Recenze Tom Clancy’s Splinter Cell 3D. Sam Fisher na další tajné misi

Šimon Kolář

Šimon Kolář

14. 5. 2011

OBR.: Sam Fisher vstupuje do bankyNejznámější herní tajný agent se znovu objevuje na scéně. Tentokrát budou jeho nebezpečné mise probíhat v revíru Nintenda 3DS. Jak se Sam Fisher dokázal adaptovat na zdejší specifické prostředí ?

OBR.:Sam Fisher útočí ze zálohy

Samův oblíbený sport, Zdroj: ubi.com

Nejnovější hra ze série Splinter Cell vlastně není až tak úplně nová. Jedná se totiž o předělávku staršího titulu Splinter Cell: Chaos Theory, který vyšel na PC a velké konzole v roce 2005. Ten byl skutečně úžasnou hrou, která dokázala nadchnout hráče po celém světě. Není tedy divu, že se Ubisoft, který má sérii pod patronátem, rozhodl pro nový handheld vzkřísit právě tento titul.

Znovu ta samá mise

Pokud jste tedy původní hru hráli, pravděpodobně vás Splinter Cell 3D ničím nepřekvapí. V kůži agenta Sama Fishera se budete plížit skrze stíny, vyhýbat se strážným, případně je likvidovat ze zálohy. K tomu vám budou sloužit nejrůznější hi-tech udělátka, jako je například noktovizor nebo optické kabely, které můžete prostrčit pode dveřmi a sledovat tak co se za nimi děje. Rozhlížíte se přitom vcelku originálně pomocí naklánění samotné konzolky.

Hra hodně vyniká svým příběhem. Je to trochu nefér vzhledem k tomu, že se jedná naprosto stejnou dějovou linku jako před šesti lety, ale to hráče, kteří Chaos Theory nehráli, vůbec nemusí zajímat. Děj se točí kolem asijského informačního konfliktu, který hrozí přerůst do regulérní války. Čeká na vás mnoho zvratů a překvapivých událostí ve velice různorodém prostředí. Užijete si jeskynní komplexy, tajné základny nebo japonské lázně.

OBR.:Sam Fisher schovaný ve stínu

Na zdech se objevují nápisy podobně jako v SC: Conviction

Ve hře se samozřejmě pohybujete po většinu času ve tmě a skrze stíny. Je to logické a k sérii to patří, ale pro handheld tento koncept příliš ideální není. Pokud hrajete v dobře osvětleném prostoru, je často skutečně problém na displeji něco vidět. A to je celkem velký problém. Ve hře jako je Splinter Cell je opravdu důležité mít neustále přehled o tom, co se kolem vás děje, kudy chodí strážní a podobně.

Tento nedostatek se navíc ještě kombinuje s nepříliš povedeným ovládáním. Chodíte pomocí circle padu vlevo a prostřednictvím kláves A,B,Y,X se rozhlížíte. Tato čtyři tlačítka tak fungují podobně jako analogový klobouček v klasickém konzolovém schématu. Bohužel tlačítka nejsou analog a třeba míření zbraní se zde stává dost frustrující záležitostí. Celkem dobře je využit spodní dotykový displej, na kterém můžete spravovat svoje vybavení

Technika a verdikt

Z technického hlediska toho hře nelze mnoho vytknout. Ve chvílích, kdy je na displeji něco vidět vypadá opravdu solidně a neurazí. Některé animace sice vypadají hodně toporně, ale nelze asi čekat, že bude hra technicky na stejné úrovni jako tituly na velkých konzolích. Přidaná hodnota v podobě 3D je pak spíše příjemným zpestřením. Na velice dobré úrovni je také ozvučení. Zvlášť povedený je kompletní dabing postav se Samem Fisherem v čele.

Bohužel je třeba konstatovat, že převod starého Splinter Cella na Nintendo 3DS nebyl nejlepším nápadem. Většina věcí, které dobře fungovaly na osobních počítačích nebo konzolích, na handheldu spíše otravuje. Hrát se dá prakticky pouze ve tmě a ani tehdy není zážitek kvůli nepohodlnému ovládání a zmatené kameře nijak pohodlný. To co titul alespoň trochu drží nad vodou je osvědčený příběh a pár zajímavých nápadů. Mission failed, Same.

Žánr: Stealth akce
Vývojář: Ubisoft
Distributor: Conquest