RECENZE: LEGO Harry Potter Years 5-7. Ani smrt mu není svatá

Tadeáš Kubů

Tadeáš Kubů

4. 12. 2011

OBR: LEGO Harry Potter 2Jednou z nejčastěji vycházejících sérií se v posledních letech staly LEGO hry. Zájem o ně přiživuje i fakt, že zatím nenajdeme v jejich repertoáru snad jedinou špatnou, ba naopak. A nyní se po bok Indiana Jones a Anakina Skywalkera vrací i Harry Potter. Jedná se opět o takový úspěch jako u předchozích titulů? Čtěte recenzi TOPZINE.cz

OBR: LEGO Harry Potter 2

Zrzků je tu tolik, až budete valit kostičky, zdroj:lego.com

U posledních dílů filmové série Harry Potter jsme se již dočkali jednoho herního zpracování, ale to bylo tak mizerné, že jsme raději zapomněli, že něco takového vůbec existuje, a tak je tu nyní druhý pokus o hru na námět této populární série, a ta je, jak je již standardem LEGO her, povedený kousek, který má však několik zásadních ALE.

Grafika se nemění, kostičky jsou oldschoolový hit

Všechny hry série LEGO stejně jako Harry Potter jedou pořád na tom samém, jedná se o prostředí přesně odpovídající filmové předloze, ve kterém se nedočkáte žádných brilantně vybarvených kousků krajiny, stromy vypadají jako by byly dovezeny z Tater po tajfunu a většina ostatních nekostičkových součástí též.

RECENZE: Saints Row 3 z hráčů udělá kriminální supermany

Na druhou stranu, cokoliv, co je z kostiček, je vyvedeno doslova perfektně. Ať se jedná o samotné postavičky, jejichž mimika i vzhled vás usadí do křesel a několikrát donutí chytnout se za břicho a válet se smíchy, tak i veškeré, povětšinou zničitelné prostředí je nadmíru pěkné. Ale veskrze je to tatáž písnička jako u předchozích LEGO her, tahle hra není jen tak pro každého a pokud vyhledáváte dokonalou podívanou, kupte si raději Battlefield 3.

Příběh sice odpovídá, ale budete se divit

Největší ze všech záporných vzpomínek ve vás po dohrání LEGO Harryho Pottera zůstane právě po tom, jak se ve studiu Tt Games poprali s příběhem. Ano, na jednu stranu je příběh přesnou kopií toho, jak se vše odehrávalo ve filmech, a to je rozhodně plus. Opět tu najdeme i mnoho vtipných okamžiků.

OBR: LEGO Harry Potter 2

Jejda, že by nám Sirius vážně odcházel ze scény? Černý to moment celé hry

Problém nastane v momentu, kdy se ve filmu odehrávají temné chvilky, úmrtí postav a v těch šlápli vývojáři hodně vedle. Jsou zkrátka momenty, které se jako vtip předložit nedají a pokud jste fanoušek Harryho a jeho dobrodružství, rozhodně například za smrtí Siriuse Blacka nedokážete najít tu pointu, kterou se tam vývojáři až příliš okatě snaží nacpat, ač tam vůbec nesedí.

Zároveň se ale podařilo vytvořit poměrně reálnou podobu života studenta, kdy systém kouzlení zůstal příjemně jednoduchý jako v předchozím dílu, ale postavy se naučily nová kouzla, kterými tentokrát již ničí svoje protivníky mnohem přesvědčivěji. Navíc tu je opět i mnoho mazlíčků, vozítek, ať už souvisejících s příběhem úzce nebo vzdáleně. K tomu všemu přibylo i ve filmech tak efektní bojování jeden proti jednomu v duelech.

Děti, ruce stranou, tohle je hra pro Einsteiny a Demolition many

Jako součástí každé správné LEGO hry, i v tomto dobrodružství v Bradavicích najdeme spousty a spousty hádanek, ale pokud uvažujete o koupi této hry pro svého potomka, rovnou na to zapomeňte, jazyk postaviček je sice univerzální, ale hádanky jsou občas velice nejasné a zahrabané v dané lokaci, žádné přílišné nápovědy co dělat se nedočkáte. Takže se nakonec buď zavaříte, nebo se přepnete do módu, ve kterém bude ničit vše v okolí a doufat, že něco z toho bude užitečné.

RECENZE: ICO & Shadow of the Colossus dokazují, že i hry jsou umění

Velice pěkný je na druhou stranu svět a život, který budete ve světě čar a kouzel vést. Od předchozího dílu se tentokrát tvůrci rozhodli o propojení celého světa do jedné velké lokace, a to je, ač je malý detail, působí ve finále velice kompaktně a pouze vám to zpříjemní prožívání Harryho dobrodružství.

[youtube_660]B77N16Mdk88[/youtube_660]

Opět tu samozřejmě najdeme možnost projít si každý z levelů v módu volného procházení s jakoukoliv z ohromného množství postaviček, které jsou ve hře k dispozici, a věřte, že ať jste fanoušci Hermiony, Hagrida, Rona, někoho z profesorů a profesorek, nebo třeba někoho ze strany přívrženců pána zla lorda Voldemorta, v téhle hře ho rozhodně najdete.

Ve finále jsou pocity z posledního Harryho Pottera velice smíšené. Hra je opět kvalitní a staví na základech vybudovaných všemi svými předchůdci. Na druhou stranu tu opět nenajdeme příliš inovací a k tomu je zde ten zásadní problém při ztvárnění temných míst filmu, které se vůbec nepovedly. Hádanky jsou taky tuhé, ale to je u LEGO sérií již téměř pravidlem. Přes všechny zápory je tato hra ale minimálně pro fanoušky kostičkových světů jasný must-have a i pro ostatní pařany, ať už příležitostné nebo vášnivé přináší spoustu dlouhých hodin zábavy.

Hodnocení 75%

• Klady: Univerzální jazyk, nová kouzla, duely, otevřenější svět, podoba a počet hratelných postaviček
  • Zápory: Nic moc nového, nepovedené vtipy na téma smrti, tuhé hádanky bez nápovědy