Recenze hry The Sims Medieval. Simíci ve středověku přišli o osobní svobodu

Dominik Butschek

31. 3. 2011

Pokud jste v minulých dílech postrádali smysl sim-života , pak budete nadšení. Pokud jste však milovali onu nekonečnou volnost, budete zklamaní. Simíci totiž dostali děj a úkoly na úkor svobody.

I milostných problémů si užijete celou kopu Zdroj: Vydavatel hry

Pro neznalé, The Sims je sérií simulátorů života, která se vyznačuje zejména obrovskou mírou volnosti. Můžete si zahrát některou z příběhových linek nebo prostě jen tak žít.

Ano, Vaše Výsosti

Co by to bylo za království bez svého vladaře? Musíte si tedy nějakého dosadit na trůn. Tento Simík, ať už si vyberete z přednastavených, nebo si vytvoříte vlastního, vás bude provázet po celou dobu úvodního tutoriálu a často v dalších questech. Právě tyto questy vám umožní vylepšovat své království, protože po splnění některého dostanete suroviny na další stavby.

Questy se liší jak v délce, tak v nárocích. Některé vyžadují jednoho specifického Simíka, třeba vladaře, zatímco jiné jich vyžadují hned několik. Zároveň u velké části je možné více způsobů řešení. Je libo svatbu provést tajně či veřejně s obří oslavou, nebo snad máte tajného milence? Mít možnost postupovat několika způsoby je prvním krokem pro druhé spuštění nové hry, a to rozhodně není na škodu.

Královský sál si můžete přispůsobit svému vkusu

The Sims Medieval se takto přesunul více k RPG žánru, kdy plněním úkolů zároveň rozvíjíte svou postavu a vylepšujete její vybavení. Každý z heroických Simíků (tedy těch hratelných) má svoji úroveň i inventář. Obojí je dobré nepodceňovat, duely s meči jsou na denním pořádku a pohled na vašeho hrdinu s obvazy není pěkný.

Na ty, co se těšili, že si budou stavět hrady, kasárny a celé vesnice od základu sami, čeká nemilé překvapení. Všechny budovy jsou totiž přednastavené a můžete akorát kupovat nábytek do menší části interiéru. Každá budova má kromě svého vlastního hrdiny Simíka i svůj vlastní rozpočet, takže za tisíce zlatých u monarchy si nenakoupíte nábytek do kovárny.

Nikdo není dokonalý

Při tvorbě Simíků budete muset vybrat dvě vlastnosti, které mohou být jak pozitivní, tak negativní a samozřejmě se mohou navzájem vylučovat (je nesmysl, aby váš Simík byl zároveň hodný i zlý). Co je ovšem zajímavější, je výběr jeho fatální chyby. Může být třeba namyšlený, hloupý nebo krvežíznivý. Tyto vlastnosti mohou odemknout nové možnosti dialogů a ovlivňovat koncentraci daného Simíka.

Další novinkou jsou povinnosti. Ty nahradily tužby, a každý ze Simíků, za kterého hrajete, má pro každý den dvě. Liší se den ode dne (i když se mohou opakovat) a hlavně profese od profese. Za panovníka si budete muset vyslechnout stížnosti a prosby občanů vaší země, ale za velitele rytířů si třeba procvičíte vaše schopnosti s mečem. Plnění či neplnění povinností vám může zvýšit i snížit vaši koncentraci.

Pokud ztratíte příliš mnoho koncentrace, budete muset opět na chvíli plnit váš současný úkol, jinak nebudete moci dělat většinu věcí. Právě tato volnost zabíjí, když vás hra vyloženě nutí dělat to, co chce. Kvůli tomuto můžete zapomenout na volnost z minulých dílů.

Název: The Sims Medieval
Žánr: Simulátor/RPG
Vývojář