RECENZE: Kniha Sukuba 4: Žár. Také sukuba žijící ze sexu si musí hlídat svá přání

7. 7. 2013

Richelle Mead: Sukuba -Žár (perex)Svůdná démonka Georgina je na tom všelijak. Ztratila svou životní lásku Setha, který dal přednost její lidské kamarádce. Svůj žal se snaží zkrotit v náruči adepta černé magie Danta, přesto už svými nářky štve všechny nadpřirozené přátele. Za trest musí na výpomoc do Kanady. Jenže její démonský šéf se vypaří a všichni pekelníci ztratí své schopnosti. I sladká sukuba.

Sukuba Georgina zjišťuje, že pekelný profi sex vůbec není sranda., Zdroj: výřez ze zahraniční obálky

Další kniha z cyklu oblíbené paranormální romance Richelle Meadové o  sukubě Georgině Kincadové jistě potěší její četné fanoušky (možná zejména fanynky). Tahle neodolatelná démonka se potýká s přetěžkými pekelnými intrikami, nesplnitelnými úkoly a svým neutěšeným milostným životem již ve čtvrtém dílu nazvaném Sukuba 4 – Žár.

Richelle Mead

Získala tři vysokoškolské diplomy, díky nimž chvíli učila sociální studia a angličtinu. Po úspěchu prvního dílu série o démonce Georgině Sukuba 1 – Trápení (2011) začala psát na plný úvazek. Následovaly Sukuba 2 – Na vrcholu, 3 – Sny, 4Žár, 5 Stíny a 6 Revealed. Zároveň pracuje i na temném cyklu Dark Swan, Vampýrské akademii a jejím pokračování Pokrevní pouta pro teenagery či futuristickém Age of X. Kromě románů píše i povídky a novely do různých antologií.

Sympatická pekelnice Georgina oplakává ztracený vztah se Sethem tak intenzivně, že nepomáhá ani oddaný Dante a všem leze krkem. Její démonský šéf celý problém vyřeší tak, že pošle sukubu do Kanady. U sousedů má pomoci umravnit partičku vyznavačů černé magie. Cestuje tam a zpět, protože její pekelný nadřízený náhle zmizí a každý z jeho zaměstnanců ztrácí své schopnosti i omezení. Georgina by konečně bez nebezpečí mohla naplnit vztah s milovaným spisovatelem. Místo toho se musí pokusit arcidémona  najít. Kdo ví, koho by jim místo něho mohli poslat.

Život ve stínu expřítele je pekelná zkouška

Díky lásce, jíž nešťastná Georgina cítila k charizmatickému Sethovi, se snažila co nejvíce vyhýbat svému pekelnému předurčení. Ve světle událostí minulé knihy se stále silněji obávala smrtelnosti svého milého, což nakonec vyvrcholilo tím, že jejich vztah ukončil. Opuštěná pekelnice jeho rozhodnutí chápe, ale láme jí srdce. Vše, po čem kdy toužila, se rozpadlo na milion kusů. Navíc se v knihkupectví celé dny nachází ve spisovatelově blízkosti.

Máme pro vás další články o paranormálních romancích

Nikdo se pak nemůže divit, že se Georgina z pekelné světice stává opravdovou démonkou. Přesto pekelný nadřízený ztratil trpělivost s jejími nářky. Poslal sukubu do Kanady na pomoc kolegovi. S úkolem by si měla poradit levou zadní, ale všechno se zamotává. Nedokáže zjistit totožnost bytosti, která stojí za šílenými satanisty a náhle mizí její šéf.

Co jsou magické bytosti bez magie?

V nepřítomnosti arcidémona Jeroma jeho podřízení ztrácí nadpřirozené schopnosti. Upíři chodí ve slunci, sukuba  se může milovat bez následků. Pro Georginu splnění snu. Jen kdyby stále byla se svou životní láskou. Sukuba nechce nechat šéfa nahradit, i když jeho nalezením ztratí nejvíc. Sen, ve kterém viděla sebe s dítětem a milovaným mužem se rozplyne. O to jistěji, že nechala ověřit pravost své pekelné smlouvy.

obálka Richelle Mead: Sukuba -Žár

Jako obvykle se hrdinka cyklu Sukuba potýká s milostnými problémy, s komplikacemi démonské profese a ještě se musí popasovat s průšvihem navíc. Tentokrát se někomu podařilo vyvolat jejího proklínaného, ale docela fajn šéfa. Cyklus se ani tentokrát nemůže pyšnit létajícími údy zalévanými krví a dalšími tělními tekutinami, válečnými střety nebo vražednými výbuchy násilí.

Sex, lži a boží hádky

Dramatické kulisy typické například pro hrdinskou fantasy nebo některé série urban fantasy, třeba Ilony Andrews, Laurell K. Hamiltonové a dalších, v ní čtenáři nenajdou. Důraz se zde klade na intriky, lásku a sex. Navíc to poslední ji znepřístupňuje pro nedospělé čtenáře, protože popisy sexuálních scén jsou opravdu barvité.

Vzhledem k tomu, že milovníci autorčiných děl a jejího stylu si určitě při četbě předchozích dílů stačili na tento trend zvyknout, nic jiného ani nečekají. Ve světě Rachell Meadové se vyskytují magické bytosti nebeské i pekelné, aniž by o nich lidé věděli. Přes mnohé výhrady k sobě navzájem spolu bojují spíše teologicky. Sem tam se pohádají o některou duši, ale nic velkého.

Přestože se tedy v sukubím cyklu příliš často nebojuje a válka v ní chybí úplně, rozhodně není nudná. Najde se zde dost akce i napětí pro každého. Autorka nepotřebuje ohromující střety nepřátelských vojsk, aby se fanouškům tajil dech. I bez toho napjatě čekají, co se odehraje na další stránce. A o to koneckonců jde.

Název originálu: Succubus Heat. Český název: Sukuba 4 – Žár. Autor: Richelle Mead. Nakladatel: Domino, 2012. Počet stran: 312. Doporučená cena: 249, zlevněno – 211 korun.

0