RECENZE knihy: Laurell K. Hamiltonová, Merry Gentry 6 – Objetí mrazu

13. 7. 2016

Meredith již podruhé utíká z Říše kouzel mezi obyčejné lidi. Znovu je ale okolnostmi donucena vrátit se. Disponuje sice mnoha zajímavými schopnostmi a spojenci, na obranu jejích milovaných to však nemusí stačit.

Zakladatelka populárního subžánru městské fantasy (paranormální romance), Laurell Kaye Hamiltonová, opět udělala radost svým fanouškům (snad možná spíše fanynkám) nejnovějším pokračováním lechtivé série nazvané Merry Gentry. Příběhy ze života napůl sidheské a zpola lidské potenciální dědičky trůnu fae, již pošesté přivádějí neteř vládců Temného i Požehnaného království, aby jí opět udělali ze života peklo.

V závodě o početí se pokračuje s obvyklým nasazením také v knize Objetí mrazu, ale Meredith i Cal jsou prozatím neúspěšní. Zatímco šílený sadista ztrácí své přívržence a strážce, řady princezniných milenců i bodyguardů se neustále rozrůstají. Až se zdá, že by ji tato přízeň mohla stát zdrženlivé příměří s královnou Andais. Nejprve se však musí poprat s nevítaným zájmem labilního strýce Taranise a obviněním ze zločinu svých nejdražších.

Laurell Kaye Hamiltonová

Narodila se v únoru 1963 ve státě Arkansas v USA. Už v šesti se k ní dostaly hororové filmy jako Circus of Fear (1966), jehož název parafrázovala v knize Cirkus prokletých. Její první publikovanou novelou se stala hrdinská fantasy Nightseer (1992). Rok nato debutovala i prvním dílem z dnes dvacetišestidílné série o Anitě Blakeové – Guilty Pleasures (1993, Provinilé slasti, Triton 2006), které zpočátku nikdo nechtěl vydat. Kromě Anitina a Merryina cyklu (v roce 2000 vznikl první díl Merry Gentry – Polibek stínů, pak Pohlazení soumraku, Svádění luny, Úder půlnoci, Dotek bouře, Objetí mrazu), jenž brzy završí první desítku, má na svědomí ještě několik dalších knih i komiks. Více v profilu autorky

Princezna Merry čelí spojení lidského práva a faeských intrik

Možná dědička Temného království, Meredith Gentryová, se v minulosti rozhodla žít mimo Říši kouzel. A měla k tomu skvělý důvod. Neustále se ji tam někdo pokoušel zabít. Jenže ani jako soukromé očko v Los Angeles neměla klid. Její identita se navíc provalila, a tak se vrátila k šílené tetě Andais i ostatním sidhe. Zde v rychlém sledu získala přízeň mnoha klíčových hráčů a již není lehké se jí zbavit. Naopak, s Merry se musí počítat i proto, že by mohla vrátit budoucnost oběma říším pod kopcem.

laurell kaye hamiltonova_merry gentry 6_objeti mrazu

Právě toho chce skrze Meredithino dítě docílit panovnice Temného království. Bohužel, stejné plány má s vnadnou polofae i vládce Požehnaného. Dříve by jej princezna mohla ignorovat, jenomže tři její nejmilejší teď obvinil ze znásilnění své šlechtičny. A jak je známo, sidhe nedokážou lhát. Taranis navíc začal prát špinavé faeské prádlo na veřejnosti a ještě se odvolal k lidské spravedlnosti. Merry i její suitě nezbývá, než se vrátit do Říše kouzel a čelit jeho dalším smrtícím intrikám.

Meredith je nucena zvládnout vražedné i sexuální šílenství

laurell k hamilton_merry gentry 5_Dotek boure

Princezna Merry kvůli smíšenému původu v Říši kouzel skutečně trpěla. Otec (bratr královny Andais ji velmi miloval a díky jeho péči zná mnohé o každé sidheské rase) bohužel zemřel a holčičku musel zanechat v péči sadistické tety. Zato matka se Meredith vzdala, protože nesplňovala její představu faeského ideálu. Naštěstí již od mala kolem sebe princezna měla přátele, z nichž někteří (jako Galen) se později stali jejími strážci a milenci.

Krátký pobyt mezi lidmi pomohl sidheské následnici na čas ukončit nejen zhoršující se útoky na její život v království pod kopcem, ale dal jí také vzdělání a mnoho dalších cenných zkušeností. Nakonec jí nezbylo, než se vrátit mezi faeskou šlechtu do Temného království, čímž způsobila poměrně velký rozruch. Útěchou jí muže být Andaisin slib, že pokud otěhotní dříve, než Cal zplodí dítě, získá Temný trůn.

Navíc získala družinu strážců z řad královniných bodyguardů, kteří jí zároveň velmi aktivně pomáhají s těžkým úkolem, avšak přes velkou snahu Merry i jejích milenců zatím chová jen zářivá faeská šlechtična v exilu. Díky přízni božského páru se však dědičce podařilo alespoň vzkřísit magii v jejích mužích i na několika místech v Říši kouzel. Začíná se ukazovat, že za umírání pod kopcem asi může nejen Andais, ale i její stejně šílený bratr.

Všechna magie nepomůže při srážce s nenávistí

laurell k hamilton_merry gentry 4_Uder pulnoci

Od svého návratu mezi sidhe princezna stále ukazuje, že zvládne to, co žádný jiný fae, byť by byl sebečistokrevnější. Naklonila si jednotlivé rasy v Říši kouzel, ale také jednotlivce a snad i vlastní tetu. Když však byl jeden politický malér zažehnán, další se rýsuje na obzoru. Taranis poslední dobou věnuje neteři stále větší pozornost. Patrně její odmítání dohnalo vládce Požehnaného království ke kroku, jenž by se mohl rozpoutat válku faeských dvorů.

Taranis ale nezůstane jen u jediné šílené akce. V cestě mu stojí Meredith i její milovaní, což je může stát svobodu, ale i život. Princezně sice přináší sexuální magie, skrz niž se projevuje božský pár, potěšení, ale zároveň také neustávající problémy. Teď se možná kyprá rusovláska konečně střetla s něčím, co nedokáže zvládnout. I kdyby se vypořádala s jedním problémem, srazí ji na kolena druhý a ještě děsivější zásah. To, čeho se celou dobu bála…

laurell k hamilton_merry gentry 4_svadeni luny

Čtenáři si i v nejnovějším vyprávění L. K. Hamiltonové užijí plnou dávku magického sexu, intrik i neuvěřitelných bytostí. Ti, kdo milují stýkání a potýkání se lidské společnosti se světem fae, si rozhodně přijdou na své, protože se Meredithyni strážci budou muset zpovídat lidským vyšetřovatelům. Podobně i ctitelé neuvěřitelně barevného i hrůzného světa pod kopcem, z něhož je čekají nové detaily.

Na stránkách Objetí mrazu autorka líčí a ukončuje více událostí, než je obvyklé, ale ne všechny Meredith nebo čtenáře potěší. Díky jejímu literárnímu stylu, skvělému jako obvykle, si ctitelé fantastiky, již známých postav i dobrodružství z Říše kouzel se dočkali další chutné porce. Díky tomu je také šestý díl paranormální série Merry Gentry zábavným, napínavým a odsýpajícím příběhem. Přesně tak, jak to mají její fanoušci rádi.

Český název: Objetí mrazu. Název originálu: A Lick of Frost. Autor: Laurell K. Hamiltonová. Překlad: Dominika Moulíková. Obálka: Jakub Jíra. Nakladatel: Epocha, 2016. Počet stran: 256. Doporučená cena: 229, zlevněno e-shop – 172 korun.

0