RECENZE: Kniha Rudá jako rubín zachycuje útrapy novodobé Popelky

Lenka Zajícová

Lenka Zajícová

17. 7. 2012

Rudá jako rubín Láska nezná čas (část obálky knihy)Šestnáctiletá dívka Gwendolyn přichází k šokujícímu zjištění, že může cestovat v čase, v knize Rudá jako rubín – Láska nezná čas od německé autorky Kerstin Gierové. Vše komplikuje fakt, že nikdo tuto schopnost u mladé hrdinky nečekal. Navíc na rychlosti Gwendolynina přizpůsobení se nové situaci bude záviset nejen její život.

Spisovatelka si v knize pohrává s motivem cestování časem. Zdroj: sxc.hu

Dospívající Gwendolyn si vždycky připadala jako zcela obyčejná dívka. Vše se točilo kolem její sestřenice Charlotte, která navštěvovala spoustu kroužků, jež jí měly pomoct splnit její rodinný osud nositelky genu. Tento dar umožňuje pohybovat se napříč časem a dědí se už po generace. Předem se dá vypočítat, kdo další zdění tento gen. Gwendolynina matka se snažila ochránit dceru před tímto osudem a nenaplněným dětstvím a změnila datum jejího narození o pár dnů. Proto si všichni mysleli, že nositelkou bude Charlotte a zasvětili ji do tajemství a podrobili výcviku. Jednoho dne Gwendolyn skočí časem se svým partnerem, nedostupným a sarkastickým mladíkem Gideonem, a všechno se změní v boj o holý život.

Známá autorka Kerstin Gierová se proslavila především psaním románů pro ženy, jako Auf der anderen Seite ist das Gras viel grüner (Na druhé straně je tráva zelenější), nebo Gegensätze ziehen sich aus (Protiklady se přitahují), které se staly v Německu velice populární. Na mezinárodní úrovni prorazila až trilogií Drahokamy o lásce a cestovaní časem, ve kterých vystupuje rozpačitá Gwendolyn, která neví, jak se má srovnat se svou novou důležitou rolí nositelky genu.

Z plaché dívky odvážná bojovnice

Kniha Láska nezná čas – Rudá jako rubín dokázala spojit prvky přátelství, napětí i romantiky v jednom. Gwendolyn je teprve šestnáct a trápí ji všechny běžné problémy dospívajících dívek, od pocitu obyčejnosti, nedůvěry ve vlastní schopnosti, až po začínající první milostné dobrodružství.  Dílo připomíná svým charakterem příběh o Popelce, která stála vždy v pozadí, stejně tak i Gwendolyn nikdy nebyla ta nejdůležitější. Vše se točilo kolem Charlotte, která byla vyvolená. Když se tedy ostatní dozvědí pravdu, rozvíří to proud velkých vášní.

Rudá jako rubín Láska nezná čas (obálka knihy)

Postupem času se ale vše začíná měnit, stejně tak i charakter mladé dívky, která v sobě objeví schopnost přizpůsobit se nejedné strastiplné situaci. S čím se však nedokáže zcela vyrovnat je přítomnost nedostupného mladíka Gideona, který ji svými sarkastickými poznámkami dokáže pěkně vytočit.

Celý nápad o možnosti cestování v čase je pojatý novým a zajímavým způsobem, který dokáže přilákat mnoho fanoušků. Řeší se tam i takové maličkosti jako dobové oblečení nebo zvyky, kterým se musí cestovatelé přizpůsobit. Dílo je určené především pro čtenářky, které se rády ponoří do životního osudu rozpačité a odvážné dívky, jež ani na chvilku neváhá postavit se čelem nové hrozbě.

Název originálu: Rubinrot – Liebe geht durch alle Zeiten
Český název: Rudá jako rubín – Láska nezná čas
Autor: Kerstin Gierová