Menu
FANZINE.cz
Technologie

DLC neboli volně stažitelný obsah. Na čem dnes „rejžují“ herní společnosti?

Roman Šeiner

Roman Šeiner

15. 7. 2011

!Téma!Určitě to zná každý hráč. Pojem DLC je módním výstřelkem posledních let a zároveň sen každého obchodníka. V podstatě je to jeden velký marketingový tah. A jak to vnímáme my, hráči?

DLC ke hře Red Dead Redemption přineslo oživlé mrtvoly Zdroj: Distributor hry

DLC je přeloženo jako volně stahovatelný obsah. Hráč zaplatí menší poplatek a dostane do hry věci, které nejsou v základní verzi. Za málo peněz, hodně muziky, řeklo by se, ale ne každé DLC opravdu stojí za to. Takových případů je víc než opic v Bangkoku.

Podívejte se na partu naháčů, kteří paří videohry!

Takových mikrotransakcí proběhne denně tisíce a to znamená peníze navíc. Oblečení, dodatečné mapy či questy jsou naprosto v pořádku, prodlužují zážitek a hráčům se to líbí. V případě zbraní a artefaktů to jde trošku z kopce, protože pak má hrdina v invetáři výrazně silnější předměty, než by zíkal kdekoli ve hře v danou chvíli.

Bazén plný peněz

O tom, jak celý systém jde tvrdě po penězích, ukazuje případ Battlefield: Bad Company 1. EA chtělo prodávat jednotlivé zbraně přes mikrotransakce (takové malé DLCčka) a to se hráčům ani za mák nelíbilo. Zorganizovali masivní společný bojkot a EA nakonec od této myšlenky upustilo.

Pozornost zaslouží i Dragon Age: Prameny. Každá kopie obsahovala postavu do party Shale (s vlastním questem). DLC zkrátka bylo hotovo ještě před vydáním hry, tak ho každý dostal zdarma. Současně se tím podnítil kladný vztah k nákupu bioware bodů.

Exiled prince zdroj:bioware.com

Oproti tomu Warden´s keep DLC bylo taktéž hotovo před vydáním, ale stejně zůstalo mimo základ (nebo jen ve Speciální edici). Dokonce v táboře hrdiny neustále mávalo NPC nabádající hráče, aby si DLC zakoupil. Příště tam bude třeba kovboj kouřící marlborky. Stejná písnička tu byla i s Exiled Prince DLC.

Futureshock

A co se chystá? Velké fiasko může přinést Battlefield 3. Pokud si totiž nepředobjednáte zajíce v pytli (nebo jeho limitovanou edici), přijdete o některé zbraně a munici. V podstatě budete mít „light verzi“. EA, nikoli vývojáři DICE, se prostě rozhodli odpárat z hotové hry podstatnou část a nabídnout ji jako exkluzivní nádobíčko. Vyhlášen je (další) bojkot hráčů.

Přečtěte si také video z hraní Bioshock: Infinite!

Někteří distributoři si podobné praktiky posvětili „bojem proti pirátství“, ale to je naprostá pakárna a trapná výmluva. V herním průmyslu budou vždy piráti a ani slavná internetová ochrana od Ubisoftu to nezměnila. Pokud chce mít společnost velké zisky, měla by přestat ždímat hráčské peněženky a radši udělat pořádnou hru, která se dá hrát tisíckrát dokola, je zábavná a opravdu stojí za ty peníze.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

DLC neboli volně stažitelný obsah. Na čem dnes „rejžují“ herní společnosti?

Hide picture