RECENZE: Komiks Stará páka: Hitman bojuje o holý život

Lenka Zajícová

Lenka Zajícová

22. 5. 2012

Hitman Stará páka G. Ennis J. McGrea (část obálky knihy)Známí irští autoři Garth Ennis a John McGrea přichází s další knihou série o Hitmanovi. Sedmý díl Stará páka přichystal nelítostnému zabijákovi nejedno překvapení, potká se s dinosaury, dostane se do konfliktu s mafií a ani budoucnost ho nemine. Otázka přežití tak bude záviset jenom na jeho schopnosti přizpůsobit se každé situaci.

Jednoho dne se Hitman vrací z další splněné mise a přitom se připlete i se svým parťákem do jiné tajné akce, vedoucí do minulosti. To by nebyl takový problém, pokud by se nejednalo o pravěk, ve kterém ještě žije legendární tyranosaurus rex, který touží schramstnout další kořist. Při útěku před hladovými příšerami se Hitmanovi spolu s dalšími účastníky povede přivést je do přítomnosti, kde postupně začnou ničit nejen výzkumnou laboratoř, ale i město. Dokáže si zabiják i v takové prekérní situaci zachovat chladnou hlavu, nebo bude všechno zničeno?

Irští autoři a ilustrátoři komiksů John McCrea a Garth Ennis spoluvytvářeli sérii o Hitmanovi od prvního dílu. Další pokračování – Místní hrdinové, Zabijácké eso, Odvážným štěstí přeje, Tommyho hrdinové a Lepší zítřky – si získala mnoho fanoušků po celém světě. Proslulý zabiják s černými brýlemi a se zbraní v ruce, který získal po střetu s mimozemskými silami zvláštní schopnosti, je vždy připraven čelit i tomu nejobávanějšímu nepříteli.

Hitman Stará páka G. Ennis J. McGrea (obálka knihy)

Je libo posloužit jako potrava pro tyranosaura?

Stará páka se skládá ze tří navzájem prolnutých příběhů, udržujících plynulost celého díla. První zavede Hitmana do dob, kdy ještě žili dinosauři a kde se snaží zachránit jednak svůj život, jednak i svého nešikovného kamaráda. V druhé části se na hlavního hrdinu chystá odplata mafie, která tak lehce nezapomíná, a v posledním příběhu se budou muset všichni spojit dohromady a čelit mimozemské entitě. Jedná se tedy o velice rozmanitou škálu napínavých zápletek s nejistým koncem. Stranou nezůstává ani otázka přátelství nebo odplaty za zmařené životy. Hlavní hrdina totiž nezná slitování.

Sedmý díl obsahuje výborné ilustrace od irských spoluautorů, ať už se jedná o příšery a monstra nebo osazenstvo. Kresby jsou velice reálné a mnohdy až nechutné. Třeba když jeden z členů týmu přijde o část obličeje nebo o část ruky a stále tam tak pobíhá. To ale není všechno, co lze v krvelačném komiksu objevit. Není tu nouze ani o vtipné momenty, které dokážou nejednoho pobavit.

Kniha je vhodná pro všechny komiksové nadšence, kteří mají rádi drsné hrdiny s kouskem dobra v srdci a pro které je přátelství na žebříčku důležitosti o stupeň výš než vlastní život.

Název originálu: Hitman
Český název: Hitman – Stará páka