Recenze: The Sims 3: Cestovní Horečka – Toužíte po dovolené ve Francii, Egyptě nebo Číně?

16. 11. 2010

Známá série simulátoru života by nebyla zcela kompletní, kdyby neobsahovala i možnost dovolené a trochu odpočinku. Simíci rádi oběvují nové věci a právě tento datadisk jim poskytuje možnost průzkumu hned ve třech oblastech. Nicméně dovolená se může zvrhnout i v boj o holý život.

Samozřejmě můžete obchodovat, ale v cizině jen za staré mince Zdroj: thesims3.com

Samotná hra není plná tolika možností, a proto vývojáři stále dodávají stále nové možnosti dobrodružství. Samozřejmě jsme již zvyklí, že série The Sims je postupně obohacována jednotlivými datadisky, ale několik nových národů? To tu ještě nebylo. Simíci mají možnost vybrání dovolené a následné odcestování. Zatím jsou k dispozici tři oblasti a to Francie, Čína a Egypt, ale je více než jisté, že vývojáři postupem času poskytnou hráčům několik dalších národů nebo částí již přístupných států. Jednotlivá etnika poskytují mnoho dobrodružství a můžete bádat buďto na vlastní pěst, nebo pomocí misí, které jsou podávány velice zábavnou formou.

Při příjezdu na místo je k vidění krásné úvodní představení dané oblasti a pak hurá k tabuli s dobrodružstvími. Mise plníte u jednotlivých simíků a jedná se o úkoly opravdu rozmanité, od sbírání kamenů po infiltrační mise. Samozřejmě náročnost se postupně zvyšuje a také dostáváte větší počet bodů víz, které slouží jako váš ukazatel postupu v navštíveném státu. Víza dovolují prodloužit dobu pobytu nebo zvyšují úroveň předmětů, které si můžete koupit.

O napětí není ve hře nouze Zdroj: thesims3.com

Podzemní prostory ukrývají hlavolamy sice jednoduché, ale budete je muset nejdříve zdolat, než se dostanete k další části katakomb. V jednotlivých hrobkách získáváte nezávisle na misi také drahokamy nebo zlaté mince, za které si můžete koupit něco pěkného u místního obchodníka. Nákup je ovšem omezen nejen výší vašeho obnosu, ale také úrovní víz. Co by to bylo za dovolenou, kdybyste si nedovezly fotky. Tato nová možnost je skvěle inplementována do hry a nejedná se jen o amatérské fotografování, ale váží se na ni i příležitosti, například focení památky pro místní cestovní kancelář. K dispozici máte několik značek fotoaparátů od obyčejného plastového po kvalitní a drahou zrcadlovku.

Datadisk přináší také nové předměty a to v podobě nábytku, nových knih až po suvenýry z dovolené. Novinkou jsou dva nové styly hudby a kvanta oblečení pro dobrodruhy. Vše doplňují například nové dveře, okna popřípadě tajné dveře.

Je možné koupit na dovolené něco i pro děti Zdroj: thesims3.com

Hra potěší svou grafickou stránkou, která je na standartní úrovni a rozhodně fanouškům přináší hodně dobré zábavy. Příjemnou novinkou pro některé bude nový hudební doprovod, tématický k jednotlivým oblastem. Tím dokáže skvěle vtáhnout do hry a dovolí užít si nové prostředí se vším všudy.

Nový datadisk nepřináší nic nového ze stránky grafické, ale dá se považovat za příjemné osvěžením a poskytuje simíkům mnoho nových možností a zábavu alespoň na pár hodin. Oblasti jsou zajímavé a propracované a je skvělé, že se od sebe absolutně liší. Nové předměty a oblečení jistě také potěší a možnost dovést si suvenýr připomene prožité dobrodružství i v pozdější době.

Název: The Sims 3 Cestovní horečka
Výrobce: EA
Vydavatel v ČR: EA Czech