RECENZE: Tony Hawks Pro Skater HD stárne, ale ještě neztrácí dech
Marek Jedinák
31. 7. 2012
Legendární série skejťáckých her se svezla na vlně HD remaků, aby hráčům znovu přinesla intenzivní zážitek s nostalgickým nádechem v podobě podivného kompilátu prvního a druhého dílu. Výsledek je minimálně velice kontroverzní.
Na rozdíl od cyklicky se vracejících zombíků nedostávají hry se skejťáckou tematikou v posledních letech příliš prostoru. Po dlouhé době ji nakopla trilogie Skate, které však postupně pozvolna ztrácela drive.
Čtěte také: Stát se Iron Manem vás vyjde na 34 milard korun, spočítali odborníci
V rámci letní sezóny je na Xbox Live dostupný remake staré dobré klasiky, her Tony Hawks Pro Skater. Na rozdíl od inovativního přístupu Skate se jedná o čistokrevnou arkádu, v níž lze sice předvádět triky, které snad alespoň jednou někdo ustál, avšak nad jejich neuvěřitelnými kombinacemi zůstává rozum stát.
Tony se vrací v o něco lepším vizuálním kabátu, na kterém je však nízkorozpočtovost příliš znát. Krabicoidní domy v herních pamětnících sice probudí kapku sentimentu a nostalgie, ale po delší době hodně rychle omrzí.
Stárnoucí koncept
Samotný koncept hry je už poměrně zastaralý, změna vizuálu jej však nedokáže změnit. Jedná se o rychlou hru, která je na současné poměry příliš uzavřená a v žádném případě nemůže konkurovat již zmíněnému titulu Skate. Velmi zde chybí absence propracovanějšího ovládání. Postava jezdí více méně automaticky a prostředí lehce odporuje snad všem fyzikálním zákonům.
[album:https://www.fanzine.cz/wp-content/uploads/dm-albums/tony/]Z toho důvodu je hra místy velmi náročná, neboť postava v mnoha případech neposlouchá či špatně reaguje na kombinace tlačítek, což v některých případech dokáže pěkně zmršit celý zážitek.
Určitý problém představují i bugy a špatné animace. Postava se mnohdy odrazí tak, že záhadným způsobem vyletí několik metrů do vzduchu či vypadne mimo texturu. Při dlouhodobějším hraní jsou tyto chyby poměrně patrné, ani přesto však nejsou přespříliš velkou překážkou pohodlného hraní.
Level up
Zůstává samozřejmě možnost vyměnit doláče nasbírané za plnění nejrůznějších úkolů za lepší staty či nová prkna. Postava s nimi pak skutečně výrazně zlepšuje, ale fyzikální nedostatky to bohužel neodstraňuje.
Poněkud rozpačitě lze hodnotit také výběr map, které jsou paradoxně nakombinovány tak nešťastně, že působí velice uzavřeně a nepůsobí ani trochu vzdušně či otevřeně. Podobná situace se týká i soundtracku. Pár pecek z minulých dílů v hráčích probudí melodie, jež si kdysi pobrukovali u starého PlayStationu, bohužel však převládají ty diplomaticky řečeno méně povedené.
Čtěte také: RECENZE: Deadlight je první pořádně atmosférická plošinovka
Na nejnovějším Tonym pracovalo na místo Neversoftu studio Robomodo, které očividně postrádá ten vyspělý cit pro manipulaci s touto značkou. Přílišné hejtování však není na místě, nejde ani tak o neschopnost tvůrců, jako spíše o velmi starý koncept, jenž už v současnosti jednoduše nefunguje tak dobře a efektivně jako kdysi.
V neposlední řadě je nutné uvést zmíněná fakta do kontextu s tím, že jde o lowcost titul distribuovaný digitálně za 1 200 microsoft bodíků, což je přibližně 300 korun. Za takto lidovou cenu jde naopak o vcelku povedenou hru, od které se stejně neočekávalo mnoho.
Na Xbox Live určitě nejde o jeden z nejlepších titulů, ale ani o ten nejslabší.
Verdikt
Remake Tonyho je parádní nostalgickou jízdou, v čemž tkví i její hlavní nedostatky. Na současné poměry je až příliš arkádovitá, úkoly jsou velice repetetivní, až se člověk diví, jak jsme kdysi mohli těmto titulům tolik holdovat. Graficky hra vypadá samořejmě o poznání lépe, v porovnání s klasickými vysokorozpočtovými tituly jde však stejně o nižší kategorii.
Ve své cenové relaci jde však o lehce nadprůměrný titul, jenž dokáže za pár šupů na pár hodinek zabavit.
Hodnocení: 65 %
- Klady: Známé postavy, levely, nostalgie
- Zápory: Fyzikální engine, zastaralý koncept