Menu
FANZINE.cz
Komiks

RECENZE: Henrichon musel nového Noema kreslit 40 dní a 40 nocí

Ondřej Pešek

Ondřej Pešek

17. 11. 2014

Scénář Darrena Aronofského popisujícího Noeho příběh trochu jiným způsobem, se v komiksu dočkal třetího dílu. S podnázvem Čtyřicet dní a čtyřicet nocí se pojí nejakčnější část komiksu a po nudné dvojce opět lehčí vzestup série. Zřejmě první díl nelhal.

uvodni Niko Henrichon: Noe #3

Archa je hotová. Z nebe padají stěny vody a zasypávají vše, co se plazí po zemi. Člověka, kterého jsem stvořil, smetu z povrchu země, pravil On. A On své slovo drží. Zapomeňte na obvyklé fráze 25 % populace vyhlazeno, 50 %, 75 %. Tady se jede ve velkém.

Darren Aronofsky
Přečtěte si profil autora tohoto komiksu z hlediska filmu…

Vše, co se plazí po zemi přineslo po nadějném rozjezdu Trest za krutost velké zklamání. První díl předestřel sice nijak úchvatný, ale slibný potenciál na něco, co bude klasicky Aronofsky myšlenkově, vizuálně nebo jakkoli bohaté (Pi zůstává dosud nepřekonané).

Druhý díl toto očekávání totálně rozbil. Na šedesáti stranách předvedl vše, co má nudný komiks mít.

Trojka má oproti dvojce obrovskou výhodu: Děj se sice zrovna dvakrát nepohne, ale nijak se nevleče. Polovinu alba tvoří jediná bitva, která krásně plyne a díky tomu, že se průměrně vyskytuje jedna bublina nebo rámeček na dvě stránky, bitva utíká a nijak nezadrhává. Jistě, tatam se poděly myšlenky na nějaké hlubší dílo, ale béčková akčňárna taky dobrá, když už člověk ztratil očekávání.

Niko Henrichon: Noe #3

Ale nic se nesmí přehánět a s upřímností ven: Vlastně i ta jednička stála především na Henrichonově kresbě. Půjdeme k ní odzadu. Ve scénách válčící vřavy doplňuje tempo vyprávění.

Sice se Henrichon stále nenaučil malovat více než tři obličeje (ano, ty jsou vážně tragické), ale člověk si alespoň už zvykne, co mají které postavy na sobě a dovede je tak rozpoznávat. Naštěstí si svůj neum výtvarník uvědomil a zvládl se proti němu trochu ubránit (a trvalo to přes 120 stran).

Třetí knize straní návrat velkého množství celostránkových ilustrací, na nichž to Henrichonovi sluší nejvíce. Většinou jde o bojující anděly, což stále ani nešlape na paty jeho obrázkům v jedničce, ale když přijde na řadu Noemův příběh o stvoření světa, je jasno.

Bez Henrichona byste tenhle komiks četli čtyřicet dní a čtyřicet nocí

Henrichon zachraňuje situaci a na několik stran si svými výjevy bere veškerý prostor pro sebe.

Koho zajímá fádní příběh s nezajímavými, plochými a rozčilujícími postavami? Pro tohle si tenhle komiks stojí za to koupit. Těch pár listů tvoří zahradu uvnitř zaprášeného skleníku. Mechem porostlé místo v rozpadlém baráku, kam dírou ve zdi září slunce.

Je škoda, že Aronofsky s kamarádem Ari Handelem už netvoří tak jako dřív. Nějaká progrese by bodla. Naštěstí Henrichon zachraňuje svým vizuálem situaci a proměňuje. Tak snad se nebude měnit podle sinusoidy a nepůjde v závěrečném díle opět ke dnu. Jako ta Noeho kocábka.

Název originálu: NOÉ 3:Et les eaux envahirent la Terre
Český název: Noe #3: Čtyřicet dní a čtyřicet nocí
Scénář: Darren Aronofsky, Ari Handel
Kresba: Niko Henrichon
Překlad: Lucie Šavlíková
Počet stran: 64
Vazba: Pevná vazba
Vydal: Mladá fronta, Praha 2014
Doporučená cena: 249 Kč

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

RECENZE: Henrichon musel nového Noema kreslit 40 dní a 40 nocí

Hide picture