RECENZE: Micah je Anitin obětavý milenec, dlačí polovička i dobrý přítel

18. 12. 2013

FOTO: Obálka knihy Laurell K. Hamiltonova: Anita Blakeova 13 - MicahOživovatelka Anita je zároveň i popravčí upírů a vlkodlaků, co se vymkli. Spí s krvesajným vládcem města, svým leopardím partnerem a několika dalšími muži. Její kolega potřebuje zastoupit při oživení svědka FBI. Mimo město i její „harém“.

Oživovatelka zombií Anita musí být ve střehu vždy a všude. Zdroj: Marvel.com

Již potřinácté přichází k milovníkům, tedy spíše milovnicím, drsnější lechtivé fantastiky sexy nekromantka Anita Blakeová. Její stvořitelka Laurell K. Hamiltonová se tentokrát rozhodla dopřát své zkoušené hlavní hrdince krátkou dovolenou. Jenže to by nebyla Anita, aby si své problémy nepřivezla s sebou. I kdyby to mělo být jen nové milostné soužení. V románu Micah bude zkoušeno její nejčistší leopardí pouto i schopnosti oživovatele.

Laurell Kaye Hamiltonová

Narodila se v únoru roku 1963 ve státě Arkansas v USA. Už mezi pátým a sedmým rokem života se k ní dostaly hororové filmy jako Circus of Fear (1966), jehož název Hamiltonová užila v knize Cirkus prokletých. K první publikované novele vedla dlouhá cesta – nakonec se jí stala hrdinská fantasy Nightseer (1992). Rok poté byl poprvé publikován první díl z dnes dvacetidílné série o Anitě Blakeové – Guilty Pleasures (1993, č. Provinilé slasti, Triton 2006), které zpočátku žádné nakladatelství nechtělo vydat.

Více v profilu autorky

Krátké intermezzo na pracovní dovolené

Anita Blakeová se živí jako policejní konzultantka, ale také jako oživovatelka zombií. Její kolega Larry měl odjet do Filadelfie, kde FBI potřebuje vyslechnout mrtvého svědka brutální vraždy. Mladíkova novomanželka však začala rodit. Proto je jeho jedinou šancí, jak zůstat s ní a jejich nenarozeným dítětem, že za něho Anita zaskočí. Musí však pravidelně sytit ardeur a jelikož nestojí o novou známost, provází ji sexuální svačinka. Její drahý vůdce lopardích dlaků. A objevuje se druhá linka vyprávění. Rozebírání faktu, že je přitažlivá černovláska s Micahem poprvé sama mimo svůj pánský klub.

Taková obyčejná nekromantka

Ve zvláštním světě Anity Blakeové vedle sebe žijí úplně normální lidé z počátku dvacátého prvního století. Přesně jako ve světě jejích nadšených čtenářek, i ve vyprávění Laurell K. Hamiltonové chodí hlavní hrdinové série do práce, na oběd do restaurace nebo do kina. Řeší se v něm stejné milostné problémy, vztahy na pracovišti či vyšetřování trestných činů.

V jednom je ale podstatný rozdíl. V Anitině realitě vládne magie. Je zbytečné bádat nad tím proč a jak. Je to fakt. Lidé pracují nejen v pojišťovnictví, ale také jako zabijáci ghúlů. V restauraci se lze zamilovat do lidí i do magických bytostí. Od elfů, přes vlkodlaky až po upíry. Svět přitažlivé nekromantky je barevný, ale i nebezpečný.

Proto musí být ti, kteří se zavázali lidi chránit před kouzly a magickými tvory vždy ve střehu a připraveni jednat. Proto má Popravčí za každých okolností při ruce zbraně, kříž i ostrý jazyk. To aby se při honbě za paranormálními špatňáky dostala z jakékoli šlamastyky.

Nepříliš podstatná dějová odbočka

Tentokrát se hlavní hrdinka Anitina cyklu nemusí zabývat upíří nebo dlačí politikou. Vyjela si tak trochu na dovolenou, zpestřenou sem tam nějakým oživováním. Samozřejmě u toho ale nezůstalo. Znovu je přitažlivá nekromantka ohrožená na životě a zas cedí krev kvůli někomu jinému. Kromě hřbitovních trablů se opakuje i hrdinčino váhání ohledně milostného vztahu. Zde pro změnu s leopardím králem.

Zaběhlý rytmus trochu oživí sonda do Micahova života a detaily z jeho tragické minulosti. Pro čtenáře a fanoušky nespoutané oživovatelky jistě bude příjemné ponořit se do jejích dalších dobrodružství. Zároveň by se však dalo říci, že tenhle díl je trochu nadbytečný. Příběh třináctého svazku má, na rozdíl od několika posledních románů, jen necelé dvě stovky stran. To není příliš obvyklé. Je tedy poměrně jasné, že ve srovnání s mnohem delšími kolegy, se toho v Micahovi příliš mnoho nestane.

Co není na první pohled vidět, samotný text třináctého svazku je zkrácený téměř o čtyřicet stran. Ty zabere ukázka z dalšího dílu série s názvem Danse Macabre. Její přečtení objasní, k čemu byla třeba krátká oddechovka. Anitě hrozí odpálení biologické pumy!

Název originálu: Micah. Český název: Micah. Autor: Laurell K. Hamiltonová. Nakladatel: Epocha – edice Fantastická Epocha, 2013. Počet stran: 184. Doporučená cena: 199, e-shop Epocha 159 korun.

0