RECENZE: V knize Zář od A. Adornettové skupina andělů hodlá spasit svět

Lenka Zajícová

Lenka Zajícová

14. 9. 2012

Zář Alexandra Adornettová (výřez z obálky knihy)Trojice andělských bytostí se snaží udržet klid v malém městečku, což by nemělo být tak těžké, vzhledem k jejich schopnostem. Kniha Zář od spisovatelky Alexandry Adornettové ale dokazuje opak. Vše se totiž rapidně začne měnit poté, co se mladá dívka Bethany zamiluje do jednoho pozemšťana.

Příběh začíná nadějným příslibem nevinnosti a romantiky. Zdroj: výřez ze zahraniční obálky

Rozvážný a ochranitelský Gabriel, klidná léčitelka Ivy a citově nevyrovnaná Bethany jsou pověřeni důležitým božským úkolem. Netypické poslání jim bylo svěřeno z těch nejvyšších míst a nikdo jej tedy nebere na lehkou váhu. Udržet dobro a lásku v malém městečku pod rouškou zdánlivě normální rodiny Churchových ale nebude tak snadné. Do cesty se jim nestaví jenom pekelné síly, ale i citová nezkušenost mladé Bethany, která se svou povahou nejvíce podobá lidem a může tak ohrozit celou misi.

Snaha pochopit lidské jednání ji přivede až do náruče svůdného Xaviera, který je v celé škole provázen pověstí nepolapitelného studenta. Dokáže mladý pár ospravedlnit své city před těmi nejvyššími a obstát před silami zla?

Populární australská autorka Alexandra Adornettová začala s psaním v raném věku. Svou první knihu Zloděj stínů o životě v městečku Drabville, kde se lord Aldor snaží získat nesmrtelnost kradením stínů nevinných obyvatel, napsala především proto, aby zabila nudu.  Poté, co odeslala koncept díla do vydavatelství Harper Collins Publishers v Austrálii, nečekala, že by mohla uspět. O dva roky později ale nakladatelství poslalo mladé spisovatelce dopis o zájmu vydat příběh jako trilogii.

Spojení mezi životem a druhou stranou

Zář, příběh mezi nebem a zemí, začíná nadějným příslibem nevinnosti a romantiky. Mladá hrdinka se vyznačuje nezkaženým charakterem, kdy teprve objevuje taje a kouzla nového života jako ostatní dospívající dívky. Všechno pro ni je nové. Některé pasáže jsou až příliš popisné, jako třeba když Bethany popisuje dotyk ruky Xaviera. Pro romantické duše je ale tato kniha ideální, připomíná příběh z červené knihovny. Bethany se nevyhne ani ostatním lidským neřestem jako sobeckosti, upřednostnění strávení času s přítelem, než aby navštívila nemocnou stařenku. Občas zapomene na svůj hlavní úděl, kvůli kterému se stala člověkem.

Zář Alexandra Adornettová (obálka knihy)

Ať už je to anděl nebo normální člověk, trápení a překážky se nevyhnou nikomu. Bethany tedy bude muset čelit démonským nástrahám v podobě záhadného mladíka. Napínavé chvilky čtenáře pohltí a zůstane jen otázka, co bude zamilovaný pár čekat dál. Jestli dokážou překonat nástrahy života a přesvědčit ostatní, že jejich láska je mocnější než všechno ostatní.

Prostředí příběhu se odehrává v malé vesničce, ve které zdánlivě vypadá všechno v pořádku. Malými náznaky se ale lze dostat do postupného pochopení více souvislostí a všechno začne dávat smysl. Kniha je vhodná především pro mladé čtenářky, které chtějí nahlédnout do duše citově pohlcené dívky.

Název originálu: Halo
Český název: Zář
Autor: Alexandra Adornettová