Menu
FANZINE.cz
Technologie

Účastnili jsme se české premiéry Nintenda 3DS. Je to skutečně první přenosná 3D konzole?

Redakce

Redakce

15. 2. 2011

Poklidná galerie NoD nedaleko pražského Náměstí Republiky se ve středu 9. února změnila ve skutečné gamerské centrum. Několik desítek kusů nového Nintenda se válelo po stolech, aby po nich někdo žíznivý sáhl a zkusil jejich brutální grafický výkon. Další konzole měly u sebe hezké hostesky, které se přímo vybízely, aby si s nimi někdo pohrál (řeč je samozřejmě o konzolích). Hry, hezké slečny a dobré pití, co víc by si člověk v nebi přál?

Foto: Nintendo 3DS -nadšení z 3D bez brýlí

Jako ostřílený hráč PC her, Xboxu, Playstationu a starých konzolí jako GameBoy a úplně prvního Nintenda si ještě pamatuji revoluci způsobenou přechodem od plochých animací do izometrického pohledu. Něco hodně podobného se děje i teď. Není tomu dávno, co NVIDIA představila svůj systém  3D zobrazováni – NVIDIA 3D Vision, který ovšem potřebuje brýle. Nintendo se ve svých vizích posunulo ještě dál a představilo 3D bez brýlí.

Foto:galerie NoD -Nintendo 3DSKonzole se pyšní dvěma displeji, jeden pro zobrazování 3D ve vrchní části a druhý, dotykový displej v části spodní. Dotykový displej se vcelku dobře ovládá i prsty, ale s klasickým stylusem (který bude součástí balení) to jde mnohem lépe, obzvlášť při tlačítkách umístěných na krajích displeje.

Grafika na nových konzolích je jednoduše úchvatná a do konce roku, kdy vyjde PSP2 (s oficiálním názvem Next Generation PSP), je určitě neotřesitelně nejlepší mezi mobilními handheldy. Zobrazení hloubky objektů je vyřešeno velmi dobře. A co víc, na boku konzole je posuvník na nastavení hloubky stereoskopického zobrazovaní od maximální hloubky až po vypnutí 3D efektů. Bohužel pozorování 3D bez brýlí má zatím svá úskalí. Pozorovací úhel je na dnešní dobu spíše horším standardem.

Foto: Nintendo 3DS - vzhledOvládaní je vyřešeno standardním křížovým ovladačem, samostatnými tlačítky ve spod konzole a novým circle padem (kruhovým ovladačem), který je nutností pro hraní ve 3D světe. Zajímavostí je určitě rodičovský zámek, který může blokovat hraní určitých her, nebo omezí čas strávený hraním.

Design mě nijak zvlášť neoslovil, tahle konzole vypadá jako kterákoli jiná ze starších výrobků Nintenda. Což neznamená, že není nijak zvlášť ošklivá, ale nějakou změnu ukazující pokrok by to už chtělo.

Celkově jsem měl možnost zkusit zhruba 10 her, mezi jinými Resident Evil 3D, Samurai Warriors: Chronicles, Pro Evolution Soccer 2011 3D, Pilotwings Resort a hlavně v Asii populární Nintendogs + Cats. Každá měla svá dobrá i špatná místa, ale jelikož šlo jenom o betaverze, může být konečný výsledek o mnoho lepší. Hra Super Monkey Ball 3D mi přišla hodně zajímavá, jelikož je určená pro děti od tří do sedmi let. Na co ovšem vývojáři zapomněli je fakt, že děti do sedmi let by neměly hrát 3D hry kvůli nedostatečně vyvinutému očnímu svalu. Nintendo taky slibuje zpětnou kompatibilitu se staršími hrami. Za zmínku taky stojí možnost pořizovat 3D fotografie pomocí 2 fotoaparátů s rozlišením 640 x 480 pixelů, umístněných v přední části konzole.

Foto: Nintendo 3DSBohužel na tuhle žhavou novinku z dílny Nintenda si ještě chvíli počkáme. Oficiální datum uvedení konzole na evropský trh je naplánováno na 25. března 2011, kdy by mělo být už připravených až 13 her plně podporujících 3D. Cenu za tuhle high-tech 3D hračku ovšem zatím výrobce neoznámil.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Účastnili jsme se české premiéry Nintenda 3DS. Je to skutečně první přenosná 3D konzole?

Hide picture