Recenze hopsačky Kirbys Epic Yarn. Růžový sympaťák se vrací

10. 3. 2011

Jednoho krásného dne se v daleké zemi jménem Dream Land stala hrozivá věc. Zlý černokněžník Yin-Yarn s pomocí tajemné magie proměnil všechno v zemi na nitky.Jediný, kdo dokáže zachránit situaci, je neohrožený, lehce kulatý panáček Kirby.

Každá z postaviček má své kouzlo. Zdroj: Distributor hry

Nintendo jako jeden z mála velkých výrobců doposud nezanevřel na staré dobré plošinovky. Ačkoli by se mohlo zdát, že jsou na ústupu, není tomu tak. Little big planet, Flashové hry a vlastně celý Xbox Live a Playstation network jsou těchto titulů plné.

Staré dobré plošinovky neomrzí

Kirbys Epic Yarn vychází z Nintenda velice úspěšné tradice her o Super Máriovi a Donkey Kongovi. Kirby je hrdina, u nás sice nepříliš známý, ale v zahraničí se těší velikému zájmu fanoušků. Jde o klasickou skákačku, ve které sbíráte korálky, likvidujete nepřátele a sem tam řešíte některé jednoduché hlavolamy. Zajímavě je řešený systém ovládání, kdy klasický WII ovladač držíte na šířku, podobně jako u HD konzolí. Hratelnost je díky tomuto zpracování velice příjemná.

Veselé barvičky najdete na každém rohu.

Hra sama o sobě zaujme stylizací grafiky do pastelových barev. Grafika působí velice příjemným dojmem, 2D zpracování díky pěkným animacím funguje na výbornou. Prostředí je skutečně oku lahodící a velice nápadité. Během vašeho putování zavítáte jak do období dinosaurů, tak do starého Egypta. Herní svět je variabilní vskutku více než dosti. Svět je rozdělen do několika interaktivních částí obsahujících vždy několik úrovní. Každá je samozřejmě zakončená soubojem s příslušným bossem.

Ve dvou se to lépe táhne

Podstatné je, že se během veliké pouti setkáte s novým kamarádem princem Fluffem. Jeho zakomponování je ve své podstatě klíčové, jelikož právě tato postava zaručuje možnost hrát v co-op modu na jedné konzoli. Pravá zábava nastává vskutku až při hře s kamarádem, kdy si snažíte vzájemně pomáhat a právě spolupráce vám umožní lepší likvidaci záludných nepřátel.

Bajný Fénix povstal z popela.

Sama hra je obohacená o několik novinek, nejzajímavější je pak možnost změny postaviček na některé dopravní prostředky. Za zmínku stojí třeba tank, rypadlo, lokomotiva nebo třeba terénní automobil. Nemusíte se tedy bát toho, že by hra začínala být stereotypní. V jednom z levelů si zahrajete třeba za hasičský automobil, kterým během cesty ničíte ohnivé potvory.

Důležitým prvkem je interaktivní prostředí. Hru lze označit vesměs za nenásilnou, jelikož souboje s nepřáteli probíhají tak, že je jednoduše zachytíte speciálním lasem a rozpáráte. Oblíbenou zbraň Indiana Jonese lze také použít k zavěšování, houpání se, likvidaci překážek, ale také třeba k otevírání prostor, do kterých byste se jinak neměli šanci dostat.

Nepřipomíná vám to trochu souboj Vadera s Lukem v Epizodě VI?

Během výpravy narazíte na celou řadu zajímavých předmětů, jako jsou třeba tapety nebo hudební skladby. Výrobci hry totiž do hry šikovně implementovali možnost upravovat vlastní byteček k obrazu svému. Ten slouží jako výchozí bod, ze kterého se vydáváte na další dobrodružství. Systém je podobný jako v dnes už klasické hře Crash Bandicoot. To o něco prodlužuje herní dobu, jejíž krátkost je zcela běžným nešvarem současných her. Z vlastního bytečku lze pořizovat fotografie, které pak díky internetu můžete sdílet se svými známými a přáteli.

Přestože je už na první pohled jasné, že titul cílí převážně na mladší publikum, netroufám si říci, že by zaručeně nebavil ani starší věkovou kategorii. V případě Wii se jedná o videohru lehce vybočující z řady pohybových her, takže mají majitelé této konzole možnost vyzkoušet i něco trochu jiného. Myslím, že v současnosti, kdy je hráč bombardován střílečkami, jde o příjemné zpestření.

Kirbys Epic Yarn

Výrobce: Good – Feel/ Hal Laboratory

Vydavatel: Nintendo