RECENZE: V knize Démon z Hex Hall i mrtvoly skáčou, jak hrdinka píská

Lenka Zajícová

Lenka Zajícová

15. 1. 2013

Zhrzená láska přinutila čarodějku Sophie změnit se z naivky na bojovnici v knize Démon z Hex Hall. Druhý díl dechberoucí trilogie od Rachel Hawkinsové pro ni skýtá i mnoho dalších nemilých překvapení. Dívčina stará láska totiž neváhá a dá o sobě brzo vědět. Sophie tak bude muset bojovat nejen se svým nitrem, ale i s nástrahami okolí.

Část příběhu se odehrává i na této škole. Alespoň podle knižního traileru. Zdroj: reprofoto youtube.com

Mladé dívce, teprve objevující své čarodějnické schopnosti, se v minulém školním roce hodně věcí událo. Udělala si spoustu přátel i nepřátel, našla si kluka a ochutnala příchuť zrady a pokoření z neopětované lásky. Sophii nezbude nic jiného než změnit samu sebe. V první den školního roku to dává značně najevo a neváhá odmlouvat nepříjemným profesorkám.

Na hodině Pronásledování jí to ale není nic platné, a tak ji profesorka Vandy nakonec přinutí nechat se svázat a potopit do rybníku. To všechno jen aby názorně předvedla, jak v minulosti musely čarodějnice prokázat své schopnosti a předstírat, že se utopily. Vše se ale zvrtne a Sophie se nemůže sama z vody dostat. Když už dívka postupně ztrácí vědomí, přinutí se posledními silami vyplout na hladinu.

Z jezírka se totiž nedokáže zachránit žádný démon, akorát jí to nikdo předtím nestihl vysvětlit. Ale to není jediný problém, který dívku čeká. Její neopětovaná láska Archer se totiž nelítostně vrací i s členy obávaného spolku L´Occhio di Dio.

Alabamská spisovatelka Rachel Hawkinsová se po studiu angličtiny s chutí pustila na literární dráhu. Její prvotina byla trilogie Hex Hall o nezkrotné čarodějce Sophii, která získala ve světě značný ohlas a byla přeložena do několika jazyků. V prvním díle Čarodějnice z Hex Hall autorka seznámila s charakterem dívky, která se dozvídá o svém pravém zázemí, tedy že je napůl člověk a napůl démon. Dívka prochází doslova obrozením, z naivky se z ní postupně stává sebevědomá mladá slečna, která si prošla nemalými útrapami.

Démon z Hex Hall (obálka knihy)

Zrcadlo Bradavic

Kniha nejednomu čtenáři připomene světoznámou sérii o Harrym Potterovi, který se dočkal i filmového zpracování. Jediný rozdíl je v tom, že se jedná o dívku a ne kluka. Její prvotní problémy jsou ale stejné, dívka si musí v nové škole najít zázemí, udělá si jak kamarády, tak nepřátele. Vše komplikuje fakt, že neumí ovládat své dovednosti, nevěří si. Prostředí má také obdobný charakter,jedná se o nápravnou školu Prodigia pro lidi s nadpřirozenými schopnostmi, ať už jde o upíry, démony, vlkodlaky a další. Navíc stejně jako známý čaroděj i Sophie s ostatními spolužáky na škole bydlí.

Přes tyto detaily je třídílná série zajímavým a poutavým vyprávěním, kde se dá najít ledacos nového a nezbývá než se s chutí pustit do napínavého příběhu. Pronásledování spolkem L´Occhio di Dio v čele s dívčinou tajnou láskou ukrytou hluboko v jejím srdci dává prostor pro nejednu útočnou akci. A nad tím vším bude viset otázka, kdo za celým spiknutím stojí. To, jestli se podaří situaci zachránit, bude záležet nejen na dívce, ale i jejích přátelích. Ani romantické duše nebudou zklamány a Sophie se dostane do ústřední pozice v milostném trojúhelníku, kde se bude muset rozhodnout mezi dvěma naprosto odlišnými kluky.

Zkouška citů, přátelství, párty a boj je vhodný pro dospívající a mladé čtenářky, které se mají chuť ponořit do nevšedního dobrodružství, kde se jedna mladá čarodějnice snaží dobýt své místo na slunci.

Název originálu: Demonglass
Český název: Démon z Hex Hall
Autor: Rachel Hawkinsová