RECENZE: Komiks: Zatrsejte si s Malým princem na Planetě hudby

10. 10. 2012

Klasika Malý princ od Saint-Exupéryho pokračuje. V komiksu. Tentokrát hrdina zavítá na Planetu hudby, aby porazil zlořečeného Hada. Dětská srdce plní strachem a napětím.

Nesmrtelný Malý princ nestárne.  A to doslova. Ačkoli od prvního vydání uběhlo už téměř sedmdesát let, pořád na čtenáře pokukuje ten samý plavovlasý klučina. Že se jedná o nezapomenutelnou postavu dosvědčuje i animovaný seriál, který na knihu Antoina de Saint-Exupéryho navazuje. A právě podle něho vzniknuvší komiksová série, jejíž třetí díl přináší dobrodružství malého hrdiny na Planetě hudby.

Didier Convard
Didier Convard, narozený roku 1950 v Paříži, je francouzský komiksový kreslíř, kolorista a scénárista, který stíhá psát i romány a scénáře pro televizi, tvořící především dětskou literaturu. Od něho pochází série INRI či Le Triangle Secret (o jehož vydání se uvažuje) a podílel se i na Blake et Mortimer.

Ačkoli se v komiksu vyskytuje věhlasná postava Malého prince, ducha původního díla rozhodně nevyvolává. V příběhu Guillauma Dorisona vyšuměl filozofický nádech, podtext i nadtext a celkově ztrácí na hodnotě.

Z Exupéryho legendy je hlavní myšlenka tatam a zbyla jen pohádka. A to pěkná, jen jednoduchá. Dětem ji můžeme doporučit. Těm by ani nemělo vadit, že všechna dosud vyšlá alba se drží stejného schématu. Malý princ přiletí na planetu, se zdejším vládcem si pohrává zlý Had, Malý princ vše zachrání… Děti komiks náležitě ocení, dospělejší čtenáři, hledající důvtip předlohy, zažijí zklamání. Kdo se bojí změny na postu kreslíře, tentokrát komiks kreslí Lucy Mazel, nemá proč. Kdybyste to nevěděli, nepoznáte rozdíl.

Stejně jako předchozí knihy i tato obsahuje bonusovou čtyřstránkovou povídku. Malého prince na Planetu svobody zavedou Didier Convard a Griffo. Jejich počin se už původní myšlence blíží více, rozebírají koncepci absolutní svobody, zaobírají se možná až tématem anarchie. Ukazuje se, že pokud někdo v tomto ohledu přespříliš lpí na detailnosti a puntičkářství, nedopadá to dobře. Absurdita a naivita jsou na denním pořádku. Samozřejmě se stále jedná spíše o dětský příběh, ale o mnoho lépe (opravdu velice sympaticky) nakreslený a zábavný i pro vyspělejší.

Malý princ a Větrná planeta
Malý princ a Planeta ohnivého ptáka

Pokud chcete Malého prince, rozhodně po této publikaci nemusíte pokukovat. Jestliže však chcete své dítko obdarovat komiksem, který rozhodně ocení a možná ho za čas dovede k přečtení Exupéryho knihy, nebudete litovat. Doporučení Pro děti od 7 let je zde opodstatněné (a jestli umí dítě číst dříve, jen dobře, když si pak někdy v budoucnu otevře Malého prince).

Originální název: La Petit Prince #3: La Planète de la Musique
Český název: Malý princ #3: A Planeta hudby
Scénář: Guillaume Dorison, Didier Convard