RECENZE: Krysy a Královské moře od Roberta V. S. Redicka prověří sílu lásky

Lenka Zajícová

Lenka Zajícová

25. 8. 2012

Krysy a královské moře V. S. Redick (část obálky knihy)Mladá Tasha se má provdat za nikdy nespatřeného prince, aby zajistila mír pro znesvářené národy. Druhý díl Krysy a Královské moře od známého amerického autora Roberta V. S. Redicka přináší malou světlou skulinku do téměř prohraného boje o její vlastní city a vůbec celý osud lidstva.

Také děj druhé knihy se celý odehrává na palubě korábu. Zdroj: výřez ze zahraniční obálky

Den Úmluvy, v kterém si Tasha má vzít nechtěného následníka trůnu, aby zajistila mír mezi znepřátelenými národy, nadešel. Krásná nevěsta s květy protkanými ve vlasech se odevzdaně vydává napříč svému osudu. Pokud si své rozhodnutí rozmyslí, zemře vinou očarovaného stříbrného náhrdelníku, který má v moci mág Arunis. Tasha se rozhodne prince si nevzít a umírá v bolestech. Její tajná láska dehtař Pazel se s ní naposledy rozloučí s tím, co jí chtěl vždycky říct a na co neměl nikdy předtím odvahu.

Boj o mír vypadá ztracen, ale ostatní se jen tak nechtějí vzdát svých plánů a spiklenci přichází s druhou nevěstou Úmluvy, která si nakonec vezme odmítnutého prince a vymyšlené proroctví se tak naplní. Pazel a jeho přátelé i nepřátelé se znovu nalodí na koráb Chathrand v čele s kapitánem Rosem a sledují své vlastní cíle. Dokáže láska a dobro zvítězit nad zlem, nebo byly všechny oběti marné? Kdo jsou jejich spojenci a kdo zrádci?

Americký autor Robert V. S. Redick zahájil svou kariéru napsáním díla o fialových monstrech okupujících komplex v Chicagu v pouhých dvanácti letech. Jeho druhý román Conquistadors z dob diktatury v Argentině dosud nebyl zveřejněn. Poté se vrhl do psaní čtyřdílné série Dobrodružství Chathrandu, čímž si splnil své přání pracovat čistě jako spisovatel.

Vzhůru na palubu

První kniha Spiknutí Ryšavého vlka zasadila prostředí historického příběhu na starý námořní koráb, na který se postupně nalodí všechny možné protikladné charaktery. Posádka, dehtáři Pazel, Tasha, zavrhnutý kapitán Rose, čarodějové i starý národ probuzených krys. Lze zde jasně vypozorovat starodávný řád, kde někteří jsou výše postavení než ostatní a poddaní se musí přizpůsobit, nebo budou podle starodávných námořních pravidel potrestáni. Za zradu se platí životem a kapitán Rose neváhá ukázat svou sílu.

Krysy a královské moře V. S. Redick (obálka knihy)

Druhý díl série Dobrodružství ChathranduKrysy a Královské moře začíná v napínavém okamžiku, kdy Tasha prochází zkouškou své odvahy. Její nezdolnost a bojovnost vytváří plynulý a čtivý příběh. Kromě Dne Úmluvy, kdy se všichni vylodí na břeh, se také druhá kniha odehrává na korábu.  Někomu by se to mohlo zdát nudné, ale opak je pravdou. Chathrand totiž není jen tak obyčejná loď, ale provází ji plno různých pověstí a kouzel, které mnohdy dokážou zcela převrátit rovnováhu sil jednotlivých soupeřících stran v boji o nadvládu. Vše navíc zpestřuje fakt, že nikdo nevytáhl na světlo všechny karty a u mnoha postav si nemůžete být zcela jistí, ke které straně se nakonec přikloní.

Spiknutí, zrada, láska, napětí a boj o život, Robert V. S. Redick dokázal smíchat všechny potřebné ingredience pro kvalitní fantasy román. Nechybí zde ani nádech magie a dotek cizích národů, jež se od běžných lidí znatelně liší. Kniha je vhodná pro čtenáře, kteří hledají pohlcující a bojem protkaný námořní příběh, ve kterém láska musí bojovat o své místo na zemi.

Nepřečtení prvního příběhu není zdaleka překážkou, všechny potřebné informace důležité pro orientaci v příběhu lze najít na redwolfconspiracy.com. Stránka obsahuje popis hlavních postav, posádky, náhled mapy, podle které se můžete lépe orientovat v jednotlivých zemích, dále také ukázku z kapitoly Polylexu a biografii autora. Nezbývá tedy nic jiného než se nechat nalodit na tajemný koráb a těšit se na další díl.

Název originálu: The Rats and the Rulling Sea
Český název: Krysy a Královské moře
Autor: Robert V. S. Redick