RECENZE: Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters je podfuk na PC hráče

20. 9. 2011

Foto: Tiger Woods na hřišti San AntonioPřichází podzim a Electronic Arts mezi nás znovu vypustí pokračování svých zavedených sportovních sérií. Kromě fotbalu a hokeje ze stáje EA Sports vychází ale i další, u nás ne až tak populární sporty. Jedním z nich je i PC verze Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters.

menu hry Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters

Menu dokáže navodit pohodovou atmosféru Zdroj: archiv

Hned z kraje se přiznávám. Můj vztah ať už se skutečným nebo herním golfem lze charakterizovat prostým neznáme se. Nikdy mě pořádně nezajímal a registroval jsem tak akorát aféry kolem Tigera Woodse. Ale když jsem zjistil, že je možnost zrecenzovat nový TW PGA tour 12, neváhal jsem.

Je čas zamáznout mezery ve vzdělání, ať můžu v hospodě kecat i do golfu, řekl jsem si. Kdo by čul podraz, když se EA po třech letech vrací s golfem na PC, o pozitivních recenzích konzolových verzí, které už jsou nějaký ten pátek venku ani nemluvě.

V porovnání s nimi ale vůbec nejde o stejné hry. Prvotřídní vizuální zpracování s dalšími vylepšeními a možná i s podporou DirectX 11 se nekoná. I po nastavení detailů na super je grafika oproti konzolím znatelně horší. Hra, pyšnící číslovkou (20)12 by asi neměla mít zpracování stromů zaměnitelné s tím z roku 2002. Za vše může změna enginu, v PC verzi je prý použit stejný, na kterém běží Tiger Woods On-line.

Hratelnost a to ostatní

Jasně, golf není o grafice a vážně sem nečekal Crisis, ale strnulost okolí mě nudila už po pár jamkách a měl jsem dojem, že jsem jediným člověkem na hřišti. Diváci prostě zůstali na konzolích. Při tvorbě svého golfisty můžete zvolit mezi devíti obličeji od každého pohlaví nebo importovat svůj vlastní (nevyzkoušeno), a pak hurá na greeny. Jako nováček jsem hledal tutoriál ale neúspěšně, krom pár stránek textu nic.

příprava na odpal

Správný postoj, chvilka soustředění a jde se na odpal

A jak se to hraje? Sledujete ukazatele,  klik, klik, cvak, cvak a už to letí a tak pořád dokola. Dalo by se diskutovat, jestli je ovládání už dokonalé, anebo dokonale nudné.

Golf může být parádní na pohybových ovladačích jako Move nebo Wii, i gamepad ujde ale klávesnice a myš? NUDA. Hra kolem jamky mi přišla dost nepřesná, protihráči občas okatě podvádějí. Caddy z konzolových verzí také chybí, a to, že hra vyžaduje instalaci EA Origin-nějaké obdoby Steamu a připojení k internetu k využití všech funkcí jí plusové body také nepřidá.

Redakce Topzine.cz zvolila nejlepší hru měsíce srpna. Stal se jí Deus Ex

Že se jedná o downgrade a celková kvalita se ani zdaleka neblíží té z konzolové verze si všimli i hráči, a tak po souvislém tlaku a vlně stížnostíElectronic Arts vrací zájemcům peníze.

Lákadlem k pořízení je naopak bezesporu licence nejprestižnějšího světového turnaje Masters. Ať už v módu Road to the Masters, nebo v exkurzu do historie v the Masters Moments se podíváme na 16 světových hřišť včetně slavného Augusta National. S růstem schopností a postupem hrou získáte lepší vybavení a díky profesionálnímu obchodu se i lépe oblečete.

Multiplayer je vyřešen možností zkusit si Tiger Woods online, browserové golfové MMO na 3 měsíce zdarma. To může být lepší volbou, neboť PGA Tour 12: Masters vypadá jen jako jeho singleplayer varianta, ale po vypršení musíte zaplatit znovu, no ehm. Přesto, že jsem na hru vesměs házel špínu se pořád jedná o jeden z nejlepších golfů na PC, avšak i díky úzkoprofilovému zaměření a chybějící konkurenci. Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters je v pohodě hratelný a bez bugů, ale abyste si hru pořídili, musíte být už kovaným fandou trojky železa.

Hodnocení: 60%

• licence Masters
  • pro někoho pohodová hratelnost