Menu
FANZINE.cz
Recenze her

RECENZE: Kinect Star Wars plní dětské sny. Stát se rytířem Jedi

Marek Jedinák

Marek Jedinák

4. 4. 2012

Snad poprvé v historii lze ovládat postavy z Hvězdných válek pohyby vlastního těla. Kinect Star Wars tvrdí, že hráče dokáží prostřednictvím nové technologie ještě více vtáhnout do příběhu z dávných časů a předaleké galaxie. Daří se jim to? Čtěte recenzi na TOPZINE.cz.

Nová hra z legendárního univerza Hvězdných válek Kinect Star Wars oslovuje především širokou cílovou skupinu hráčů, čímž má velkou šanci pobouřit spoustu nerdů. V lehce dětinsky stylizované grafice připomínající seriál Clone Wars nabízí kompilát čtyřech diametrálně odlišných miniher, jejichž zážitkový potenciál umocňuje především nutnost ovládat je prostřednictvím microsoftího pohybového ovladače.

Čtěte také: Vybrali jsme nejlepší Star Wars hry. Rozvíjejí a doplňují hvězdné univerzum

Hráči si mohou prosvištět kampaň odehrávající se paralelně s novou Lucasovou trilogií, nebo mohou zvolit závodění rychlých kluzáků, ničit s uprchnuvším Rancorem město či si to rozdat s některou ze záporných postav v duelu se světelnými meči. Především pro ženskou část herní komunity je přítomna také možnost taneční hry velice podobné populárnímu Dance Central 2.

Nový král párty her

Kinect Star Wars jsou v podstatě zatím ještě nekorunovaným králem všech párty her, neboť se podobně jako v případě Kinect Sport Season 2 jedná o titul s obrovským záběrem na všechny věkové kategorie, což ocení jak rodiny s dětmi, tak teenage pařani. Přesně v tomto kontextu je nutné hru chápat, nelze k ní přistupovat jako například k onlinovce The Old Republic či k velmi akčně laděnému The Force Unleashed 2.

Snad už nepříliš překvapivou novinkou je také možnost hraní ve více hráčích na jedné konzoli. Problémem však zůstává samotný split screen, který je především u možnosti duelu světelných mečů vzhledem k relativně vysokému počtu možných pohybů poněkud krkolomný. Naopak třeba závody pod racerů patří mezi celkem dobře vyladěné.

Hlavním leaderem je samozřejmě kampaň, v níž se hráč z klasického loosera musí postupným tréninkem, mimo jiné po boku Mr. Yody, dostat do fáze, kdy o sobě může čestně prohlásit, že je Jedi.

Bezejmenný Jedi si to rozdává s Darthem Vaderem. S Lukem by to mělo mnohem větší náboj zdroj: vydavatel hry

Celý postup hrou je v podstatě laděn do podoby jednoho dlouhého tutorialu, kdy se hráč musí neustále učit novým věcem a funkcím. Hra je skvěle vybalancována tak, aby jednotlivé levely rychle neupadaly do cyklického stereotypu. V některých kolech hráč světelným mečem likviduje droidy či jiné pohunky temné strany síly, v jiných si zase zalítá ve stylu honičky na Endoru ze šesté epizody, případně zalétá se stíhačkou či Falconem.

Celá hra je záměrně laděná tak, aby korespondovala s původní hexalogií. Hráč tedy například neničí Hvězdu smrti, ale analogickou stanici Obchodní federace, nebo se speedery prohání na lesích planety Kashyyyk. Všechna místa tak fanouškům Hvězdných válek budou připadat velice povědomá. Nechybí samozřejmě ani duel s Vaderem, velká část kultovních postav však úplně chybí, což je veliká škoda.

Stav vyššího mentálního blaha

V lokaci z epizody V, města v oblacích známého též jako Bespin, se tak s Vaderem místo Luka utká bezejmenný řadový Jedi. Mnohem více by však všichni jistě ocenili, kdyby si bylo možné zahrát také mise kompletně obšlehnuté ze staré trilogie. Taková podívaná by jistě všechny geeky povznesla do stavu vyššího mentálního blaha.

Celkově vzato lze považovat kampaň za velice slušnou, hlavně z hlediska hratelnosti a implementovaných funkcí. Jedi může odrážet střely z blasterů, krčit se, skákat, provádět úhybné manévry, force push a hýbat předměty. V žádném případě nejde o redukci na pouhopouhé mávání lightsaberem.

Zde však přichází problém s technickými parametry Kinectu.

Čtěte také: Mince Star Wars jako legální měna? Science fiction se stává realitou

Ten už na tak velké množství funkcí zdánlivě lehce nestačí. Vrhání předmětů pomocí síly je velkou neznámou, a kam daný předmět poletí je snad na hráčových pohybech zcela nezávislá veličina. Některé pohyby kopíruje hráčova postava sice s jen minimálním zpožděním, ale při soubojích už to začíná být znát. Nově se tak dostává do popředí problém, který bylo ještě u předchozí generace titulů možné snadno bagatelizovat.

Závody kluzáků ve stylu epizody I patří ke skvělým závodním zážitkům

Naproti tomu závodění je téměř bez chyb, chce sice chvilku tréninku, ale až na bolavé paže je to vskutku chytlavá zábava. V zásadě velmi podobná Forze 4, lišící se pouze stylizací do podoby Hvězdných válek. Rancorovo řádění se rychle stává stereotypním a taneční hra nijak nevybočuje z laťky nastavené exkluzivními hrami pro Xbox 360.

Většina známých skladeb je v podstatě přezpívána tak, aby korespondovala s univerzem Hvězdných válek. Na princeznu Leiu v bikinách se kouká dobře, ale takový Han Solo či tancující Lando, to už nelze považovat za nic jiného než lehký úlet.

Verdikt

V kategorii her pro teenagery a rodiny s dětmi jde o zcela nejlepší produkt v dosavadní historii herního průmyslu. Titul nabízí hned několik hříček, které tuto cílovou skupinu na solidní dobu zabaví. I přes cílení na casual hráče má šanci i u odlišné generace vyznavačů moderní zábavy, především díky celé řadě funkcí.

Vzhledem k poměrně nízké ceně jde o nejlepší titul pro pohybový ovladač Kinect a žádný jeho majitel by si jej neměl nechat v žádném případě uniknout. Fanoušky staré trilogie může taky celkem obstojně pobavit, ale rozhodně ne na tak dlouhou dobu, neboť už po pár levelech přijde vystřízlivění.

Hodnocení: 75 % (casual hráči 90 %, hardcore 60 %)

  • Klady: Star Wars atmosféra, několik her v jednom, perfektní využití Kinectu
  • Zápory: Místy pomalejší reakce, zbytečně dětinská stylizace, nevyužitý potenciál

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

RECENZE: Kinect Star Wars plní dětské sny. Stát se rytířem Jedi

Hide picture