Už to je pět let, co byl představen třetí Unreal Engine, který se stal základem pro mnoho úspěšných titulů posledních let. Přesto už studio Epic Games zaměřilo svoji pozornost k nástupu Unreal Enginu s pořadovým číslem 4.
Gears of War jsou sice převážně o střílení, ale hráči dokážou poskytnout dost prostoru pro jiný druh zábavy
Tim Sweeney, šéf Epic Games, sdělil pro server IGN následující: „Přibližně 60 % mé denní práce sestává z průzkumů ohledně nové generace enginu a nové generace konzolí.“ Zároveň ovšem dodal, že této technologie se rozhodně dříve než v roce 2014 nedočkáme.
Největší komplikací je zatím optimalizace enginu pro spoustu procesorů. Zatímco Unreal Engine 3 je zvyklý pracovat pouze se dvěma jádry, předpokládá se, že v době dokončení jeho nástupce budou počítače disponovat mnohem výkonnějšími procesory.