat jejich přednosti a slabiny.

OBR.: Speciální útok ve Street Fighter IV

Kořením každé bojovky jsou samozřejmě komba

Každý z bojovníků má svůj vlastní minipříběh a motivaci, proč se turnaje bojovníků účastní. To je zpracováno poměrně stylovou animačkou před rozehráním Arcade módu. Ta je vyvedena podobně jako celá hra ve výtvarném duchu původního 2D Street Fightera. Modely postav jsou sice plně trojrozměrné, ale cell-shadeová grafika se stará o to, že stále vypadají jako ručně nakreslené, a zachovávají tak ducha celé série.

2D a zároveň 3D

V souladu s tradicí probíhají také jednotlivé duely, ve kterých se můžete pohybovat pouze doleva a doprava. Tvůrci se tak vyhnuli experimentům se změnou hratelnosti, na kterou doplatil například zmíněný Tekken. Souboje jsou dynamické a komba efektní. I po téměř čtvrt století zůstal původní koncept neuvěřitelně chytlavý. Ovládání se přizpůsobilo možnostem nového handheldu, a některé pohyby se tak provádí za pomoci spodního dotykového displeje.

To, čemu se musíme u her pro nový handheld od Nintenda zákonitě věnovat, je 3D efekt a jeho využití v daném titulu. Street Fighter zatím platí za jeden z těch titulů, které využívají třetího rozměru opravdu naplno a prospívá jim to. I když se tím hratelnost nijak nemění a jedná se v zásadě o efektní pozlátko, zážitek to rozhodně o trochu vylepšuje.

Street Fighter na 3DS je úplně stejný Street Fighter jako na velkých konzolích, což už je sama o sobě záruka prvotřídní hry. Nesází na pouhou nostalgii a s přehledem obstojí i v konkurenci současných her. 3D efekt je zde navíc dobře a citlivě zakomponován tak, že hru skutečně obohacuje a není zde jen z nutnosti. S přehledem nejlepší launchový titul pro Nintendo 3DS.

Žánr: Bojovka
Vývojář: Capcom
Distributor: Conquest