Recenze: Život na tropických ostrovech v Test Drive Unlimited 2

24. 2. 2011

Vývojáři hry Test Drive Unlimited  2 mají určitě hodně zkušeností a svým prvním dílem se dostali až na pomyslný trůn arkádových závodních her. Někdy se však stává, že se vývojáři příliš zaměří na inovace a omylem opomenou to nejdůležitější, v našem případě závody a vlastně vše, co drželo první díl na výsluní.

Jak dlouho by na to vydělával s průměrným českým platem? Zdroj:testdriveunlimited2.com

Hra Test Drive Unlimited  byla něco neobyčejného, v jistém slova smyslu definovala nový standard. Hráči nabídla obrovské hřiště na hraní (ostrov), výborně vymodelovaná auta včetně interiéru i exteriéru. Jízdní režim byl příjemně namíchaný s reálnými jízdními vlastnostmi a možnost nákupů nemovitostí a oblečení definovala zcela nový koncept. Velkou výhodou bylo, že hra nabízela opravdu vysokou přidanou hodnotu, stereotypu jsme se nedočkali. Vše bylo podtrženo kvalitním multiplayerem.  Jak tedy dopadlo dlouho očekávané pokračování?

Párty začíná aneb Trocha příběhu

Vše začíná na ostrově Ibiza, slunečném místě plném života, zábavy a rychlých kol. Hra vás uvede do života, jaký můžete při dostatečné píli mít. Večírek v plném proudu, všude kolem spousty lidí, okázalá přítelkyně a v garáži zaparkované Ferrari. Ale nic není zadarmo. Vy sice skutečně ve Ferrari sedíte, ale není vaše, a přítelkyně, na tu raději zapomeňte. Život není peříčko ani na Ibize, ale přesto se na vás trocha štěstí usmála a tím je příležitost zapojit se do závodů veteránů v přímém přenosu. Takže jediné, co budete vlastnit, je malá garsonka a několik let starý veterán.  Tím začíná cesta ke slávě. Prvních pár minut strávíte v autoškole seznamováním s rivaly, se kterými budete soupeřit ve vybraných závodech.

Nejrychlejší sériově vyráběné auto světa nesmí chybět ani v TDU2 Foto: testdriveunlimited2.com

Ostrov a kilometry silnic

Ostrov Ibiza má přibližně třetinovou rozlohu prostředí z prvního dílu, zato v TDU2 je máte dva, plné silnic, dálnic a polních cest, které dvojka přináší jako novinku. Další změnou je výskyt kruhových objezdů a zvýšená umělá inteligence ostatních aut. Vývojáři si dali záležet na dopravních předpisech, auta jezdí maximální povolenou rychlostí měnící se podle reálného základu. Velká změna proběhla i na straně policistů, kteří neřeší každou srážku hned pokutou a zběsilou honičkou; silné odezvy strážců zákona se můžete dočkat až po sérii přestupků. Do role policisty se mohou zapojit i hráči připojení online. Hra jim sama nabídne, jestli se chtějí do honičky připojit, hráče přesunou do policejního vozu a hurá do akce.

Změny počasí jsou opravdu velice efektní. Zdroj: testdriveunlimited2.com

Celkové grafické zpracování je na jedničku, okolní prostředí je velmi rozmanité. Dálnice, tunely, města, úzké uličky sotva pro jedno auto a písečné kopce vás nikdy nepřestanou udivovat. Spousty hodin strávíte volným ježděním po okolí. Vše završují změny povětrnostních podmínek, střídání dne a noci, občasné deště a bouřky, při kterých se rozsvítí celá obloha.

Vozový park a naše vaše osobnost

TDU2 se auta dělí do tří základních skupin – silniční A, terénní vozidla B a veteráni C. Tyto kategorie se dále dělí podle čísla určujícího výkon příslušného vozidla. Vozidel je opět férová porce a nyní se dělí podle původu (kontinentu, na kterém se automobilka nachází), ne podle značky, takže již nemusíte hledat spousty prodejen, a tak máte větší šanci, že už vám žádné auto neujede.  Jak slibovali vývojáři, modely aut jsou nádherné. Jak interiér, tak i exteriér vozů je zpracován důkladně do posledního detailu. Možnost otevírat okénka, dveře u kabrioletů a také stahovat střechu celkový dojem jenom umocňují. Bohužel s jízdními vlastnostmi to tak růžové není, auta se podivně kymácejí a velmi snadno jdou do smyku, za což z části může ovládání.

Simply Viper. Zdroj:testdriveunlimited2.com

TDU jste si mohli připojit téměř jakýkoli volant a fungoval. S TDU2 už je to horší, hra podporuje pouze drahé volanty od Logitechu (i u nich někteří hráči hlásí nefunkční zpětnou vazbu); při pokusu připojit jiný volant se hra při uložení nastavení začne nesmyslně sekat a trhat, a to je někdy opravdu těžké napravit. To velmi snižuje celkový prožitek ze hry, na klávesnici nebo gamepadu si hru zkrátka tak neužijete, volné toulky po ostrovech a vedlejší mise se rychleji ohrají a poklidné ježdění pomalu ztrácí smysl.

Trochu luxusnější dědeček automobil. Foto: testdriveunlimited2.com

Zlepšíme dojem hrou za avatara. Metod, jak být cool a vynikat nad ostatními, je opravdu hodně. Spousty obchodů s oblečením, kosmetická klinika, myčka aut a samozřejmě celkové zkrášlování vašeho auta či domu. Nákup nemovitostí se stane též nedílnou součástí vašeho závodnického života. Nejen, že vám krásný dům zvyšuje image, ale zároveň vytváří prostor pro místa k parkování vašich čtyřkolových mazlíčků. Další vylepšení vám přidávají body do statistik.

západ slunce

K téhle kompozici schází už jen atraktivní partnerka. Zdroj:testdriveunlimited2.com

Multiplayer, založte si klub

Důležitou součástí hry je samozřejmě multiplayer přinášející spousty hodin zábavy. Hlavním vylepšením je možnost zakládat kluby, do kterých přijímáte nové hráče a závodíte s ostatními kluby o peníze a slávu. K založení vlastní bandy potřebujete slušnou finanční částku, čili vás bude čekat opravdu mnoho práce. Dále se můžete projíždět po vytvořených tratích ostatních hráčů a snažit se překonat rekordní časy a přitom i hodnotit jejich výtvory. A dále klasická možnost jeden proti jednomu, stačí projet kolem jiného hráče a zablikat, hra vám náhodně vybere trať a můžete jet. Kde měla být největší síla je i největší slabina, servery hry jsou dosti neoptimalizovaným a hráči vypadávají i v průběhu závodu, nebo se dlouhé hodiny nedaří připojit k serveru. I když vývojáři hned vychrlili nějaký ten patch, stále se jim nedaří odstranit všechny chyby, ale dále slibují, že by se v nejbližší době mělo vše vyřešit.

U této hry je rozhodování velice těžké, grafické zpracování je na výbornou, rozmanitost vozového parku, domů a oblečení je fantastická. Nápad se sociálním spojením je kvalitní, ale hra obsahuje příliš chyb, které celkový zážitek degradují. Od prvního dílu se toho hodně vylepšilo, ale také mnoho zkazilo. Uvidíme, jestli alespoň něco vývojáři opraví formou patchů. Jinak bychom museli čekat několik let na další díl.

Výrobce: Eden Games

Vydavatel: Atari

Distributor v ČR: Cenega