RECENZE: První díl knižní série Temné vize přináší šokující Odhalení

Lenka Zajícová

Lenka Zajícová

6. 9. 2012

Temné vize L.J. Smith (část obálky knihy)Kalifornská spisovatelka L. J. Smithová přichází s další romanticko-mysteriózní sérií Temné vize. První díl Odhalení slibuje krásné, leč nepříliš sebevědomé hrdince novou budoucnost v institutu pro děti s neobvyklým nadáním. Nic však není tak růžové, jak na první pohled vypadá, a celý pobyt se změní v boj o přežití.

Kalifornská autorka nezapomněla na romantické duše. Zdroj: výřez ze zahraniční obálky

Poté co se u Kaitlyn projeví zvláštní jasnovidecké nadání, se všechno změní. Život na střední škole se pro ni stal takřka nesnesitelný, všichni se jí bojí a prohlašují, že je čarodějka, anebo ji úplně ignorují. Proto když dívce jednoho dne nabídnou možnost podílet se na výzkumu jejích jasnovideckých schopností v Zetesově institutu, dlouho neváhá. Kaitlyn se tím naskytne příležitost bydlet s dalšími čtyřmi mladými lidmi: Lewisem, Annou, Robem a Gabrielem, kteří oplývají odlišnými schopnostmi.

Na dívku zanechají největší dojem především dva noví spolubydlící, oba naprosto rozdílní. Na jedné straně hodný a přitažlivý Rob, který dokáže pomocí energie léčit ostatní. Na opačné Gabriel s temnou minulostí, jenž je obdařený telepatickou schopností. To ale nebude jediný problém, který pětici čeká. Po nalezení záhadného spisu o předchozím projektu nastává boj o život a na smrt.

Kalifornská spisovatelka L. J. Smithová se proslavila u svých fanoušků především s rozsáhlou sérií Upíří deníky. Krásná Elena se musí nejen rozhodnout, kdo zaujme místo v jejím srdci, jestli hodný Stefan, nebo jeho bratr Damon s nechvalnou pověstí, ale také bojovat proti démonickým silám probouzejících se v městečku Fell’s Church. V trilogii Tajný kruh musí čarodějka Cassie vzdorovat vlastní minulosti a postavit se nečekaně silnému nepříteli. Série románů Night World získala ocenění v žebříčku nejvíce prodávaných knih New York Times.

Temné vize L.J. Smith (obálka knihy)

Spása proměněná v boj o život

První díl Odhalení se odehrává v neotřelém prostředí výzkumného ústavu, který skrývá víc tajemství, než se zprvu zdálo. Z počátku nelze přesně určit jednotlivé charaktery postav, ať už se jedná o Gabriela nebo další členy. K jejich formování dochází teprve pozvolným odhalováním indicií z minulosti, které napomohou k porozumění jejich současného chování. Příběh o vědeckém experimentu si tak udržuje napínavý ráz a čtenář bude s napětím očekávat další díl trilogie.

Ani na romantické duše kalifornská autorka nezapomněla, podobně jako v Upířích denících se L. J. Smithová vrací k prověřenému milostnému trojúhelníku.Kaitlyn si sice myslí, že má v hlavě jasno, ale opak je pravdou. I když si to nechce připustit, pořád ji to táhne také k ne zrovna oblíbenému Gabrielovi. Vše pak doplňuje temná stránka institutu, kdy někteří nejsou těmi, kterými se prvně zdáli být. Dílo Odhalení by se dalo přirovnat k pohádkovým příběhům, kde se z často opomíjené dívky stane někdo docela jiný.  Kniha je vhodná především pro dospívající čtenářky, které se rády ponoří do Kaitlynina komplikovaného životního rozhodování a napínavé zápletky.

Název originálu: Dark Visions 1: The Strange Power
Český název: Temné vize – Odhalení
Autor: L. J. Smith