Recenze: Starcraft 2 – nová víra se šíří skrze monitory!

Roman Šeiner

Roman Šeiner

13. 8. 2010

Starcraft 2 je tu. A upřímně? Nejraději bych skočil rovnou k finálnímu hodnocení a vrátil se zpátky na Battle.net. Ale protože vy jste naši čtenáři a my si vás vážíme, povím vám, jak jsem se téměř 18 (slovy osmnáct) hodin nepřetržitě bavil tak, že jsem nevnímal čas ani prostor a nakonec začal uctívat nové božstvo – Blizzard Entertainment.

Screenshot ze hry Foto: Roman Šeiner, Topzine.cz

U Starcraftu 2 platí ono fousaté přísloví, že kdo si počká, ten se dočká. A dočkali jsme se, vážení! Hra vám při instalaci vysvětlí příběh, uvítá vás kampaní za Terrany (s malou odbočkou za Protosse) a pak…. a pak vás hodí do kotle s miliony dalších hráčů v multiplayerovém běsnění na Battle.netu, které potrvá až do konce světa!!! Ehm, ano, je to pravděpodobné, že až do konce světa, protože datum 21.12.2012 se nezadržitelně blíží. Pojďme si tedy rychle povědět, jaká hra je, a pak budeme hrát, dokud nám do toho nezačnou kecat Mayové.

Nejen v Avataru jsou modří Foto: Roman Šeiner, Topzine.cz

Kampaň, která snad naučí filmaře jejich povolání

Pár let po událostech z Brood War se děj stočí zpátky k bývalému šerifu Jimmu Raynorovi, za jehož síly budete v kampani hrát. Protivníkem nebude ale jen vaše ex-skoro-holka, Queen of Blades, Sarah Kerrigan se svými Zergy, ale čekají vás i boje proti Impériu Arthura Mengska. Tenhle grázlík neustále obviňuje Raynora z terorismu a podobných lumpáren a vlastně je to prototyp hajzla s obrovskou mocí. Do toho ještě spousta vedlejších úkolů a po 29 misích je vymalováno. Na červeno.

Když se u nás chlapi poperou... Foto: Roman Šeiner, Topzine.cz

Jednotlivé videa mezi misemi působí na hráče fantasticky. Výborné detailní záběry kamery, podmanivá hudba, čas od času vtípek. Raynorovo Battlecruiser vám nabídne lokace, kde nakupujete žoldáky, technologie a hlavně kecáte s postavami, které se přímo účastní děje. Nechybí ani důležitá a nevratná rozhodnutí, děj se stupňuje a dohrání kampaně vám zabere mnohem více času, než nadávání na českou fotbalovou ikonu, která udělala z plivání po lidech sport.

Mise jsou jedním velkým budíčkem pro konkurenci. Nepamatuju se, že by mi jakákoli jiná strategie dala tak zabrat, tak mě pohltila nebo mě tak bavila. Každá mise nabídne novou jednotku, jejíž využití je právě v dané misi nejvhodnější. Mise mají časté zvraty a není výjimkou krátký časový limit. Žádná se neopakuje a design lokací je tak (katolíci prominou) sexy, že budete chrochtat blahem.

... tak jenom laserem, anebo sekerou Foto: Roman Šeiner, Topzine.cz

Battle.net je legální droga

Ať už hrajete sólo 1v1, s kamarády v týmu nebo si libujete v modech, zde najdete všechno. Ve hře je spousta možností, jak začít build order, a tak musíte svoji strategii měnit v návaznosti na soupeřovy jednotky. Železné pravidlo kámen-nůžky-papír zde dostává další rozměry, jako třeba dělo, kyselinu, neviditelnost apod. Nyní navíc můžete vybrat kompletně všechny jednotky naráz, což jen umocňuje váš pocit, že vás nic nezastaví.

Multiplayer Foto: Roman Šeiner, Topzine.cz

Když jsem zmínil mody, myslel jsem tuny modů. Od nejrůznějších 2D / 3D stříleček po oblíbené flashovky typu Snake z mobilu. Všechno, co vás napadne, je k dispozici (automatické stahování map) nebo ve vývoji. Ke hře je přibalen parádní editor, kde si můžete spíchnout vlastní mapy (nebo spíchnout slipy ze dvou plátků sýra, pozn. Zdeněk Pohlreich). Možnosti Battle.netu navíc rozšiřuje chat s kamarády hrající i Wowko. Různé achievementy, ranky, žebříčky, portréty, všechno, všechno je na Battle.net!

Budiž světlo! Foto: Roman Šeiner, Topzine.cz

Nuke´em!

Chce se mi brečet. Je to už 88 minut, co jsem nehrál a pokaždé, když zavřu oči, vidím, jak mi hoří bunkr a nabíhají na mě zergové. SC 2 naplno využil zkušeností jedničky, vymakal ovládání jednotek a doladil Battle.net. Je sice polovina léta, už teď však mají autoři na triku hru roku. Graficky, zvukově i herně nemá hra mezi strategiemi konkurenci. Multiplayer je návyková záležitost, která vás pohltí a pustí sotva tak akorát na záchod. SC 2 se zkrátka povedl ve všech směrech. Masakr.

Název hry: Starcraft 2: Wings Of Liberty
Výrobce: Blizzard
Vydavatel v ČR: ABC Data