Blíží se konec roku a filmová redakce FANZINE.cz a TOPZINE.cz se ohlédla za filmy, které jsme mohli vidět v českých nebo amerických kinech. Přinášíme vám pět nejlepších hororů.
5. Zatímco spíš (Mientras Duermes)
Španělský thriller Zatímco spíš sice není stoprocentní horor, ale jelikož kvalitních děl tohoto žánru bylo letos jako šafránu, kvůli jeho syrovosti a depresivní atmosféře jsme ho do žebříčku nakonec zařadili. Nečekané zvraty, které ve filmu figurují, vás často nutí fandit chladnému vrátnému Césarovi. Film, jenž uchvátil nejen svým minimalismem, ale také skličujícím příběhem, způsobil, že většina z nás se možná raději, z preventivních důvodů, začala starat i o své sousedy. Snímek Zatímco spíš ukázal lásku, která je značně neromantická, až vražedná, a Jaume Balagueró (REC) opět prokázal, že točit prostě umí. (napsala Katka Chudobová)
Když se to vezme kolem a kolem, Chata v horách není čistokrevný horor. Spíše se jedná o propracovanou parodii na všechny možné vyvražďovačky v tajemných lesích, kde se zničehonic objevují krvelačné zombie, mladí hrdinové se nepochopitelně rozdělují a hlavní hrdinka (samozřejmě panna) vše přežije. Je jen velká škoda, že film nakonec neběžel v českých kinech, protože pár lekaček, které by se vyjímaly na velkém plátně, přece jen obsahuje. (napsala Pavlína Nouzová)
Film začíná pozvolným úvodem do práce hlavních hrdinů, kteří odhalují falešné nadpřirozené úkazy, pokračuje děsivou atmosférou protkanou lekacími pasážemi a končí jedním velkým otazníkem. Možná Red Lights nemají zcela propracovaný příběh bez logických lapsů, ale když je divák ochoten si ho obhájit a zabývat se filmem déle než ony dvě hodiny, dočká se výborně napínavého zážitku. Navíc se jinak nedozvíte, jak se to má s vyvoláváním duchů, kdy se zaručeně hýbe celý stůl. (napsala Pavlína Nouzová)
Tak dlouho čeká člověk na kvalitní horor z klasické hollywoodské produkce, až se nakonec dočká. A paradoxně v něm běhá i dospělá verze Harryho Pottera. Žena v černém se nesnaží jít na ruku současným trendům tlačícím do popředí uřezané hlavy, krev, střeva a kusy blonďatých modelek, létající ve zpomalených záběrech po všech čertech. Všechno zde má svůj čas a tvůrčí tým pomalu buduje plíživé napětí a jen v několika málo momentech sáhne k osvědčeným hororovým lekačkám. Velké šoky nečekejte, jen poctivou řemeslnou práci a nepříjemný pocit, že v druhém rohu pokoje je něco strašlivého, ale vy nevíte co. (napsal Olda Mánert)
My fanoušci hororového žánru nemáme příliš často možnost se v kině setkat s opravdu dobrým exemplářem. Co vlastně chceme? Slušnou originální zápletku, děsivou atmosféru, lekací scény. To vše má Sinister. Hlavním hrdinou je spisovatel, který chce napsat knihu o zmizení malé holčičky a vraždě její rodiny. Nastěhuje se proto do domu, kde bydleli. Horor výborně zapojuje motiv na půdě nalezeného projektoru a domácího videa, se kterým pracuje obsahově (odhalení významných informací) i formálně (projektor jako rytmický prvek). Sinister představuje cestu, kterou by se obzvláště americký horor měl ubírat. (napsala Lucka Šimůnková)